dresscode Grand Princess

• Bernadette

Even een vraag aan de ervaringsdeskundigen.

Wij gaan binnen kort weer transatlantisch .Deze keer met de Grand Princess 5* .

Nou wil het geval ,dat het zowel freestyle is als ‘gewoon’ d.w.z :vaste tafels. Je kunt dus kiezen. Je kunt dus gebruik maken van allebei .

Wij vragen ons af, is het nodig om avondkleding b.v een smoking mee te nemen? Wat zouden jullie doen? Het is dus wel 5*.

Mijn ervaring met de Norwegian Gem is, dat het helemaal niet nodig was. Je voelde jezelf overdressed wanneer je te chic gekleed zou zijn. Want het is raar om aan tafel te zitten met mensen die b.v in jeans en polo gekleed zijn terwijl jezelf bent ‘opgetuigd ’. (ha Ha )

Begrijpen jullie wat ik bedoel? Juist de keuze maakt het moeilijk!

• nedcruise

Op de eerste plaats de Grand Princess is een 4-sterren schip en geen 5 sterren. Zie hiervoor de enige echte cruise sterren beoordeling in “Guide to Cruising”van Douglas Ward. Verder is het NCL Freestyle systeem op bijvoorbeeld de Norwegian Gem wel iets anders dan het zgn. casual dining optie op de Grand Princess. Overigens alleen maar in een aantal restaurants, zoals bv. Burger and HotDog Grill,Horizon Court en Pizzeria. In het hoofdrestaurant gelden traditionele regels. Overigens wil dat niet zeggen, dat je daar in smoking moet dineren, maar op sommige avonden wel in nette kleding.

Mvrg.

Harm Brink - www.nedcruise.info

• Bernadette

-Sorry meneer van den Brink, maar het is ons als 5* verkocht. Niet dat het mij wat uitmaakt hoor!

-Ook is ons verteld dat er een nieuw systeem is n.l freestyle of geen freestyle ;in dat geval; vaste tafels. Daarom ook mijn vraag wat de dresscode is. Verwarrend!

Dus volgens u , wanneer ik het goed begrijp, kan je alleen met freestyle concept terecht als je van pizza's , hamburgers en hotdogs houdt!

In ieder geval bedankt voor uw reaktie ,zodat ik nu weet wat er mee moet in de koffers!

Morgen zal ik met de betreffende reisagent contact opnemen om over deze ( niet de eerste keer) verkeerde voorlichting van gedachten te wisselen.

Niets is zo vervelend om over -of underdressed te zijn en te weten dat thuis kasten vol hangen (bij wijze van spreken).

• nedcruise

Hallo Bernadette,

Er wordt nogal ‘gestoeid’ met sterren van cruiseschepen. De reden, er is geen uniform beoordelingssysteem, zoals bv. bij hotels. Vandaar dat er diverse varianten in omloop zijn. De enige die jaar in jaar uit cruiseschepen beoordeelt volgens een vast systeem van beoordelingen is de Berlitz gids Complete Guide to Cruising. De auteur Douglas Ward bezoekt, met zijn team, elk jaar honderden cruiseschepen. Wil je meer weten over de selectie en beoordelings criteria verwijs ik je naar mijn site www.nedcruise.info. Klik op de knop Richtlijnen keuze en dan op de hyperlink ‘Sterren stralen overal’. Er zijn maar heel weinig cruiseschepen die aan de hand van deze gids 5 sterren bezitten. Er is zelfs een schip met klassificatie 5 sterren plus, dat is al gedurende een aantal jaren de Europa van Hapag Lloyd.

Dresscodes wisselen de laatste tijd in een vlot tempo. Ik heb nog eens gekeken op de site van Princess Cruises bij de Grand Princess en ik mag toch aannemen, dat daar de juiste info staat.

Mocht je nog verdere vragen hebben stuur mij svp. een e-mail. Het adres staat op de website.Indien mogelijk wil ik ze gaarne voor je beantwoorden.

Anders alvast een fijne oversteek.

Mvrg,

Harm Brink

• Bernadette

Ik heb inmiddels met ‘mijn’ reisagent (een hele grote in Nederland) van gedachten gewisseld.

-Wat de sterren betreft; daar is geen duidelijke uitspraak over gedaan.

-Wat de zittingen , freestyle en dresscode betreft werd dit verteld. (ik post het maar hier ipv prive ,zodat meerdere mensen er hun voordeel mee kunnen doen.

Er zijn een aantal restaurants en counters voor hotdogs,hamburgers , pizza's etc.

-De twee grote restaurants ( en daar gaat het om) zijn precies hetzelfde van inrichting, dresscode en eten. Maar…..in het ene zijn er vaste tafels en 2 zittingen en vaste obers ;in het andere kan je gaan en komen wanneer je wilt, maar wel goed gekleed ,geen vaste tafels en geen vaste obers.

Dus je hebt de keus wat je het meeste aanspreekt.

- Het is dus aan te raden wel wat avondkleding mee te nemen,zodat je je niet underdressed voelt en alle kanten opkunt!

Deze manier van dineren( de 2 keuzes) heb ik nog nooit eerder meegemaakt, maar het is ook een heel groot schip.

.

• nedcruise

Bernadette,

Dank voor je berichtje!

Mvrg.

Harm Brink-www.nedcruise.info

• Bernadette

Wanneer we weer terug zijn zal ik verslag uitbrengen ofdat het allemaal klopt.

• Bernadette

Ik ben weer terug en zoals beloofd een update.

Inderdaad zijn er 2 restaurants met vaste tafels en vaste obers en 2 restaurants waar je kan komen en gaan wanneer je maar wilt. In alle restaurants moet je ‘goed’ gekleed zijn.

Heb je voor de ‘ vrije’ optie gekozen ,dan kan je ook in het zelfbedieningsrestaurant gaan eten; 24 uur open.

Verder zijn er een paar restaurants waar je kan gaan eten en moet bijbetalen.

Wij vonden de ‘ vrije’ optie ideaal.

O ja; er waren deze transatlantische oversteek 4 gala avonden met vooraf ‘recepties’ met de kapitein etc. .Dus ga je cruisen op de Grand Princess al is het 1 week ;neem avondkleding mee. Relatief waren er veel heren in smoking , maar een donker pak is natuurlijk ook prima.

• janet

hallo

heb jij voor mij tips voor wat betreft het meenemen van bagage? evt andere tips zijn ook welkom natuurlijk

Wij gaan met de crown princess naar de carribean.

Dit wordt onze eerste cruise.

Alvast bedankt,

Janet