Aida cruises

• eer

Beste Cruiser,

Wie heeft er al een keer met een AIDA-schip gevaren? Heb hierover nog niets gelezen op deze site. Wij zagen hem van de zomer liggen in Kopenhagen en dat zag er goed uit.

groet Eer

• Ada

Zover ik weet vooral gericht op het niet zo oude duitse publiek in een soort clubsfeer.

Een beschrijving van een van de Aida cruises staat op deze website:

http://www.shipparade.com/indx.htm

• nedcruise

Hallo Eer,

Als je wilt weten hoe het op bv. de Aidadiva toegaat kun je het lezen op de pag.Ervaringen. Het is ons heel goed bevallen. Ongedwongen,informele sfeer en veel zaken inbegrepen.

Mvrg.

Harm Brink - www.nedcruise.info

• Eer

Beste Harm,

Wij gaan met de AIDABELLA, maar nu ik jouw verhaal gelezen heb, krijg ik

al zin om te gaan. Wat een duidelijk verhaal. Ik begrijp nu ook dat ik geen gala kleding hoeft mee te nemen! Scheelt weer ruimte in de koffer. Helaas ging de AIDA-vlucht alleen vanaf Munchen (dusseldorf e.a waren vol) en dat is te ver voor ons. Wij hebben dus zelf de vluchten moeten regelen. Wij doen dezelfde cruisesteden aan en blijven ook een nacht in Madeira. Heb jij nog tips voor dit eiland. Voor 's avonds?

Bedankt en

groeten van Eer

• nedcruise

Hallo Eer,

De Aidabella is volkomen identiek aan de Aidadiva alleen ander kleurenschema wat inrichting betreft en wat meer zitplaatsen bij het Theaterium.

Funchal waar het schip aanmeert is de hoofdstad van Madeira en we vinden het een heel prettige plaats zijn er meerdere malen geweest met cruiseschepen, maar ook als hotelvakantie. Afstand schip centrum is te lopen. Goed openbaar vervoer. Je moet zeker naar de overdekte markt Mercado dos Lavradores. Hou je van planten en bloemen is de botanische tuin aan te bevelen. Tocht met kabelbaan geeft fantastisch uitzicht.

Funchal bezit niet over een bruisend nachtleven. Bij goed weer kun je wel over de boulevard etc.'flaneren' en er zijn voldoende gelegenheden om iets te drinken vaak wordt er dan ook nog Portugese muziek bij gemaakt.

Fijne reis en laat svp. eens weten hoe het is bevallen.

Groet,

Harm Brink - www.nedcruise.info