advies msc cruises

• daan

hallo allemaal

ik heb een vraag, ik ga volgende maand met de MSC Fantasia

een 8 daagse trip v.a napels

wat zit er allemaal inbegrepen eten& dranken

zijn er pakketten aanboord tekoop voor mijn kinderen voor drinken zodat ze zelf kunnen halen

ik hoop dat jullie mij antwoord kunnen geven

• frans

Hallo Daan,

Wij hebben diverse cruises gedan met msc maar nog niet met de fantasia.

Wat betrefd wat incl. is, is dit het eten maar geen drinken en geen fooien

Je kan tijdens het inschepen drank pakketten kopen ,maar dit kan ook aan boord.

Het betrefd zowel wijn en water combinatie van wit en rood ik dacht ook een fles rose (pakket voor aan tafel) als bier en fris.

Ook kun je een pakket kopen met cocktail(non alcohol) in combinatie met fris(blikjes) .van ieder 5 stuks

Dit pakket zjin consumptie bonnen je kan ook een kidscard kopen voor de kinderen waar je dan een bedrag op laat zetten waar de kinderen dan ook drinken mee kunnen kopen.

Wij kopen altijd een pakket(consumptie bonnen)

Op alle cruises die we gemaakt hebben met msc hebben we dit gedaan ,en dit gaat goed en is makkelijk je hoeft dan ook niet altijd je card af te geven en je hebt niet zoveel bonnetje's.

alle eten is incl. van de ochtend t/m. het middernachtbuffet.

indien jullie nog meer info willen hebben dan ben ik bereid dit te geven.

veel cruise plezier.

Frans

• daan

hallo frans

en hoe zit het dan met de koffie en thee en misschien limonade of ijsthee (dat krijg je wel bij rccl)

alvast bedankt

daan

• frans

Hallo Daan,

Koffie en thee kun je bij het ontbijt zoveel krijgen als je wil,ook in de middag . ca.16.00 uur tijdens het gebak en broodjes

er is ook een soort tap voor water maar niet voor limonade en ijsthee.(misschien wel op de fantasia omdat dit een nieuw schip?)

Wij hebben een 5 tal cruises gedaan met msc (o.a. lirica en sinfonia)

Wij hebben ook een keer met ncl gevaren daar was ijsthee wel gratis, maar limonade niet.ik denk wat betrefd ijsthee dat dit echt amerikaans is.

groeten Frans

• marij

hoi daan

bij msc weet ik het niet maar bij carnival (freedom)kan je 24 uur per dag koffie en thee pakken en ook staan er machines met drankjes. ijsthee en rode drankjes en gele drankjes een soort goedkope sapjes zal ik maar zeggen.

bij het ontbijt jus en appelsap en melk

ook kan je 24 uur softijs pakken met allerlei dippings.

deze keer gaan we cruisen met de HAL ( ms rotterdam) wat er daar bij inbegrepen zit weet ik ook niet precies. maar koffie en thee en een jus bij het ontbijt zal het al gauw zijn denk ik.

marij

• frans

Hallo,

Natuurlijk staat er bij het ontbijt ook melk, sapjes, chocomel enz.

Maar ik denk dat Daan bedoelde hoe het overdag is,of de kinderen dan onbeperkt ergens limonade of iets kunnen halen?

groetjes Frans

• daan

hallo frans

ja dat klopt in ieder geval bij het buffet restaurant 's middags

en de kinderen kunnen dan gewoon pakken.

ik zal een post doen na me cruise vakantie met de msc fantasia

met vriendelijke groet

daan

• daan

hallo frans

hoelaat kan je eten in het buffet restaurant (s'avonds) want we vinden cruisen leuk maar die gala avonden vinden we maar niks.

met vriendelijke groet

daan

• Ine

Check of ze wel een buffet hebben 's avonds, zover ik gehoord heb was dat er bijv. niet op de Armonia afgelopen zomer.

RCCL is over het algemeen iets beter en wat uitgebreider verzorgd dan MSC,

• Henk_Lo

Inderdaad,

gedurende mijn 45 cruise-dagen met MSC is er geen (avond-)buffet mogelijkeid geweest. Niet in de Caribbean, niet Transatlantisch en niet in de MiddelandseZee.

Maar de gala/captains-diners zijn niet zo “gala” als op andere schepen (kan o.a. vergelijken met Celebrity, RCL, HAL, Costa, NCL, Carnival). Gewoon netjes en wat rommelig, maar wel erg leuk.

Groet,

Henk_Lo.