Hallo Iris,
wij hebben een gedeelte van deze cruise gemaakt.
Er staat een verslag op www.nedcruise onder ervaringen met de norwegian sun.
wij zijn gestart in Miami en hebben een gehele doorvaart gehad van het panama canal.
Wij zijn in Cartagena geweest en costa rica porta de limon.
We hebben beide plaatsen op eigen gelegenheid gedaan.
Cartagena is een mooie stad vanaf de haven naar het centrum hebben we met een taxi gedaan is bijna niet te lopen (ca.5 tot 6 km) een taxi enkelereis koste ca.5 a 6 dollar.het was er erg benauwd met een hoge luchtvochtigheid een fles water meenemen van boord is geen overbodige luxe als je even wat wil drinken er zijn genoeg locale cafetjes wat erg leuk zijn en beslist niet duur.
Wat betrefd port limon dit was werkelijk schitterend ook hier weer op eigen gelegnheid.
Als je van het schip af komt staan er zoveel mensen die je een excursie aanbieden voor minder dan de helft van de prijs als op het schip en werkelijk perfect geregeld!!!!!
de enige tip die ik jullie wil geven is vraag of er airco in de taxibus is want dit is wel erg belangrijk ook hier weer erg warm en benauwd.(met ca. 8 tot 10 personen)
De excursie die we geboekt hadden ging naar de bananen plantage van del monte en vervolgens met een bootje over een rivier dit was echt heel erg de moeite waard ik dacht met iets praten voor ca. 25 dollar p.p. excl.de tocht met de boot maar dit was wel het hoogte punt beslist doen.
onderweg werd gestopt bij diverse plaatsen om iets te drinken enz.(o.a. bij een mooi strand)
Mensen op de boot hadden georganiseerd vanaf het schip dezelfde excursie gedaan allen veeeeel duurder.
Indien je nog meer info wil dan hoor ik het wel,
Groeten Frans,
Maastricht