hoi puk
een must is een groot woord.
het wordt wel een beetje van je verwacht om je aan de dresscode te houden.
ik vind dat zelf wel een beetje de charme van het cruisen.
overdag kan je gewoon in je kortebroek of jeans lopen.
savonds is casual goed hoor. dus een nette broek met een overhemd of een mooie polo bij sommige rederijen kan een mooie donkere jeans ook maar dat scheelt wel per rederij. natuurlijk heb je altijd en overal mensen die zich van de dresscode niets aantrekken wat ik persoonlijk jammer vind.
voor dames is het ook een mooie broek met blouse of shirt een rok idem dito of een jurkje.
met de formele avonden wordt er wel van je verwacht dat je komt eten in een net pak of smoking. mijn ervaring is dat echt niet iedereen die smoking aan heeft. mijn man draagt dan een donkerpak met een mooi overhemd met stropdas.
onze dochter heeft een paar leuke coctailjurken en 2 galajurken.
ik zelf heb 2 mooie lange rokken en heel veel leuke topjes en blousen om te combineren. zodat je met niet te veel kleding toch 3 keer iets anders aan hebt. ligt er ook aan hoeveel formele avonden je hebt.
nogmaals wil je dit niet dan kan je gewoon in het restaurant gaan eten waar die dresscode niet telt.
maar op die formele avonden worden er ook overal op het schip mooie fotos gemaakt als je dat wil.
een soort statie portretten echt amerikaans maar wel erg leuk vind ik :-)
misschien dat andere precies weten hoe het geld voor het schip waar je jullie mee varen dit is een beetje algemeen.
nog even een tip voor je.
wij zijn gisteren de stad in geweest en je kunt nu echt heeeeeeeeeeeel mooie dingen kopen in de uitverkoop van de kerst. we hebben onze slag gister geslaan ;-)
gr marij