Norwegian gem

• Ans

Hallo cruisegenoten,

Is er iemand die ervaring heeft met de Norwegian Gem? Wij gaan 19 oktober vanuit Barcelona het Middellandse Zeegebied verkennen. Heeft iemand deze reis al eens gemaakt? Hoe beviel dit? Is het eenvoudig om vanuit het vliegveld naar de boot te komen? Zijn er ook ervaren cruisegangers die nog extra tips hebben? Op onze vorige tocht met de Cristal konden we bijv. de drank afkopen. Is dit hier ook mogelijk? Graag hoor ik deze!

• marjan

hi

hebben in juni die cruise gemaakt was perfect

je kunt vanaf het vliegveld beter een taxi nemen kost c.a 20 euro en terug ook

excursies zijn ongelooflijk duur aan boord maar alles kun je gemakkelijk zelf regelen aan wal en veeeeeeeeeel goedkoper drankjes zijn niet zo duur aangezien alles in dollars is je hebt ook sommige restaurants waarvoor je een toeslag moet betalen zeker een aanrader vooral de steakhouse en als je denkt dat je het nodig hebt bezoek eens de beautysalon zin in botox of witte tanden het is er allemaal

alleen het enigste nadeel is het vertrek in barcelona wat een lelijke haven zijn vorig jaar uit venetie vertrokken prachtig was dat groetjes en veel plezier

• Ans

Bedankt voor je reactie!

Een paar dingen zou ik nog willen weten. Is er op de dag van aankomst nog tijd om in Barcelona te kijken?

Is er op de dagen dat je er bent tijd genoeg om naar Rome en Florence te gaan?

Je had het erover dat je vorig jaar zo mooi uit Venetie vertrokken was: welke cruise heb je toen gemaakt?

• Pieter

Gelijk naar de boot,niets kijken in Barcelona en Rome en Florence kun je vanaf de boot zien.

• Ans

Ik snap niets van bovenstaande reactie! IK vraag naar SERIEUZE reacties.

• marjan

we hebben vorig jaar bij pullmann toer geboekt en dat was all in en dan meen ik ook all in behalve excursies maar die kun je beter zelf regelen is veel mooier en goedkoper

en of je in barcelona kunt kijken weet ik niet ligt aan je vlucht

in malta is het maar 10 minuten lopen naar het centrum er is daar een leuke markt en je kunt daar ook bij de haven goedkoop tax free kopen

als je langs sicilie en zuid italie vaart moet je achter op het dek (bij het zwembad)

gaan zitten dan kun je de etna en de strombolie goed zien en vooral de lava

rome kun je zien in 1 dag wel vermoeiend maar dan moet je vroeg van boord en in de plaats zelf een trein nemen

napels kun je beter een sightseeing toer met de bus nemen of er staan taxi's klaar die je naar pompeii of vesuvius toe brengen de vesivius kun je vanaf de boot goed zien wel afdingen bij florence geldt hetzelfde overal waar je komt staan taxi's voor een bepaald bedrag willen ze je overal naar toe brengen aven uit

en in villefranche ga je met een tender van boord en loop je 5 minuten ben je bij het trein station die brengt je in een kwartier naar nice of monaco en stap je uit bij de haven (monaco) en daar ligt wat kapitaal terrasjes valt reuze mee met de prijs

maar je kunt het beste gewoon een avond van te voren bedenken en plannen wat je wilt gaan doen want meestal wil je alles doen en komt er niks van terecht

en ik weet ook niet of je al geboekt hebt maar zo nee kjik even bij

www.nclholland.com of www.ncl.com scheelt echt

en ik denk dat je dan op zondag terugkomt in barcelona dan zit alles dicht daar

wij zijn toen nog 5 dagen naar santa sussanna geweest als afsluiter hebben we vorig jaar ook gedaan toen we in athene waren kun je even lekker bij komen

groetjes marjan

• Louis

Beste Ans, Ook wij zijn met de christal weg geweest en hebben erg genoten.

ook wij hadden een slechte ervaring met de vliegtijden. Als wij het goed begrepen heb jij de reis met de Norwegian in Amerika geboekt. Bij wie en hoe heb je dat gedaan ? Ook wij zijn geinteresseerd.

• Ans

Bedankt voor al je tips.

• Ans

Hallo Louis, Wij hebben de cruise met de Norwegian Gem niet in Amerika geboekt, maar bij cruisewinkel.nl. Zij hebben naar ons idee leuke aanbiedingen.

• Louis

Ans, bedankt. We gaan kijken.