Norwegian

• Andre

Ik ga misschien in januari een cruise maken in het Caribisch gebied. Ik heb 2x eerder een cruise met Royal Carribean gedaan en dat is uitstekend bevallen. Nu wordt het wellicht Norwegian OF Holland Amerika. Iemand ervaring met deze 3 rederijen om een vergelijking te maken?

Op zich spreekt het “free style cruisen” van Norwegian me wel aan alleen vroeg ik me af of je nog veel apart moet betalen voor al die verschillende restaurants? Want dan komt er qua prjs natuurlijk nog wel wat bij.

Alvast bedankt voor de info!

Andre

• henk_lo

Van de drie genoemde rederijen staan voor mij HAL en Norwegian vooraan.

Maar… een cruise is toch wat je er zelf van maakt. Vergelijken is in het algemeen erg moeilijk en persoonsgebonden, zelfs voor de schepen binnen 1 rederij. Het bijbetalen voor de restaurants bij Norwegian kan (voor de helft) vermeden worden om tussen 17:30 en 18:30 te reserveren, want dan is het ‘half geld’. Als je Le Bistro en/of Cagney's Steakhouse kiest, zul je tot wel 7 dagen vooruit moeten boeken ( direct als je aan boord komt) anders zit je er naast. Service bij HAL is in het algemeen wel wat beter dan de anderen. RCL is erg amerikaans, luidruchtiger, meer blingbling, drukker. Denk wel … persoonlijke mening.

Goede cruise, groet,

Henk_Lo.

• f.leclaire

Hallo Andre,

Wij hebben in april een cruise gemaakt met norwegian (schip sun) wat betrefd het freestylen is ons goed bevallen.

Je kan eten Qua tijd als het uitkomt even een 1/2 uurtje langer een borreltje drinken kan geen kwaad op andere cruise schepen is het eten b.v.van 19.00 tot 20.30 uur dan moet je toch wel uiterlijk om 19.15 uur aanwezig zijn.

Bij freestyle meld je je bij de ingang van het restaurant en meestal kun je zo verder lopen en krijg je een tafel (wij waren met 5 personen ) en moesten soms even wachten echt maar even. maar ben je met 2 personen dan kun je vaak gewoon verder lopen en zit ook wel eens mat andere personen aan tafel wat ook wel eens gezellig is.

Wat betrefd bij betalen dit was voor de specialiteietn restaurants zoals frans,japans,italiaansenz. die prijzen varieerden op de drank komt een toeslag van 15%.

Er waren op de sun 2 restaurants zonder toeslag en het eten was goed helaas heb ik geen ervaring met rcc en hal, wel hebben wij meerdere cruises gemaakt met msc.

groeten Frans

• Ada

HAL is over het algemeen wat formeler en heeft vaak een wat ouder publiek. Dineren kan met “fixed dining” of “as you wish”. De eetzaal is in 2 secties verdeeld. Je moet wel bij boeking de keuze maken en kunt in principe aan boord dit niet even tussendoor wijzigen.(Vaak wel meteen na inscheping als je besluit de andere optie te nemen.)

Bij “as you wish” wordt vaak het advies gegeven eventueel tevoren een tafel te reserveren, bijv. die ochtend. Kom je later bestaat een kleine kans dat je moet wachten.

Elk HAL schip heeft minstens 1 specialiteiten restaurant, met een toslag van $ 20.- p.p. Maar het eten in de normale eetzaal is dermate goed dat het niet echt nodig is.

Verder wordt het buffet 's avonds ook een restaurant, je krijgt een keuzemenu en wordt bediend.