cruise carribean wie heeft tips

• Iris

Beste Lezers,

Volgend jaar feb of maart ben ik van plan te gaan cruisen in de carribean. Startend vanuit Florida. Nu heb ik een aantal vragen, welke eilanden zijn echt de moeite waard? De oostelijke route of westelijke route? En welk schip heeft de beste service aan boord.

Ik hoor graag jullie tips.

Groet Iris

• Henrie van Roosendaal

Iris,

Ik zou de westelijke route nemen met Jamaica, Cayman Islands en Cozumel. Royal Caribbean is een aanrader (www.royalcaribbean.com) m.n. de voyager-of freedom klasse.

Veel plezier

• Nienke100

Wij hebben vorig jaar november met de Freedom (van RCCL) de westelijke route gedaan. Is ons heel goed bevallen. Vooral Cozumel en Haiti waren sprookjesachtig qua strand en natuur.

Succes met uitzoeken van de cruise.

Groetjes Nienke

• Iris

Hallo Nienke,

Ik heb inmiddels al een cruise geboekt, wij gaan met de Island princes naar Aruba, Columbia, gedeeltelijke dorvaart panama kanaal, costa rica en jamaica.

Wij vetrekken vanuit Fort Lauderdale en wij vliegen eerst naar Miami en blijven daar 3 dagen alvorens wij gaan cruisen.

Als je in Miami bent geweest of in een van de andere landen die wij ook aandoen, dan hoor ik graag jouw ervaingen en tips.

• ottoline

Hallo Iris,

De cruise waar jij over verteld lijkt mij ook geweldig, wij gaan volgend jaar sept de gehele doorvaart van het panama kanaal maken vanaf San Francisco.

Een tip voor Jamaica is een dagtocht door de Bleu Mointan , is geweldig.

Overigens wij zijn in 1997 en 2006 naar Jamaica geweest, en wij hebben geen problemen gehad met Criminaliteit. is een geweldig eiland vinden wij.

Aruba kan je een tour over het eiland doen , met de Casibarirocks als excursie, en de natuurlijke brug, ook hebben wij een Aloe-vera factory bezocht maar was niet zoveel aan. had hogere verwachtingen.

Hoop dat je aan mijn ideeen iets hebt en veel plezier als het zover is.

groet Ottoline

• Iris

Hallo Ottoline,

Bedankt voor je reactie,

Wat houdt de excursie in Bleu Montain? een tour over het eiland in Aruba lijk mij wel leuk, pik je dan ook strand mee? En wat is dan het voertuig?

Wat zijn de Casibarirocks?

Heb je dit overigens ook allemaal geboekt vanuit een cruise? En met welke rederij zijn jullie geweest?

Groet Iris

• Bernadette

Iris ;kijk eens naar mijn antwoord van 02-05-2007

Tik Aruba in en zoek op Bernadette.

• Nienke100

Wij zijn vorig jaar ook een paar dagen in Miami geweest. Een dag hebben we het vaste land gedaan, een dag het eiland, met oa Miami Beach en het Haulocast Memorial (zeer de moeite waard) en we hebben een dag een auto gehuurd en zijn richting Key West gereden, we zijn niet verder gekomen dan het eerste eiland hoor. Super mooi.

Wat ook leuk is om te doen zijn de Everglades. Goed te doen vanaf Miami met de auto. En dan daar ergens naar zo'n park waar je met een propellorboot door het water gaat waar de krokodillen in zwemmen.

Mocht je nog meer willen weten over Miami, kan je me mailen.

Groet Nienke