laatste dag cruise

• greet

Heeft iemand een goede tip voor ons wat hij/zij de laatste dag met de koffers heeft gedaan?

We komen ‘s morgens in Fort Lauderdale aan en vliegen ’s avonds pas vanaf Miami.

Ik zie mezelf al de hele dag met die koffers lopen…of op het strand zitten misschien.

Dank voor de informatie.

• frans

Hallo Greet,

ik weet niet of er bagage kluizen zijn in de haven van fort lauderdale maar wat ook een mogelijkheid is, het schip waar jullie mee varen vertrekt natuurlijk ook weer om dan te vragen of je de koffers bij de rederij kan laten staan tot het schip vertrekt (meestal is dat rond 16.00 uur) nu weet ik niet hoelaat jullie retour vlucht is maar als je de koffers tot die tijd “kwijt”bent om dan naar miami te gaan voor de retour vlucht (gaan jullie met msc ? wat voor een schip als ik vragen mag ).

Natuurlijk kun je de koffers wel kwijt op miami airport in bagage kluizen om dan vervolgens rond de luchthaven een ommetje maken.

groeten

Frans

• Ada

Sinds de bekende 9-11 zijn er op amerikaanse luchthaven helaas weinig tot geen kluizen meer aanwezig i.v.m. de veiligheid..Daar kan je dus niet echt op rekenen.

Alternatieven:

Huur een auto in Ft. lauderdale en regel dat je die in Miami kan terugbrengen.

Verder worden er bij de rederijen vaak transfers aangeboden met (voor mensen die een late vlucht hebben) inkl. een stadsrondrit of zelfs een korte tocht door de Everglades. In ieder geval wordt dat door o.a. HAL gedaan.

Tarieven weet ik niet meer, maar kan je misschien op de website van de rederij terugvinden.

Anders proberen een hotel in Ft. lauderdale of Miami te vinden die dagkamers wil verhuren, iets wat in de winter (hoogseizoen) niet altijd makkelijk is.

• Henk

Als je bij Zeetours of Cruisetravel geboekt hebt, en je koopt bij hun een transfer

schip naar vliegveld dan wordt je gedropt bij een shoppingmail en de koffers blijven in de bus tot dat je weer wordt opgehaald groeten Henk

• Bernadette*

Dit is altijd een probleem en niet alleen daar.Ga er niet van uit , dat je medewerking krijgt van de rederij om je bagage daar te stallen. Weg is weg! En op het vliegveld gaat het ook niet lukken.

Stel je vliegtuig gaat laat in de avond. Je kan niet de hele dag in een mall doorbrengen (vreselijk) of op het strand.

Ik denk dat een auto huren de beste optie is en helemaal niet duur! Reken uit wat voordeliger is een auto huren + verzekering of x transfer tickets a 50 dollar(ben je zo kwijt voor een dagje op sleeptouw genomen worden) Inleveren in Miami .Je hebt je vrijheid en kan bv eerst naar het strand , dan ergens gaan eten iets bezichtigen etc etc,

Tip van een ervaringsdeskundige: ga je een auto huren; haal voor 15 euro een internationaal rijbewijs bij de ANWB. Gebeurt er wat (zal waarschijnlijk niet) en je moet je rijbewijs inleveren , dan lever je dat in en heb je bij terugkomst in Nederland geen probleem.

• Henk

Even goed lezen ik zeg “gedropt” bij een shopping mall, niemand zegt dat je daar moet blijven, dat is de plek waar je ook weer op gehaald wordt.

• Bernadette*

Ik heb het goed gelezen Henk!

Maar vaak is er in die omgeving helemaal niks te beleven .Dikwijls zijn Malls in buitengebieden of plekken die ooit buitengebied waren;nu omringt door kantoren etc.

Wat stel jij dan voor te gaan doen? Eerst 1-2 uurtjes Mall ;er wat eten en dan?????Het is dan 12.00 uur in de morgen.

Of je krijgt in Fort L/Miami eerst een Everglades tour en wordt daarna in een Mall afgezet om 12.00u. Soms is er een soort stadsbus bij een Mall.Gaat hooguit 1x per uur; vaak 2x per ochtend of middag ; bijna iedereen heeft immers een auto. Maar waar laat je dan je bagage?

