smartcruiser.com ??

• Kim

Hallo,

Ik hoop dat jullie ervaren cruisers me kunnen helpen. Vanwege de uberhaupt grote prijsverschillen tussen boeken in de USA en in NL plus de (nog) gunstige dollarprijs ben ik op internet aan t zoeken geweest.

Nu is mijn vraag, heeft iemand ervaringen (postitief/negatief) met het boeken van een cruise via smartcruiser.com?

Alvast bedankt voor jullie tips en info!

Kim

• Els

Hoi Kim,

Wij hebben de MS Oosterdam met de HAL geboekt met vertek op 18 juli 2009 via Smartcruiser. Inderdaad een pak goedkoper dan een locale boeking in België. Wij zijn gewoon op het internet op zoek gegaan en vonden Smartcruiser. Ondertussen hebben wij het volledig bedrag betaald, zijn we online ingecheckt en alles is als een fluitje van een cent verlopen. Ik kreeg steeds onmiddellijke reactie op mijn emails met vragen, telefoons werden correct beantwoord. Zelfs de fuel surcharge werd zonder meer verwijderd toen ik erom vroeg. We zijn natuurlijk nog niet vertrokken, het is onze 1ste cruise maar we hebben er alle vertrouwen in.

Grtjs

• veronik

Els Schreef:

——————————————————-

> Hoi Kim,

> Wij hebben de MS Oosterdam met de HAL geboekt met

> vertek op 18 juli 2009 via Smartcruiser. Inderdaad

> een pak goedkoper dan een locale boeking in

> België. Wij zijn gewoon op het internet op zoek

> gegaan en vonden Smartcruiser. Ondertussen hebben

> wij het volledig bedrag betaald, zijn we online

> ingecheckt en alles is als een fluitje van een

> cent verlopen. Ik kreeg steeds onmiddellijke

> reactie op mijn emails met vragen, telefoons

> werden correct beantwoord. Zelfs de fuel surcharge

> werd zonder meer verwijderd toen ik erom vroeg. We

> zijn natuurlijk nog niet vertrokken, het is onze

> 1ste cruise maar we hebben er alle vertrouwen in.

> Grtjs

• veronik

Hallo Els,

Wij willen ook een cruise boeken via smartcruiser, is alles in de prijs inbegrepen zoals eten en taxen?

Hebben jullie de vlucht hier geboekt?

Groetjes en alvast bedankt

• Bernadette*

- Amerikaanse bedrijven is het sinds een aantal jaren verboden om vliegtickets te regelen voor anderen dan Amerikanen. Dus wanneer je in Amerika boekt moet je altijd zelf voor de tickets zorgen. Gewoon via internet zelf boeken. Denk er wel aan op de heenweg misschien 1 dag/nacht extra nodig te hebben wanneer je niet in Europa gaat cruisen.

- Bij het boeken in de V.S zijn de havengelden en taxen altijd inclusief , maar moet er wel nog een bepaalde tax betaald worden ;dat is ongeveer 50 usd. iets meer iets minder. Soms kan je onderhandelen deze tax te laten vervallen , omdat wij Europeanen geen verzekeringen in de V.S afsluiten omdat wij allemaal goed verzekerd zijn.

-natuurlijk zijn alle maaltijden en drinken ,behalve alles waar alcohol in zit ,inbegrepen!

Nog een extra tip. Je betaalt vaak pas een aantal weken van te voren. Amerikanen zijn veel makkelijker met annuleren dan wanneer je in Nederland boekt. Kort van te voren kan je er nog van af zonder kosten.

Wanneer je geboekt hebt ; kijk af en toe eens op hun site of laat je de site toemailen. Soms zijn er spectaculaire prijsverlagingen tussentijds. Zelfs al heb je geboekt dan kan je daar toch van profiteren! Wel dan zelf even ‘aan de bel’ hangen ! Mijn ervaring is dat ze zonder protest je de extra korting geven.

• veronik

Hey ,

bedankt voor de tips, wij zijn al 3 keer in amerika geweest maar nog nooit een cruise.

Had er een beetje schrik van om alles via mail te doen mar blijkbaar is dit toch goed.

Hartelijk dank

• Bernadette*

Wat je ook nog doen kan wanneer je het boeken bij Smartcruiser een beetje eng vindt ; neem eens contact op met Bob Zweig.

Dit is een man met een eigen cruisebedrijf in Miami en wij hebben hele goede ervaringen met hem . En ik weet meerdere mensen die voorheen op deze pagina vaak postten.

(sinds de modernisering mis ik veel vaste prikkers; ik vind de modernisering waardeloos!)

bob@cruiseland.com www.cruiseland.com

Je kan hem vragen naar zijn prijs van de cruise die je maken wilt. Hij neemt vaak de Amerlkaanse tax voor zijn rekening en is bijna altijd goedkoper dan wie ook uit de V.S!.

Ook het betalen met je creditcard is 100% betrouwbaar met hem. Je kan je nummer even doorbellen of doormailen wat je zelf wilt.

Omdat hij aardig wat Nederlandse klanten heeft lijkt mij dit een prima optie!

• veronik

Ok bedankt ga ik zeker doen

• NCL Rene

Ga inderdaad nav je tip ook bij hem boeken.

Reageerde snel en weer net iets goedkoper tov smartcruiser.

Bedankt!

• Bernadette*

Voor de ‘zelfdoeners’ .

Denk eens aan vertrekken vanuit Frankfurt. Je kan met de trein vanaf Utrecht Centraal voor 39 euro naar het vliegveld. Reistijd 3,5 uur. Bedenk dat je je auto niet hoef te stallen voor 5-6 euro per dag op Schiphol .

Het scheelt ons 450 euro p.p naar Zuid Amerika. …………….