MV Cristal Cruise

• Louis en Els

Wij hebben de cruise gemaakt van 15 t/m 25 augustus met de MV Cristal.

De vliegtijden van Corendon waren een ellende. Totaal heel en terugreis 15 uur vertraging zonder voldoende informatie. De cruise was echter geweldig.

In Istanbul hadden we een 3-sterren hotel op loopafstand van de meeste bezienswaardigheden. De Grote Bazaar is echter op zondag gesloten. De inscheping ging vlot. We hadden een buitenhut. Daardoor hadden we meer comfort en ruimte (een echte aanrader). In tegenstelling tot de mededeling van de reisleidster kun je de eerste avond aan boord wel in het restaurant van het schip dineren.

Excursies kun je zelf organiseren. Op Mykonos pak je de shuttle bus voor 7 euro p.p. heen en terug. Op Rhodos kan je zo de ommuurde stad inlopen evenals in Kusadasi en Patmos.Op Kreta kun je aan het schip een rondrittreintje nemen.

In Athene hebben we met nog een echtpaar voor 3 uur een taxi gehuurd voor 100 euro. De taxi-chauffeur gaf tekst en uitleg en liet ons de voornaamste bezienswaardigheden zien. Een belangrijke aanrader aan boord is om meteen voor de hele cruise bij het inschepen een drankenkaart te nemen ad 139 euro (met Alcohol) en voor 56 euro (zonder alcohol) dan heb je de all-inclusieve formule.

Het personeel aan boord deed alle moeite om het je naar de zin te maken.

Alles bij elkaar een onvergetelijke reis.

• janny

Wij gaan met z'n 2en en zijn niet van die grote drinkers,Is de drank aan boord zo duur,dat het voor ons zin heeft om voor €200.- de man een drankenkaart te nemen of is dit bedoeld voor z'n 2en? vr gr Janny

Louis en Els schreef:

>

> Wij hebben de cruise gemaakt van 15 t/m 25 augustus met de MV

> Cristal.

> De vliegtijden van Corendon waren een ellende. Totaal heel en

> terugreis 15 uur vertraging zonder voldoende informatie. De

> cruise was echter geweldig.

> In Istanbul hadden we een 3-sterren hotel op loopafstand van

> de meeste bezienswaardigheden. De Grote Bazaar is echter op

> zondag gesloten. De inscheping ging vlot. We hadden een

> buitenhut. Daardoor hadden we meer comfort en ruimte (een

> echte aanrader). In tegenstelling tot de mededeling van de

> reisleidster kun je de eerste avond aan boord wel in het

> restaurant van het schip dineren.

> Excursies kun je zelf organiseren. Op Mykonos pak je de

> shuttle bus voor 7 euro p.p. heen en terug. Op Rhodos kan je

> zo de ommuurde stad inlopen evenals in Kusadasi en Patmos.Op

> Kreta kun je aan het schip een rondrittreintje nemen.

> In Athene hebben we met nog een echtpaar voor 3 uur een taxi

> gehuurd voor 100 euro. De taxi-chauffeur gaf tekst en uitleg

> en liet ons de voornaamste bezienswaardigheden zien. Een

> belangrijke aanrader aan boord is om meteen voor de hele

> cruise bij het inschepen een drankenkaart te nemen ad 139

> euro (met Alcohol) en voor 56 euro (zonder alcohol) dan heb

> je de all-inclusieve formule.

> Het personeel aan boord deed alle moeite om het je naar de

> zin te maken.

> Alles bij elkaar een onvergetelijke reis.

• Louis

Beste Janny,

De drankenkaart is p.p.

Met alcohol is dit 139 en zonder alcohol 56 euro p.p., voor de hele cruise! Voor ons samen was dit 195 euro. Je pakt toch al snel een aantal drankjes per dag , zeker als het warm is. Wat de prijs van een glas wijn is weet ik niet precies maar zoals wij het hadden was toch wel heel prettig. Ze hadden b.v. ook heerlijke coctails zonder alcohol met banaan erin. Volgens mij was een flink glas bier 4.20€

Veel succes, de cruise is geweldig!

Hartelijke groeten,

Els.

• Ineke Harbers

Goedemiddag,

Welke bemanning heeft het schip? (welke nationaliteit) Is er ook een nederlandse hostess aan boord?

Hoe was het eten? (buffet of restaurants, ook snacks tussendoor, of thee/koffie met cake of zo?)

Groetjes,

Ineke

• Thera

Hoi hoi

Wij hebben deze reis gemaakt in 2008 en echt het is heel goed aan boord

Tja alles is eigenlijk op de cruiseschepen in het Engels of Duits maar dat valt allemaal best mee

Verwacht niet dat er sávond grote buffetten zijn want dat hebben ze niet alleen een chocolade buffet op een avond

Verder vond ik sávond weinig te beleven op het schip niet dat wat ik gewend ben bij normale cruiseboten maar ja dat is denk ik ook wel de prijs die er mee te maken heeft

Ik heb mijn laatste cruise geboekt zonder vlucht en is me erg goed bevallen dus mooi op tijd bij het schip en niet uren wachten voordat je terug naar Nederland kan

Verder echt een mooie reis zeker aan te bevelen

Succes Thera