ontscheping

• julia

wie kan mij vertellen hoeveel tijd je hebt om het schip te verlaten na de ontscheping op de laatste dag vd cruise? Dit met het oog op onze late terugvlucht.

• Ada

Het ligt eraan hoe laat het schip aankomt. Ook wordt er gecheckt of iedereen zijn nota heeft afgerekend, daarna kan het heel snel gaan.

Bij een aankomst om ca. 07.00, dan vrijwelk zeker moeten alle passagiers om ca. 10.00 uur van boord zijn, de nieuwe gasten staan alweer te trappelen om aan boord te komen. En er moet het e.e.a. schoongemaakt worden.

Je krijgt een van de laatste dagen een formulier waarop je aangeeft of je een vroege of late vlucht hebt, of eventueel eigen vervoer geregeld hebt etc. Hierop wordt een indeling gemaakt en de informatie van welke tijd krijg je in de hut de avond voor aankomst.

• julia

Dus als ik het goed begrijp heeft het bijboeken vd transfer naar het vliegveld (bij een late vlucht) weinig zin. Tenzij je geen genoeg kunt krijgen vh tax-free shoppen ;)

• Ada

Vaak worden er langere transfers aangeboden die meteen inkl. een sight-seeing en/of shoppen is.

Meestal alleen voor mensen die een vlucht na bijv. 3 of 4 uur 's middags hebben.Het voordeel hiervan is dat de bagage in de bus ligt tijdens de tocht en je hier niet mee hoeft te slepen.

• julia

Hee, dat is een idee! Ik kom er steeds meer achter dat mbt het maken van een cruise aan alles is gedacht. Onze vlucht vertrekt pas om half 11 s'avonds en ik zie het niet zo zitten om met onze koffers de hele dag door Venetie te trekken.

Bedankt voor de info, Ada.

• Ada

Je kunt vaak op Internet bij de rederij al zien welke excursies er aangeboden worden. Als je je boekingsnummer weet, kan je dat zelfs al tevoren boeken. Anders moet je aan boord boeken, maar niet te lang wachten. Anders loop je een kans dat zoiets volgeboekt is.

• eer

Julia,

Begrijp ik het goed, eindig je in venetie. Daar hebben wij ervaring in. Wij hadden zelfs een kind bij ons. Je hebt bij de cruiseterminal een kofferstalling. Daar kan je je koffers tegen een kleine vergoeding de hele dag laten staan. (uiteraard paspoort en geld bij je houden). Even vragen hoelaat hij sluit. Je gaat zelf lopen (10 min) en/of met de gratis bus van je cruisemaatschappij naar de Piazzale Roma.( wij hadden Costa Cruises -Serena)

Het is in ieder geval een centrale lokatie waarvan alles vertrekt. Daar kan je ook een 12 uur dagkaart kopen om met je bootjes de hele dag door Venetie te varen en alles te bezichtigen. Is zeer goed te doen!!! Daarna ga je terug naar de cruiseterminal. Je haalt je koffers op en gaat met een taxi naar het vliegveld. Is veel goedkoper dan georganiseerd. Veel plezier. Venetie is fantastisch.

veel succes Eer

• Bernadette

Voor EER

Waar is die kofferstalling precies?

En wie weet er een in Barcelona? Vroeger was er een soort kelder in een zijstraat van de Ramblas, maar die is er niet meer.

• julia

Dankjewel! Aangezien we idd om 8 uur in Venetie aankomen en pas s'avonds laat op het vliegtuig stappen is dat een prima optie.

• eer

De kofferstalling is op de cruiseterminal van Venetie zelf. Volgens mij hal nr 10 (weet niet zeker) Als je door de douane komt heb je een hele grote hal. Daar staan de koffers gerangschikt. Aan het eind van diezelfde hal aan de rechterkant is het. "s middags kan je achterom je koffers weer ophalen. Het is echt heel makkelijk, eigenlijk kan het niet mis gaan. Anders vraag je het even als je je koffers oppikt in die hal.

Dit is de site voor stalling koffers barcelona. Barcelona cruiseterminal schijnt geen lockers te hebben volgens die site. Ik ben er zelf nog niet geweest, dus geen ervaring. maar misschien heb je wat aan onderstaande link.

http://64.233.183.104/search?q=cache:hqWBW-y-ehUJ:www.barcelona-tourist-guide.com/faq/questions/22/Lockers-at-Barcelona-Port-Cruise-Terminal%253F+barcelona+cruiseterminal+suitcase&hl=nl&ct=clnk&cd=1

Doet ie het niet google dan Barcelona cruise terminal lockers

veel succes en trouwens het is een leuke reis.

Geniet ervan!!!