Tijdens onze eerste (Nijl)- cruise, zijn mijn man en ik behoorlijk ziek geweest; het zogenaamde “toerista, of ”“ de vloek van de Nijl”“. Geen pretje die buikloop!!! Nu weet ik dat je een Nijlcruise niet moet vergelijken met een Middellands zeecruise, al had ons schip ”de Regent, van Magic Life“”ook 5 sterren! Wij hadden het vermoeden dat sla en/ of ijs de oorzaak was van onze ziekte. In mei gaan we 1 weekje cruisen met de Norwegian Gem, en uiteraard hopen we om gezond te blijven! Is het beter om van rauwkost, ijs en ijswater af te blijven of is dit niet nodig? Dat zogenaamde ijswater zou dat mineraal water zijn , of gefilterd en gezuiverd water van het schip zelf? Dan misschien toch beter om flessen water te kopen, ook voor het tandenpoetsen?Of is dat voor dat laatste niet nodig?Vermits we met NCL cruisen, freestyle dus, kan je gaan eten op het moment dat je zelf verkiest. Wordt het voedsel dan voortdurend opgewarmd ( in de vrije restaurants); want dat zou een bron van besmetting kunnen betekenen, of hoef ik me niet ongerust te maken? Ik wil wel een weekje genieten en niet weer dagen in de kajuit moeten doorbrengen… Alvast bedankt voor jullie reacties, mvg. Frie