1e keer een cruise

• Jan

Wij willen volgend jaar of 2010 een cruise maken en o.a Jamaica bezoeken.

Het wordt voor ons de eerste keer dat wij een cruise gaan maken. Wij houden niet van formeel gedoe zoals gepaste kleding bij het eten en gala avonden.

Wie heeft er tips voor ons wat het beste voor ons is.

We denken aan een cruise van 7 tot 10 dagen met aansluitend een strandvakantie in Florida.

• frans

Hallo Jan,

Als je helemaal niet houd van formeel gedoe dan is ncl een oplossing (freestyle cruise) je moet natuurlijk wel gekleed gaan eten(lange broek met een shirt/hemd) maar het hoeft niet in smoking.

Ik weet niet of jullie het vervelend vinden om b.v. in kostuum met stropdas te gaan eten dit is meestal 1 of 2 avonden de rest is gewoon netjes gekleed (niet in korte broek).

Er zijn diverse mogelijkheden vaak is het hoe meer sterren hoe luxer.

Wij hebben allen ervaring met de rederij ncl , msc en festival(deze bestaat niet meer).

hieover kan ik je onze ervaring wel vertellen indien je dit wil(deze rederijen varen ook in de caribic)afhankelijk natuurlijk van de tijd van het jaar.

groeten Frans

• greet

Omdat wij volgende maand met Msc in de Caribbean varen (de 1ste keer cruisen)keek ik op deze site wat er allemaal voor vragen waren.

Ik las dat Frans ervaring heeft op een MSC-schip en bij deze wil ik dus aan Frans vragen of de dresscode daar net zo is als op de meeste schepen.

Het houdt dan n.l. in dat we nog “gala-kleding” moeten kopen, of was het niet te opvallend om niet aan deze avonden mee te doen.

Dank voor de info.

• greet

Ik stel de vraag hier nog een keer want ik weet niet of hij correct is overgekomen.

Omdat wij volgende maand voor de 1ste keer cruisen met de MSC in de Caribbean wil ik Frans het volgende vragen:

Heeft MSC ook de dresscode voor de gala-avonden? dan zouden wij daar n.l nog kleding voor moeten kopen.

Of is het niet te opvallend om niet aan deze avonden mee te doen.

Dank voor de info.

• frans

Hallo Greet,

Wat betrefd de kleding voor de gala avonden is voor de vrouwen een mooie jurk/pakje of een mooie broek met blouse voldoende voor de heren is een kostuum met stropdas ook voldoende .(natuurlijk geen spijkerbroek op een gala avond)

Dit word het meeste gedragen ,er zijn avonden dat je casuel kunt gaan maar dit staat altijd prima vermeld in de scheepskrant hierin staat het kleding advies voor de avond.

Is het de eerste keer cruisen of de eerste keer met msc?

Mag ik zo brutaal zijn om te vragen met wat voor een schip van msc?

indien u meer info wil hebben en ik kan u helpen dan ben ik hier uiteraard toe bereid.

met vriendelijke groet,

Frans