ALASKA CRUISE

• Sunnysky

Beste Cruisers,

Tijdens de Alaska Cruise zijn er mooie excursies te maken onder meer een sledehonden tocht over de ijsvlakten.

Extra warme kleding zal hiervoor een must zijn. Weet iemand misschien of er speciale kleding (bv Thermo kleding) voor dit soort excursies te huur is aan boord van het Cruise Schip?

Alvast bedankt voor uw reaktie.

Sunnysky.

• noortje

Hoi Sunnysky.

Waneer gaan jullie?? Wij gaan 24 mei met de Norwegia Sun.

Groetjes Noortje

• apeldoorn-noord

Ik heb vele malen het geluk gehad om in Alaska te cruisen met de HAL en Royal Caribbean (crew) en het is en blijft een van mijn favoriete bestemmingen. Je moet het zelf ervaren hebben om te beseffen hoe mooi het daar is.

Ikzelf heb nooit de hondensledetocht gemaakt maar weet wel dat warme kleding niet aan boord te huur is. Ook heb ik bij diverse shoreexcursions aanbieders gekeken en deze zeggen ook allemaal “warme kleding en een zonnebril” meenemen. Ik raad je aan een ski jack o.i.d. en bijvoorbeeld thermo ondergoed mee te nemen. En goede wandelschoenen.

Alvast een hele fijne cruise toegewenst in Alaska en we lezen terzijnertijd je bevindingen wel op dit prikbord.

Bert Hagenaar

Cruiseweb

www.cruiseweb.nl

• Sunnysky

Nog geen Cruise geboekt hoor maar de plannen liggen wel op tafel. Het zal waarschijnlijk pas in 2010 gaan gebeuren maar eerlijk is eerlijk de voorbereidingen zijn al ontzettend leuk toch?

Wij willen eventueel een trip door Canada gaan maken en daarna een weekje Alaska Cruise er aan vastplakken daarom mijn vraag v.w.b. de kleding. De koffers zitten dan al zo vol met normale kleding en nette kleding voor de cruise dus als daar ook nog skipakken bij komen wordt het flink wat bagage vandaar mijn vraag voor het huren.

Heel erg bedankt voor jullie reactie en Noortje ik hoor natuurlijk graag jouw ervaringen binnenkort!

Alvast fijn cruise toegewenst en groetjes van Sunnysky.

• Sunnysky

Hallo Noortje!

Vanaf welke havenplaats vertrekken en eindigen jullie? Je hebt er zeker wel super veel zin in! Heb je zelf al excursies vooraf geboekt?

Cruise groetjes,

Sunnysky

• Sunnysky

Hallo Bert!

Djw voor je reactie, heb je als crew ook gevaren met de RCCL Serenade of the Seas of de Monarch of the Seas?

Groetjes,

Sunnysky

• apeldoorn-noord

Nee met de Rhapsody of the Seas en Vision of the Seas.

Bert

• Anne60

Hallo Bert,

Welke kleding kun je het beste meenemen naar Alaska in mei? Moet je echt een hele warme jas mee of is een winddichte fleecejas genoeg? Wij gaan half mei varen en gaan ook nog een paar dagen naar het Denali NP.

Ik heb gelezen dat het dan gemiddeld 15 graden is maar ik hoor het liever van iemand die er vaker is geweest.

Groeten,

Anne

• Cruiseweb

Anne,

Ja in het algemeen is een fleecejack en bijvoorbeeld een sweater eronder voldoende. Vooral de laatste jaren is het in mei gemiddeld 15-20 graden in Alaska en ik heb er regelmatig in t-shirt en korte broek rondgelopen. Maar niets is zeker als het weer. Alleen voor sommige excursies zoals de hondesledenrit is het aanbevolen een goede warme jas mee te nemen daar die vaak noordelijker gehouden worden waar (meer) sneeuw ligt. Cruiseschepen cruisen meestal alleen in het zuidelijke deel van Alaska. Alvast een hele fijne cruise toegewenst.

Bert

• Anne60

Dus toch wel. Het leek mij zo warm voor Alaska maar ik zal er een verkeerd beeld bij hebben.

Hartelijk bedankt voor je reactie en we gaan zeker genieten!

Groeten,

Anne