wie gaat volgend jaar 24 mei met de norwegian sun naar alaska?
of heeft met deze boot gevaren ?
groetjes noortje
Boot :
Landrottenterm voor een vaartuig ongeacht of dit een opblaasgevalletje of een oceaanstomer is.
Schip : Een vaartuig groter dan een boot(je).
Verschil tussen schip en boot :
Tussen schip en boot bestaat een subtiel verschil dat echter niet duidelijk af te bakenen is. Over het algemeen wordt met een schip iets groters bedoeld dan met een boot. Zo heeft men het nooit over een roeischip, maar altijd over een roeiboot. Zo werkt het ook voor de reddingboot en de veerboot, ongeacht de grootte. Omgekeerd bij het lichtschip. Het is een kwestie van taal en conventie. In de praktijk worden de twee termen vaak door elkaar gebruikt. Bedenk: je kunt een boot wel op een schip zetten, een schip nooit op een boot.
Kortom je gaat cruisen op een cruise-schip en niet op een boot!
En een bootreis wordt dus een Cruise.
Beste Marian!
Jouw SCHIP is een PRACHT BOOT!
Ik hoop voor jou dat je binnenkort ook zo'n geweldige ‘boot’ reis gaat maken
als Noortje dan wens ik je namelijk een heel fijne en bijzondere
“CRUISE” reis toe.
Dit positieve commentaar van jou werkt hier namelijk niet!
Dank je wel voor je reactie en fijne ‘cruise’ reis toegewenst of ga je met de sleurhut? Noem je dit misschien woonwagen?
Veel lieve Cruise en Boot groetjes,
Annette
Ha Noortje!
Werp ook nog even een blik op de Nedcruise info!
Staan ook Cruise ervaringen op en als je iets meer wilt weten is Meneer Harm Brink altijd bereid om zijn info aan jou door te geven. Hij weet alles van Zee vakanties! (Ook leuke benaming toch?)
Of kijk bij ZOOVER! staan ook reisverslagen van Cruise schepen! Als je nog iets wilt weten hoor ik het wel.
Ik hoop jouw reisverslag volgend jaar te lezen hoor! Nu lekker voorgenieten van je Alaska Cruise (staat trouwens bovenaan mijn verlanglijstje dus wil alles van je weten als je terug bent).
Veel groetjes van Annette.
Geniet van het leven het is mooi en soms kort xx
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?