cruise aruba, columbia, panama, costa rica, jamaica, wie heeft excursie tips?

• Iris

Hallo Cruisers,

Ik ga in maart een cruise maken met de Island Princes, starten in Fort Lauderdal, naar aruba, cartagena (columbia), gedeeltelijke pasage panama, port Limon (costa Rica) en Jamaica.

Ik zou graag tips willen onvangen over excursie mogelijkheden. Wie deze trip al eens heeft gemaakt mag mij ook mailen over zijn ervaringen. Ik kijk er erg naar uit al duurt het nog lang voordat het zover is.

Groet Iris

• f.leclaire

Hallo Iris,

wij hebben een gedeelte van deze cruise gemaakt.

Er staat een verslag op www.nedcruise onder ervaringen met de norwegian sun.

wij zijn gestart in Miami en hebben een gehele doorvaart gehad van het panama canal.

Wij zijn in Cartagena geweest en costa rica porta de limon.

We hebben beide plaatsen op eigen gelegenheid gedaan.

Cartagena is een mooie stad vanaf de haven naar het centrum hebben we met een taxi gedaan is bijna niet te lopen (ca.5 tot 6 km) een taxi enkelereis koste ca.5 a 6 dollar.het was er erg benauwd met een hoge luchtvochtigheid een fles water meenemen van boord is geen overbodige luxe als je even wat wil drinken er zijn genoeg locale cafetjes wat erg leuk zijn en beslist niet duur.

Wat betrefd port limon dit was werkelijk schitterend ook hier weer op eigen gelegnheid.

Als je van het schip af komt staan er zoveel mensen die je een excursie aanbieden voor minder dan de helft van de prijs als op het schip en werkelijk perfect geregeld!!!!!

de enige tip die ik jullie wil geven is vraag of er airco in de taxibus is want dit is wel erg belangrijk ook hier weer erg warm en benauwd.(met ca. 8 tot 10 personen)

De excursie die we geboekt hadden ging naar de bananen plantage van del monte en vervolgens met een bootje over een rivier dit was echt heel erg de moeite waard ik dacht met iets praten voor ca. 25 dollar p.p. excl.de tocht met de boot maar dit was wel het hoogte punt beslist doen.

onderweg werd gestopt bij diverse plaatsen om iets te drinken enz.(o.a. bij een mooi strand)

Mensen op de boot hadden georganiseerd vanaf het schip dezelfde excursie gedaan allen veeeeel duurder.

Indien je nog meer info wil dan hoor ik het wel,

Groeten Frans,

Maastricht

• Iris

Hallo Frans,

Bedankt voor je bericht.

Ben je in Miami ook een paar dagen geweest? Wij vliegen nl op Miami, blijven daar 3 dagen en vertrekken vervolgens naar Fort Lauderdale en gaan cruisen.Was het ook mogelijk om in Costa Rica een excursie te doen waarbij je boven het oerwoud gaat mbv een kabelbaan? Heb nl gehoord dat dat erg mooi moet zijn?

Wat was jouw indruk van Miami? Heb je daar nog wt bekeken?

Groet Iris

• Bernadette

Ha Iris .Ik heb een waarschuwing i.p.v een tip. Wees voorzichtig op Jamaica. Veel mensen worden daar beroofd . Het werk zo.

Een of ander rasta figuur ‘zoekt ’ruzie;begint over discriminatie bla bla bla.

Je weet niet wat je overkomt en voordat je het weet staan er tig mensen heel dicht om je heen. Eentje berooft je en je hebt een vaag signalement. De politie ‘werkt’ mee .Jij moet aanwijzen wie je beroofd heeft wanneer ze zogenaamd iemand opgepakt hebben. Maar de truc is ,dat jij het hebt over b.v rood t shirt en lange broek en de berover een paar lagen kleren aanheeft die hij heel gauw heeft uitgetrokken. Niemand te zien in rood t shirt en lange broek.Dus de dader loopt gewoon het bureau uit met de buit die inmiddels verstopt is.

Wij zijn 4 x op Jamaica geweest en alle keren deze verhalen aan het eind van de dag gehoord van mede cruisers die het was overkomen.

Wij regelen altijd zelf de excursies behalve op Jamaica. De laatste keer dat wij er waren stonden er gewapende soldaten ? buiten het havengebouw en bij de choppingcentre die op loopafstand waren. Ook niet voor niks denk ik.

Een gewaarschuwd mens telt voor twee!

