Hulp voor de keuze van een cruise

• Sjaantje

Hallo,

Wij hebben al verschillende cruises gemaakt.

O.a. naar de Carribean, Middelandse Zee, Griekse eilanden, Dubai en omstreken enz.

Maar nu denken we eraan om een transatlantische cruise te maken.

En dan vanaf Miami of zoiets terug naar Europa.

Heeft iemand van jullie dat al eens gedaan en hoe is het als het schip in slecht weer komt en je 5 dagen op zee zit?

Ik snap dat je het weer niet kunt beinvloeden maar 5 dagen ziek is toch ook niet echt lekker.

Graag van jullie wat ervaringen.

Hartelijk dank

Sjaantje

• f.leclaire

Hallo Sjaantje,

Wij hebben dit gedaan in 2006 (mei) met msc lirica wat betrefd slecht weer hebben wij totaal geen ervaring mee de oceaan was zeer rustig het leek wel een spiegel zo een glad water (volgens personeel extreem rustig) dus wij hadden geluk.

Ik heb dit toen gevraagt of dit altijd zo was en kreeg als antwoord dat het niet altijd zo rustig was maar over het algemeen viel het altijd mee omdat ze via de zuidelijke kant retour varen vertelden ze mij ook hebben we tijdens de overtocht goed en zeer zonnig weer gehad maar in die 6 dagen hebben we ook werkelijk niets anders gezien dan water ook geen ander schip maar dit was ook erg rust gevend om met een kopje koffie in de morgen rond 7.30 op het dek te zitten en maar te turen wij hebben in ieder geval genoten .

Ik hoop dat iets hebt aan de info.

met vriendelijke groet,

F.Leclaire

• Sjaantje

Geweldig bedankt voor jullie reaktie.

We gaan er nu echt serieus over nadenken omdat het ons ook heerlijk lijkt om het tijdsverschil langzaamaan te overbruggen.

Groeten

Sjaantje

• Jan

Sjaantje,

Nog even dit, op mijn site kun je ook nog zien hoe het stabiliseren van een schip werkt bij hoge golven. Klik in de hoofdpagina op Cruise line Norwegian en kies het eerste schip Dawn, klik dan in het midden van de foto om het flash filmpje af te spelen. Het is wel in het engels maar je krijgt wel een beetje een indruk van hoe het werkt.

http://www.nedstar.mycruiseadviser.com

• Sjaantje

Jeetje interessant zeg …heb je nog meer van dit soort info?

Dit vinden wij echt heel erg leuk.

Bedankt

Sjaantje

• Jan

Ik heb de website weer een beetje aangepast met nieuwe info en cruiselines, ook heb ik er een programma opgezet

om van je foto's vol automatisch een webpagina te laten genereren, deze is gratis te downloaden.

Kijk maar eens op My Cruise Adviser

• Dirk5

He mensen ik en mijn gezin zijn een paar maanden geleden via http://www.zeebrugge-hull.com/ een eendaagse cruise gemaakt naar engeland. Nu smaakt dit naar meer alleen vindt mijn vrouw het een enge gedacht om meer dan 2 dagen op open zee te varen. En nu vraag ik er mensen zijn die cruises kennen waar ze eigenlijk wel om de dag een plek aan doen en aan land gaan. We willen ook wel graag binnen europa blijven ( middellandse zee) alleen weet ik niet goed waar ik moet beginnen en welke cruises goed en betrouwbaar zijn.

Groeten Dirk

• Rens Fikkers

Beste Cruisers,

Wellicht is het leuk om een virtuele tour te maken over een cruiseschip. Kijk maar eens op www.cruisereisburo.nl

Groeten Rens