tips 1e maal cruisen

• tosca

Hallo mensen met cruise ervaring,

wij willen in augustus of september met z'n 4tjes gaan cruisen.

2 koppeltjes dus gezellig met pa en ma

aangezien het moeilijk is te kiezen uit al die rederijen schepen en kosten graag jullie tips. wat nu al tegenvalt is het fooienverhaal extra kosten en alles bij moeten betalen, eigenlijk willen we zo veel mogelijk in de prijs waardoor je niet rekening hoeft te houden met allerlei kosten.

we willen zo'n 10-13 dagen cruisen in het middenlandse zee gebied.

met genoeg te doen ook aan boord.

graag jullie tips!

Alvast bedankt

Tosca

• Bernadette *

Rob /Henk; ik denk niet dat iemand hier in zal tuinen. Nogmaals :get a life!

• Tosca

?

Hallo bernadette,

wat een fijn welkom op dit forum.

Ik ben geen henk of theo en vraag me af waarom ik zo'n antwoord krijg. Ik wil graag gewoon een reactie op mijn vraag.

Wellicht is dit mogelijk?

• Frans

Hallo Tosca,

Wat betrefd een keuze maken uit zoveel rederijen is best moeilijk.

Maar je gaat selecteren exlusief, zeer luxe ,luxe.

En natuurlijk de route ook dit is belangrijk.

wat betrefd extra kosten dit verschild natuurlijk per reis/cruise.

Boek je een geheel georganiseerde cruise met vlucht en transfer dan betaal je op het schip alleen nog de fooien dit verschilt per rederij bij amerikaanse rederijen rcc ,hal betaal je meestal 10$ per persoon per dag bij europese redereijen 6 euro p.p.p.d.(gemiddeld)

dan betaal je bij sommige rederijen een toeslag op het drinken van 15% (b.v. bij diverse amerikaanse rederijen zoals ncl er zijn er meer) dit word dan verekend bij de eindafrekening.

zo zijn er diverse mogelijkheden er is ook een mogelijkheid om met eigen vervoer te gaan en de auto bewaakt parkeerd(heb ik zelf ook al gedaan probleemloos).

indien jullie meer info willen ben ik bereid dit uiter aard te doen ,

groeten Frans

• Tosca

Hallo Frans,

dank je wel voor je reactie.

we willen gewoon een lekkere vakantie voor een leuke prijs dus 5 sterren hoeft echt niet. Lijkt me alleen zo vervelend om op het einde van de reis van 13 dagen voor 4 personen nog een 600 euro uit te moeten geven aan tips of service kosten.

we willen gewoon een beetje lekker warm, een aantal landen aandoen, omdat we helemaal niet bekend zijn is het ontzettend moeilijk kiezen. de keuze is reuze zeg maar.

dus ik ga maar weer eens rondklikken op het internet

• Ada

In principe wordt er bij elke rederij een bedrag berekend voor fooien e.d. Dat weet je van te voren, dus kan je er rekening mee houden.

Verder zijn er 5 sterrenboten zonder formele avonden en 3 sterren boten met formele avonden.De sterren op zich zeggen hierover weinig, het is maar net wal je wilt.

Dus goed kijken/lezen wat je zoekt en je eventueel via bijv.cruisetravel of cruisefactory laten voorlichten.

• nedcruise

Tosca,

Reken maar dat je diverse extra kosten krijgt. Begin met fooien ca. €6.50 p/pp/d.

Dan is cruisen al lang niet meer “all-in” je wilt wel eens een colaatje ca. € 2.60 + 15% fles water € 2.60+ 15% misschien eens een wijntje bij het eten toch gauw € 18 + 15% een biertje 0.25 cl. € 3.50 + 15% koffie of thee moet op de meeste uren extra worden betaald en zeker als je een iets betere kwaliteit wilt. Dit zijn zomaar een paar voorbeelden van een Costa Cruise net terug uit Dubai. Dan hebben we het nog niet over excursies etc. Je kunt wel zeggen dat doen we allemaal niet, maar dat pakt altijd anders uit. Nu kun je het eea. wel wat voordeliger krijgen door drank/fris/of bierpakketten te kopen scheelt zo'n % of 20. Het moderne systeem van cruisen is er helemaal op gericht om zo veel mogelijk geld aan boord te genereren. Voor meer info kun je altijd mijn website raadplegen en anders een mailtje zenden.

Mvrg.

Harm Brink