• f.leclaire

Hallo Iris,

Helaas in miami hadden we veel te weinig tijd we hebben er gewoon 1 overnachting gehad maar ik denk als je daar een taxi vraagt (via hotel balie is goed geregeld) dat je een rondrit maakt door miami met de hoogte punten die je wilt zien.

Ik dacht wel dat er ook en bus rond rijd een soort hip on hip of bus dan heb je de hoogte punten allemaal wel een beetje gezien .

In costa rica heb ik wel gehoord van de kabel baan maar ik weet niet hoe ver dit van het schip af is wat betrefd de excursie om zelf te doen wil ik je wel nog even wat info geven deze mensen staan op het haven terrein zelf binnen hekwerken maar dit zie je echt vanzelf.

Misschien is er wel een excursie met de kabelbaan.

Maar helaas de dag is zo kort dat je niet alles kan doen.

Ik weet niet of jullie een transfer hebben van miami naar fort lauderdale maar ook dit is zeker aantebevelen om zelf te doen je vraagt aan de receptie in het hotel voor deze transfer(meestal zijn er meer mensen in het hotel) en dit gaat perfect ik dacht dat we 75 dollar betaald hadden (in 2006) voor 5 personen.

Wat betrefd doorvaart panamakanaal de eerste sluis ontzettend druk op het dek maar de volgende sluizen plek genoeg.

Maar jullie hebben de mogelijkheid om miami te verkennen zeker doen want dat vonden wij jammer dat we de mogelijkheid niet hadden.

Groeten Frans

• Sunnysky

Hoi Iris!

Het is de Aerial Tram Excursie die jij bedoelt. Gewoon doen is hartstikke mooi,

je hangt in een open cabine boven het oerwoud en je ziet de apen en tropische vogels langs je heen slingeren en vliegen. Super mooi.

Echt de moeite waard.

Groetjes,

Sunnysky

Deze excursie hebben wij gemaakt bij onze Panama Cruise, vanaf Puntarenas (Costa Rica).

• IRIS

Hallo Sunnysky,

Kun je deze mooie trip ook vanuit portolimon doen, want dat is nl onze aanmeerplek.

Heb jij het zelf georganiseerd of via de cruise?

Groet Iris

• IRIS

Hallo Bernadette,

Bedankt voor je tip, ik zal er rekening mee houden. Ben al eens op \jamaica geweest maar dat was bijna 15 jaar geleden. Wat is de moeite waard om te zien voor 1 dag excursie. (ps niet de rivier, die heb ik al gedaan en ik ben met mijn moeder en die haalt dat niet qua conditie.

Groet Iris

• Sunnysky

Ha Iris,

Geen idee, misschien kan je via de Royal Caribean site hier iets over vinden.

Wij hebben deze excurise georganiseerd gemaakt.

Groetjes,

Sunnysky

• Bernadette

Wij zijn 2x georganiseerd naar Dunn's River Falls geweest. 1xzon ;1x regen . Bedoel je dat?

Iedereen die gaat: neem zelf waterschoenen mee en een paraplu ( van huis) dit alles is daar te huur voor een aardig bedrag. 10 dollar?

Ze zijn heel vervelend , bijna dwingend , dat je spullen daar huurt. Je kunt over een plankier parallel aan de waterval lopen en komt uiteindelijk op een lokaal marktje uit met(soms) ruzie zoekende rasta's. … Maar ook zelf de waterval beklimmen dwars door het water heen.(waterschoenen)

De derde keer regende het weer en de vierde keer zijn we alleen naar het shopping centre gelopen :Tay Mahal met slagbomen en bewapende bewakers.

Bijna allemaal Indiase juwelierszaken . Heb je ook ‘zo’ gezien tenzij je iets wilt kopen. Orienteer je in Nederland wat het hier kost en wat je mooi vindt ;behoed jezelf voor een dure miskoop!

Verder aan boord gebleven, want zelfs de lokale gids in het excursiebusje was heel vervelend. Eiste min of meer fooi en ging zelfs zo ver een vals liedje te gaan zingen : tips will be accepted……

De vijfde keer stormde het zo hard , dat het schip de haven niet kon binnenlopen en we voeren op halve kracht verder. Wel havengeld teruggekregen, maar ja…..

Bah ;geen goede herinneringen aan Jamaica , maar ik geef mijn mening graag voor een andere.

Je kunt er verder:raften , snorkelen, Golf,paardrijden en fietsen. Er is zelfs een partyboot.