eerste cruise Noorse fjorden

• Katelijn

Hallo,

we zijn van plan om een cruise te boeken, voor volgend jaar augustus, naar de Noorse fjorden, onze eerste cruise.

Graag had ik wat tips gekregen waar we moeten opletten, welke rederij, binnen - of buitenkajuit, fooien, excursies die we moeten gezien hebben…….

Alle tips zijn welkom.

Groetjes

Katelijn

• nedcruise

Hallo Katelijn,

Op al je vragen kun je een antwoord vinden op mijn site www.nedcruise.info

Mocht je daarna nog specifieke vragen hebben kun je een e-mail zenden.

Mvrg.

Harm brink

• katelijn

Bedankt

voor het aanbrengen van de site nedcruise.

Ik heb er al veel dingen over opgestoken in verband met de cruise die we zouden willen maken.

Graag had ik ook nog wat informatie over de cruise naar de Noorse fjorden.

Ik kan er hier niets over vinden.

Katelijn

• nedcruise

Katelijn,

Op de pag. Ervaringen staan diverse reisverslagen over Noorse fjorden cruises!

Hacokatelijn schreef:

>

> Bedankt

> voor het aanbrengen van de site nedcruise.

> Ik heb er al veel dingen over opgestoken in verband met de

> cruise die we zouden willen maken.

> Graag had ik ook nog wat informatie over de cruise naar de

> Noorse fjorden.

> Ik kan er hier niets over vinden.

>

> Katelijn

• Ine

Vorig jaar hebben wij een cruise Noorwegen gemaakt op de Century van Celebrity Cruises, van en naar Amsterdam.

Wij bezochten oa Oslo, Stavanger, Alesund, Flam en Bergen.

Vanuit Alesund boekten wij een schipsexcursie - dagtocht - naar Geiranger. Per bus en over 3 ferrys veel van het achterland gezien. Geiranger ligt aan het eind van Geirangerffjord. De heenresi ging over een andere route dan de terugreis, heel interessant.

Flam ligt aan het eind van de Sognefjord, het schip is door de fjord erheen en terug gevaren. In Flamm weer een excursie geboekt, per bus naar Voss, met stops in oa Stalheim en bij een grote waterval (naam ben ik even kwijt), lunch in Voss aan het meer en per 2 verschillende treinen terug naar Flamm. Het laatste stukje is be bekende Flammtrein, die heel steil afdaalt, ook weer met een stop bij een andere waterval.

Als je geen excursie zou boeken, kan je zelf per trein heen en weer reizen, die begint en eindigt naast de boot.

In Stavanger, Bergen en Oslo lagen wij praktisch in het centrum. Daar kan je zelf rondwandelen (even via Google of reisgids (Bieb?) interessante zaken opvragen, eventl. plattegrond e.d.).

Een heel leuke reis waar we met veel plezier op terugkijken.

Century maakt ook cruises via nog noordelijker gaan en een iets andere route in wat meer dagen.

• katelijn

Ine,

bedankt voor je uitgebreide verhaal over de cruise naar de Noorse fjorden. We gaan de tips zeker gebruiken.

Katelijn