excursie boeken online?

• julia

Is het al iemand gelukt om online een excursie te boeken bij MSC? Ik heb gehoord dat dit mogelijk moet zijn, maar ik krijg telkens de melding “geen excursiemogelijkheden voor deze selectie” (bijv. Katakolon). Het zal vast aan mij liggen, want ik ben nog een groentje op cruise-gebied :D

• Bernadette

Welke havens doe je aan?

Ik heb b.v ervaring Katalokon van 5 jaar geleden alweer. Je kunt alles daar per taxi zelf regelen. Veel goedkoper. Maar…………toen de eerste mensen zo rond 9.00 u van het schip kwamen waren de taxi prijzen sky high! Voor een ritje ( 20 min)naar Olympia vroegen ze 70 USD . Er stonden allemaal nieuwe Mercedessen te wachten ;wel 50! Om 10.30 was de prijs gezakt naar 15 USD. Dus….wanneer je de hele dag de tijd hebt , slaap uit, ontbijt op je gemak en dan pas ergens naar toe.

• julia

Hallo Bernadette,

we vertrekken vanuit Venetie-daarna naar Bari-Katakolon-Santorini-Mykonos-Piraeus-Corfu-Dubrovnik en eindigen weer in Venetie. In Katakolon komen we rond 12.30 u aan, en vertrekken weer om 18.30 u. Heb je toevallig dezelfde reis gemaakt? Overbodig te zeggen dat alle tips van harte welkom zijn.

• Bernadette

Ha Julia

Nee, heb niet dezelfde reis gemaakt . Enkele tips over havens heb ik al eens gegeven . Tik bij ‘zoeken’ de plaatsen in. Even in het kort.

-Piraeus.

Loop naar de kiosk aan de haven ( 10 min) koop een buskaartje naar het treinstation. ( 50 cent) . Neem de trein naar de Acropoulis ( enkele euro's). Dit is 7 haltes rijden. Loop naar boven;trek stevige schoenen aan, want je breekt je benen daar boven !.( Dit naar boven lopen moet je ook wanneer je een dure excursie neemt) koop een kaartje voor (toen) 12 euro. Wanneer je student bent of een of andere kaart met pasfoto kan laten zien krijg je korting.

-Corfu

Het is mogelijk met de bus naar het paleis/villa van Sissi te gaan. Maar bedenk, dat de bus maar 2-3 x per dag heen en weer rijdt;stopt in de stad bij een kiosk(.25 min lopen.) Beter is een taxi ;niet duur. Onderhandel over de prijs!! Maar…stuur hem boven bij de villa niet weg! Toegang 12 euro. Laat hem wachten anders kom je nooit meer weg daar! Je hebt het in een dik half uur wel gezien ; de villa is klein. Er staan nl geen lege taxi's te wachten en het openbaar vervoer kan uren op zich laten wachten.

- Dubrovnic

Wij hebben een bootje genomen( 10 euro) na even in de oude stad te hebben rondgelopen. We zijn ongeveer 1 uur gevaren naar een schattig dorpje/haventje. Was zeer de moeite waard. Rook helemaal naar pijnbomen daar. Heerlijk op een terras aan het haventje wat gedronken. Na een paar uur weer teruggevaren.

-Venetie zie wat al gepost is. Ga ook eens naar het begrafeniseiland. Heel bijzonder. Wij waren er te vroeg , maar zo tegen 10-10.30 komen de begrafenisboten aan. Er zijn daar hele schone toiletten( gratis).

Je kunt natuurlijk ook gewoon de excursies aan boord boeken.Reken op 50-80 euro p.p. Vaak inclusief lunch.

• Bernadette

Nog even een tipje . Misschien een rare maar wel een praktische!

Bekijk, wanneer je in een plaats aankomt de ansichtkaarten eens. Dan heb je in een oogopslag alle highlights te pakken!

What you see is what you get! Het laat niets aan de verbeelding over en je kunt gauw beoordelen of het de moeite waard is om heen te gaan.

• eer

Hoi,

Als je naar Bari gaat boek dan geen excursie en neem ook geen taxi. Ik ben er in augustus geweest met cruiseschip. Je loopt het schip af door een kleine terminal je loopt linksaf (kijk uit - erg chaotisch met taxi' s en auto's richitng EXIT. Blijf zo veel mogelijk aan de kant en loop de poort uit. sla rechtsaf ( hele grote straat) als je die grote straat volgt kan je na ongeveer 500 meter naar links en loop je zo naar de “”kerken"

Als je linksaf slaat dan staat een soort treintje waar je mee kan (heb ik overigens zelf niet gedaan. Een taxi zet je aan de andere kant, maar het is echt zonde van je geld. Het is makkelijk aan te lopen. Trouwens de cruisemaatschappij liep hetzelfde rondje als wij en de mensen moesten daar behoorlijk wat voor betalen. Als je meer over de gebouwen wilt weten dan google je even Bari en dan heb je die informatie over de kerken ook ter beschikking.

groet Eer

• Bernadette

Nog even een aanvulling.

