we hebben vorig jaar bij pullmann toer geboekt en dat was all in en dan meen ik ook all in behalve excursies maar die kun je beter zelf regelen is veel mooier en goedkoper
en of je in barcelona kunt kijken weet ik niet ligt aan je vlucht
in malta is het maar 10 minuten lopen naar het centrum er is daar een leuke markt en je kunt daar ook bij de haven goedkoop tax free kopen
als je langs sicilie en zuid italie vaart moet je achter op het dek (bij het zwembad)
gaan zitten dan kun je de etna en de strombolie goed zien en vooral de lava
rome kun je zien in 1 dag wel vermoeiend maar dan moet je vroeg van boord en in de plaats zelf een trein nemen
napels kun je beter een sightseeing toer met de bus nemen of er staan taxi's klaar die je naar pompeii of vesuvius toe brengen de vesivius kun je vanaf de boot goed zien wel afdingen bij florence geldt hetzelfde overal waar je komt staan taxi's voor een bepaald bedrag willen ze je overal naar toe brengen aven uit
en in villefranche ga je met een tender van boord en loop je 5 minuten ben je bij het trein station die brengt je in een kwartier naar nice of monaco en stap je uit bij de haven (monaco) en daar ligt wat kapitaal terrasjes valt reuze mee met de prijs
maar je kunt het beste gewoon een avond van te voren bedenken en plannen wat je wilt gaan doen want meestal wil je alles doen en komt er niks van terecht
en ik weet ook niet of je al geboekt hebt maar zo nee kjik even bij
www.nclholland.com of www.ncl.com scheelt echt
en ik denk dat je dan op zondag terugkomt in barcelona dan zit alles dicht daar
wij zijn toen nog 5 dagen naar santa sussanna geweest als afsluiter hebben we vorig jaar ook gedaan toen we in athene waren kun je even lekker bij komen
groetjes marjan