carnival freedom transatlantic

• paul

hallo,

wij gaan met ons vieren eind april de transatlantische cruise met de freedom maken vanaf miami.

Is de oversteek goed te doen, of moeten wij reis pillen meenemen ?

Ook nog een vraag aangaande cottavecchia, kunnen wij gewoon van daar met de trein naar Rome zonder problemen ? lang lopen naar station ?

En…..hoe is het schip ??

mvg.Paul

• Bernadette

Ja;je kunt heel goed vanaf Civitaceccia naar vliegveld Rome. Wel met overstap in Rome. Vraag dit bij de kassa op het station. Dit kost je ongeveer 12 euro p.p.

Tik bij ‘zoeken’ bovenin Civitaveccia in.ik heb het al eens uitgelegd.

Boemeltreintje naar Rome ongeveer 45 minuten en de trein naar het vliegveld 20 minuten. Trein stopt op het vliegveld bij de vertrek-aankomsthallen.

• Bernadette

De oversteek is prima te doen. Vaak spiegelgladde zee en boven de 25 graden. Voor zeeziekte; haal van die plakkers voor achter je oren bij je huisarts.Deze plakkers alleen op recept te krijgen!!!

Waarschijnlijk heb je ze niet nodig , maar toch zou ik ze even halen.

• travel

Het is :Civitavecchia

De naam van het overstapstation is: Statione F.S Trastevere Roma.

73 km van Civitavecchia.

• frans leclaire

Hallo,

wij hebben de oversteek gedaan in april 2006 met de lirica van msc het weer was uitstekend en de oceaan zeer gladjes.

wat betrefd civitavechia ik weet niet of dit jullie eindstation is of een tussenstation voor het maken van een excursie.

indien het jullie eindstation is wat betrefd de cruise en je moet dan met een aantal koffers naar rome dan zou ik kiezen voor een georganiseerde transfer.

tuurlijk het is te doen met de trein maar je hebt toch diverse koffers bij je en handbagage ik persoonlijk zou voor een georganiseerde transfer kiezen.

indien het is om op eigen gelegenheid een excursie te doen dan zeg ik ga lekker met de trein het is ongeveer 50 minuten

vanaf het schip naar het station is ca.8 a 10 minuten lopen(in civitavechia)

in rome stap je compleet in het centrum uit.

wij hebben toen een rit gemaakt met de stadsrondrit een cabrio bus en je krijgt een goede indruk van de stad je komt langs alle hoogtepunten.

maar wat heel belangrijk is (we spreken uit ervaring) op wat voor een dag doe je rome aan.

en spreekt er iemand van jullie italiaans.

als je rome op zondag aandoet neem de trein van (toen 17.06 uur) anders kom je te laat aan bij het schip ons schip vertrok om 19.30 uur .

wij dachten er vertrekt ook nog een trein om 18.06 maar helaas er stond in het italiaans deze trein vertrekt niet op zon en feestdagen.

ik hoop dat je wat hebt aan deze tips .

uiteraard als je meer info wil ben ik altijd bereid deze te geven.

veel cruise plezier!!!!!!

groeten uit maastricht

• Ine

Zoals bij elke oceaan, je weet het maar nooit.

Vrienden van ons maakten 2 jaar geleden de oversteek op de Constellation en mochten 1 dag niet buiten op het Promenadedek komen. Het stormde flink en er waren zeer hoge golven.

• marij

hoi paul

hoe is het schip??

ik kan maar 1 ding zeggen geweldigggg

wij hebben in juli afgelopen jaar 13 dagen er vertoefd en vinden het helemaal geweldig.

als je even zoekt met mijn naam hier op het prikbord ( marij ) dan kom je berichten tegen waar je fotos kan bekijken ( via een link)van de cruise die we gemaakt hebben. er zitten veel fotos bij van het schip zelf.

veel plezier alvast met de voorpret van je mooie reis

marij

• Bernadette

Even een aanvulling op het antwoord van Frans.

Ga je alleen een dagje naar Rome (heel goed te doen) stap dan uit bij de Sint Pieter. Daar stoppen meerdere bussen , die je in het centrum brengen of je loopt 10 min. naar de Metro. Het voordeel hiervan is, dat je niet in de chaos van het Rome centraal station terrechtkomt. En zeker voor de terugweg naar het schip is deze ‘route’aan te raden. De enige trein die daar stopt gaat naar Civitacecchia. 0.58 uur. Je kunt dus nooit in de verkeerde trein stappen! Op Rome Centraal is het een chaos en continu worden er in onbegrijpelijk en onverstaanbaar Italiaans wijzigingen doorgegeven. Niemand verstaat dit en niemand spreekt Engels.Je hebt in Italie ook meerder bedrijven die treinen hebben rijden en soorten treinen met beproken plaatsen b.v, dat maakt het ook verwarrend.Wij doen het iedere keer zo en het bevalt prima .

O ja; je treinkaartje is de hele dag geldig op alle trein ,bus en metro ritjes die je maakt!Heel goedkoop dus!

• Bernadette

CIVITAVECCHIA ; ik leer het nooit!(en niet eens blond…)

• paul

onwijs bedankt voor alle info !

Wij gaan er wat moois van maken !

groeten

paul