In veel ( zuidelijke)landen kost het openbaar vervoer bijna niks vergeleken met Nederland. De buskaartjes moet je altijd kopen in een kiosk!

Zo is b.v een treinkaartje in Italie ook geldig de hele dag in de metro en op alle stadsbussen. Zo kun je vanaf Civitavecchia naar Rome en terug voor ongeveer 7-8 euro en de hele dag in Rome op dit kaartje de bus en metro in. Een excursie kost al gauw 80 euro p.p.Tel uit je winst!

Corfu: Entree was toen geen 12 maar 6 euro p.p.De villa heet :Achillion

Bus 10 gaat naar de villa van Sissi om ongeveer 14.00 u. De eerst volgende vanaf de villa terug gaat om : 17.20. Dit is dus vaak te laat!

Er gaat ook een bus vroeg in de ochtend .

Athene:De ongeveer 12 euro ticket voor de Acropolis is voor alle bezienswaardigheden in Athene geldig.

• julia

Bernadette en Eer, ik heb al jullie tips uitgeprint, die gaan dus mee in de koffer 8-)

Ben er erg blij mee. Bedankt zeg!

groetjes, Julia.

• Eer

Bernadette,

Heb jij dat gedaan met de trein van Civitavecchia naar Rome. Ik wil namelijk vantevoren de treintickets kopen via internet (volgens mij kan dat), anders ben ik bang dat er veel tijd kwijt bent bij de kassa van het treinstation Civitavecchia omdat behoorlijk wat mensen vanaf het schip 's morgens met de trein gaat. Of is dat niet zo? wat is jouw ervaring?

alvast bedankt voor je reactie Eer

Bernadette schreef:

>

> Nog even een aanvulling.

> In veel ( zuidelijke)landen kost het openbaar vervoer bijna

> niks vergeleken met Nederland. De buskaartjes moet je altijd

> kopen in een kiosk!

> Zo is b.v een treinkaartje in Italie ook geldig de hele dag

> in de metro en op alle stadsbussen. Zo kun je vanaf

> Civitavecchia naar Rome en terug voor ongeveer 7-8 euro en

> de hele dag in Rome op dit kaartje de bus en metro in. Een

> excursie kost al gauw 80 euro p.p.Tel uit je winst!

>

> Corfu: Entree was toen geen 12 maar 6 euro p.p.De villa heet

> :Achillion

> Bus 10 gaat naar de villa van Sissi om ongeveer 14.00 u. De

> eerst volgende vanaf de villa terug gaat om : 17.20. Dit is

> dus vaak te laat!

> Er gaat ook een bus vroeg in de ochtend .

>

> Athene:De ongeveer 12 euro ticket voor de Acropolis is voor

> alle bezienswaardigheden in Athene geldig.

• Bernadette

Ha Eer

Ja wij hebben het enkele keren gedaan. De trein gaat om ongeveer 9.00 uur. De rit duurt 45 minuten.De havenbus brengt je op 5 minuten lopen van het station. Er zijn 2 soorten treinkaartjes . Ik dacht groen en rood. Geen idee wat het verschil is behalve de prijs.( besproken plaatsen?) Nee, er staan nooit veel mensen voor de balie ;Veel mensen vinden het eng en kiezen voor de excursies van het schip.

Wel kan het gebeuren dat een of andere Italiaan oeverloos met de loketbeambte in discussie gaat over van alles en nog wat…..En deze loketbeambten worden geselecteerd op humorloosheid en klant onvriendelijkheid; spreken nauwelijks engels. ( kleine waarschuwing)Dus: hou je hoofd koel.

De volgende trein gaat pas tegen 10.30 geloof ik. Dus op tijd in de startblokken! De trein staat rechts van het perron. Om de hoek. Dus NIET onder het perron doorlopen! Kijk ook even op mijn posting van 03-03-2008 14.54

Stap dus uit bij de St Pieter en omdat je kaartje de hele dag geldig is op alle bus en metrolijnen pak je aan het eind van de dag gewoon een bus richting St Pieter .Er gaan er veel. Zo kan je niks gebeuren want er is maar 1 spoor richting cruiseschip en kom je gewoon na 45min. weer in Cevitavecchia aan. Kind kan de was doen . De terugtrein gaat op het hele uur. B.V 15.59 / 16.59.

Iets heel anders. Wij hebben enkele weken geleden een cruise met Costa naar de Baltische zee gemaakt. Alle havenbussen kosten 5 euro pp. Is dat nieuw? Vaak zijn ze gratis of 1,50 euro ( Barcelona) Wie weet hier meer van?