raphsody msc

• frans leclaire

Hallo,

wie heeft er al eens gevaren met de msc raphsody?

groeten Frans

We gaan 3 augustus a.s. met dit schip(je)

• joke

Wij hebben vorig jaar november met dit schip gevaren.

Vreselijk, het stinkt naar de olie,stabilisatie is niet goed. Schip is ook al erg oud.

Zelfs een voeselvergiftiging opgelopen op het schip.

Nooit meer met de Rhapsody

• Bernadette

Joke toch….Kun je dit niet wat taktvoller brengen? :D

• f.leclaire

Bedankt voor de info,

We zullen zien wat het ons brengt.

We hebben meerdere malen met msc gevaren en altijd goed bevallen, wat betrefd een voedsel vergifteging oplopen op een cruise schip? ik weet zeker dat de bemanning daar als de “dood” voor is .

Stel je voor alle passagiers op het schip worden ziek……….de gevolgen zijn niet te over zien.

Maar zodra we terug zijn zal ik een kort verslag uitbrengen.

groeten Frans

• f.leclaire

Hallo,

natuurlijk is het een oud schip maar er is ook een prijs vergelijking voor deze prijs waar ik voor geboekt heb 499p.p. boek je nog geen goed hotel in spanje vol pension.

wat betrefd stabilisatie het is natuurlijk een oud schip en een relatief klein schip. maar het is schoon onze hut werd 2x daags verzorgd het eten is goed (ik denk dat jullie misschien aan wal iets verkeerds hebben gegeten ) ik kan me niet voorstellen dat er iets mis mee was want dan zouden er wel meer mensen ziek zijn geweest.

Joke ik vond jou reactie wel zeer zwaar overtrokken en ben blij dat we de cruise gemaakt hebben 2 volwassen en 1 kind voor 1100 euro .(in het hoogseizoen cruise only)

Zo zie je maar weer dat een ieders ervaring anders kan zijn .

indien er mensen zijn die foto's willen zien dan ben ik bereid deze te mailen,want ik heb naar aanleiding van het advies van joke diverse foto's gemaakt.

groeten Frans

• Bernadette

Bedankt voor je verslag Frans. Jullie hebben genoten en dat is het enige wat telt!

Natuurlijk is het schip aan de oude kant , maar dat neemt niks weg van je ‘cruise beleving’.

Ook op hele nieuwe erg luxe schepen kan je een waardeloze cruise hebben om tal van redenen. Heel slecht weer (helpt geen stabilisatoren aan), onwillige bemanning (komt ook voor) te veel zeedagen omdat de havens onbereikbaar zijn,kapotte airco of riolering die maar moeizaam worden opgelost etc etc.

Joke is misschien wat ‘ verwent ’ met de door haar gedane cruises! Zou kunnen , toch?

Wees eerlijk, we zitten allemaal het liefst in een suite op een 5* schip, maar dit is helaas niet voor iedereen weggelegd.

Soms moet je gewoon wat consessies doen. Je hebt duidelijk uitgelegd wat je motivatie was en ik denk, dat je een prima beslissing genomen hebt om dit zo te doen.

Wat het eten betreft; het is niet vaak zo , dat 1 of 2 personen zomaar doodziek worden en de rest van de passagiers kiplekker rondloopt. Je kunt ook ‘aan de wal’ iets aangeraakt hebben vol met bacterien en dat is dan in je systeem gekomen. Ga er maar van uit , dat ze in de cruisekeuken heel hygienisch werken, want niemand is gebaat met een paar honderd zieken aan boord.

• joke

Joke is niet zo verwend hoor.

In eerste instantie dacht ik dat ik zeeziek was, mijn man is nog naar de scheepsarts geweest en hij kreeg een pilletje mee met de mededeling dat ik in Talinn maar moest gaan shoppen dan was het zo over.

Nou, ik was niet zeeziek, braken en diarrhee zijn daar geen symptonen van, maar er waren meer passagiers ziek EN personeel.

Nou, die waren dan zeker ook zeeziek.

In ieder geval was ik lichamelijk niet in staat op aan wal te gaan.

Later die reis ben ik trouwens wel zeeziek geworden, was een heel ander gevoel.

Voor mij in ieder geval nooit meer de rhapsody of enig ander oud schip.

• f.leclaire

Hallo cruisers,

Wij hebben ook gevaren met ncl met de sun natuurlijk een prachtig schip hebben gevaren met diverse msc schepen melody,2x sinfonia,lirica, natuurlijk is er verschil in schepen we hebben afgelopen april/mei gevaren met de sun van ncl door het panama kanaal ook hier vind men altijd voor en nadeel, entertaiment was veel beter op de raphsody als op de sun en dit schip is 4 sterren + (dit word tenminste aangegeven).

Ik denk dat dit ook zo is in hotels .

maar we hebben genoten en daar gaat het om.

groeten Frans