Hallo Marjon,
Wij hebben nooit gevaren met rc wel met ncl .
We hebben diverse malen gevaren met msc (o.a. melody ,sinfonia,lirica en raphsody)
Dit jaar gaan we met de orchestra wat betrefd venitie is onze ervaring om dit met een water taxi te doen je komt op veelplaatsen en relatief goedkoop.
Het is een soort hip on hip of systeem maar dan met een water bus.
Een kennis van ons gaat de cruise met de armonia doen vertrek 1 juni ook zij gaan 1 dag eerder om venetie te verkennen als ze terug zijn kan ik iets meer vertellen wat betrefd de prijzen over de water taxi.
Wat betrefd een cruise met msc is ons altijd goed bevallen(ik weet niet ofjullie kinderen hebben en/of meegaan)
Ook de prijzen aan boord zijn goed bij deze rederij is er geen toeslag van 15% op de drank.
wij zelf gaan ook weer met msc maar naar de oostzee vertrek vanaf kiel naar st.petursburg met de orchestra vertrek 26 juli ook de euro actie.
Ik heb wel vaker gelezen dat rc een betere redeij is maar wij zijn altijd zeer tevreden gewesst over msc anders hadden we niet zo vaak gevaren met deze rederij.
vergeet niet aan boord je lid te maken van de msc club hiermee krijg je diverse kortingen ook bij het boeken van een volgende cruise ook met inchechen hoef je niet te wachten.
Je krijgt ook kortingen op excursie's.
groeten,
Frans