MS Shevchenko

• An

Zag een leuke cruise van Istanbul naar Kiev met dit rivierschip, maar kan nergens iets vinden van iemand die hiermee gevaren heeft. Zijn hier misschien mensen die er wat over kunnnen vertellen? (ervaringen)

Alvast bedankt.

• Hornstra

Hallo An, Ervaring met de Shevchenko heb ik niet, maar het schip vaart ook voor ons in charter (Uniworld) en wij zijn een hoogstaande rederij met de modernste schepen en uitstekende service. Dus aan het schip zal het niet liggen. Voor meer info, kijk op uniworld .com. Ik hoop je een beetje geholpen te hebben zo, als je gaat, veel plezier, Hillebrand

• Ilona May

Beste An,

Ben heel benieuwd of je die reis nog gemaakt hebt en wat je ervaringen zijn. Ik ga deze cruise in september maken en kan ook nergens een beschrijving vinden. Hoop iets van je te horen!

• Roel

Hallo cruisers,

Wij, mijn vrouw en ik, hebben in 2004 een riviercruise gemaakt met de General Watutin van Kiev naar Sebastopol en terug naar Kiev in 15 dagen. De Watutin is best een groot schip maar vertier aan boord is er de meeste avonden niet. Het eten is acceptabel en de crew doet zijn/haar best om het je zo goed mogelijk naar de zin te maken.

Bedenk dat het bedienend personeel nog steeds voor weinig hard en lang moet werken dus een persoonlijke fooi aan ??? is altijd op z'n plaats.

Verder, geniet van de reis over de Dnjepr of zoals de Ukraïners het noemen de Dnipro want het landschap dat je ziet is zeker de moeite waard. Ga naar de demonstratie van de Kozakken in Zaparozhe (dag 6), is best de moeite waard en toon, als het ook zo is, je blijdschap voor wat ze laten zien aan deze mensen.

Geniet van de overnight in sommige havens want dat geeft je een extra kans om de stad wat beter te verkennen. Blijf wel met meerdere bij elkaar als je gaat stappen want ook ik werd onaangenaam verrast door iemand die me wel wilde helpen de weg te wijzen, omdat ik alleen liep in een stad, en terwijl wij samen nog wat opliepen vond hij ineens een portemonnaie op straat met euro's en dollars. Even later kwam er iemand langs die zij dat hij zijn portemonnaie verloren was en of wij die gevonden hadden. Niemand bekende maar toen werd mij gevraagd mijn portemonnaie te laten zien of IK dat geld niet had. Dat heb ik geweigerd natuurlijk en ben direct weggegaan van dit toneel en heb de groep weer opgezocht. Even later zag ik dat de twee personen elkaar weer spraken aan het andere eind van de straat.

Een goede raad….. laat nooit zien wat je bij je draagt, maakt niet uit wat, doe geen dure sieraden om want daardoor denken ze dat je ook wel veel geld zal hebben.

Als je je als een gewone toerist gedraagt, niet gek doet en in/bij de groep blijft heb je nergens last van en is het een mooie vakantie.

Je mag me mailen hoe het jullie het beleefd hebben: rlknigge@gmail.com

Veel plezier,

Roel