Verder is het zo, dat je altijd heel vroeg op het vliegveld gedropt wordt. Stel je vlucht is om 23.00 u .Dan word je echt niet om 20.00 u( of later) op het vliegveld gedropt. Ik denk eerder aan 16.00-17.00u. Hang je daar uren rond….

Wij hebben meerdere malen een auto gehuurd zowel in Miami als Fort Lauderdale en bij het vliegveld weer ingeleverd ( kan daar 24 uur ) Er gaat een free shuttle van de verhuurplaatsen naar de vertrekhal.

Henk ik ben nieuwsgierig hoe jij de dag indeelt wanneer je om 9.00 u het schip af bent en je vlucht om stel 23.00 naar Amsterdam vertrekt( of later……)

• Henk

Je hebt diversen opties, wat jij zegt auto huur, dagtrip aan boord boeken met

o.a. de Everglades, autohuur valt voor ons af, we zitten 15 uur perdag in een auto

maar dit is natuurlijk persoonlijk.

Wij hebben het al diversen keren gedaan, met Zeetours of Cruisetravel wordt

je afgezet bij “Bayside” shopping mall, dat is tegenover de cruise terminal in

Miami. De Martinair vlucht vertrekt pas na middernacht uit Miami.

Wij zijn alle keren om 21.00 weer opgehaald bij de Bayside door het busje

waar ook je bagage in zit (is toch nog uren hangen op het vliegveld)

Je hebt de hele dag vrij te besteden, bus of metro of taxi of rondvaart (altijd leuk na een cruise) wat je wil.

Bij de HAL veel oudere passagiers, die nemen vaak een dag kamer op de

luchthaven van Miami, als je de late Martinair vlucht hebt.

Nu we zelf toch ook wat ouder worden, nemen we de laatste jaren na de

cruise in de aankomst haven een hotel voor een nacht, dan de volgende dag

vliegen ben je van al dat gehang af, waar dan ook.

We hebben het nu na de “kerstcruise” ook weer gedaan, een nacht in San Diego

gebleven, je staat s'morgens met het ontschepen ook al vroeg op, en dan gelijk naar de luchthaven (hangen) nacht vliegen dat trekken we niet meer.

Resumé, Greet je hebt diversen mogelijk heden, alle grooet Henk

• Bernadette*

-Inderdaad valt de tour na 1-2 keer gedaan te hebben af.

-Baysite is leuk, maar op een gegeven momentna een aantal keren ben je daar ook wel ‘klaar’ mee.

Je wordt niet altijd daar afgezet ! Misschien ligt het aan de rederij en heeft iedere rederij een andere bestemming wat een Mall betreft;geen idee.

-Ik vind de optie van een dagkamer zeker het onthouden waard. Goed advies Henk!

-En gewoon een dag en nacht hotel is ook aan te raden wanneer je tijd hebt en wat ouder!

Raar eigenlijk , dat rederijen je niet een mogelijkheid bieden je bagage op te slaan voor een x aantal uren. In Barcelona bv is het ook zo'n ramp. Vroeger was er een kelder ergens rechts op de Ramblas , maar die is weg.

Wanneer ik in het centrum van Barcelona een ruimte overhad , dan wist ik het wel. We hebben het voorgesteld aan die Nederlandse fietsenverhuurders. Maar ik geloof niet dat zij er brood in zagen. Onterecht, want er is zeker een ‘markt’ voor! En zij zijn toch de hele dag aanwezig.Hoeven geen extra moeite te doen. nu moet je met de Metro naar een station met lockers;een heel gedoe.

• Ine

In het verleden hadden wij een dagkamer in de Best Western bij Miami airport. We moesten wel om 7 uur 's avonds de kamer uitzijn.

In het hoogseizoen zijn er weinig hotels die dat doen en meestal zijn dat de airporthotels. Niet echt de leukste plek om een paar uur door te bregen.

Inderdaad kan je voor die nacht een kamer reserveren, maar lang niet altijd kan je voor 3 uur 's middags de kamer op.