Beste Esther,
ik zou je adviseren om op deze site even het linkje “zoeken” te gebruiken met de namen van de plaatsen waar je heen gaat. Diverse mensen hebben de steden van de oostcruise op deze site beschreven. je gaat zeker met de Century vanaf Amsterdam. Dit is een hele mooi cruise. Er is maar een mogelijkheid m.b.t. sint petersburg. Neem een excursie via de rederij! Je kan niet zelf van boord af en de cruiseterminal ligt ver van het centrum. De overige plaatsen kan je met gemak zelf op stap. Er zijn twee manieren;
1) laat je met de shuttlebus van rederij afzetten in centrum en ga lekker verder lopen. plattegrond vaak aan boord bij receptie te verkrijgen.
2) Neem in sommige plaatsen de Hopp-on hopp off bus. Kom je meteen bij alle bezienswaardigheden (google Kopenhagen, Helsinki,Oslo)
Behalve sint petersburg zit normaal gesproken de cruiseterminal vlakbij het centrum, dus ga lekker op eigen houtje. Dure excursies zijn echt niet nodig en behalve St petersburg kan je overal makkelijk en veilig lopen.
Ik hoop je hiermee geholpen te hebben, veel leesplezier en uit ervaring weet ik dat het een leuke cruise is!
Eer