wat vond jij van de cruise dagen van cruise travel???

• marij

hallo cruisers

ben je ook naar de cruise dagen geweest van cruise travel ??? en wat vond jij ervan ???

ten eerste vond ik het onzettend goed georganiseerd allemaal echt toppie(tu)

we gingen met een groep van een man of 40/50 tegelijk het schip op. we hadden een leuk blauw lint om onze nek met een pasje :D en 2 consumtiebonnen.( 1 voor het schip en 1 voor de terminal)

als je op het schip de costa atlantica kwam kon je zelf je weg zoeken wat je wou zien.

dus op eigen gelegen heid kon je overal alles gaan zien.

je had ook een tour op papier een hele rondtour zodat je alles zag .

maar wij hebben zelf onze weg gezocht. en om kwart over 2 moesten we in het theater zijn voor een praatje en een kleine show.

je kon ook hutten bekijken ( standaar en suite) er waren 4 nummers daar voor aangewezen.

we vonden het best een leuke boot ik vond het wel op carnival lijken waar we eerder mee hebben gecruist. mijn man vond dat minder maar ik vond het een beetje vergelijkbaar. alleen de carnival freedom is een stuk groter.

het was dus kleiner als de freedom naar toch heel veel dingen hetzelfde van opzet .

wel vond ik het echt italiaans en dat zou mij niet trekken. we kwamen een paar keer een bord tegen met alleen italiaanse tekst erop. nou dat zou al niks voor ons zijn.

je hoorde ook vaak personeel italiaans tegen elkaar praten…. en ook da vink niks…..ik vond het personeel ook niet zo galant en vriendelijk .

wat dat betreft kunnen ze aan die vaak overdreven amerikanen toch een voorbeeld nemen.

op carnival spraken zelfs de loodgieters ( 2 indonesiers) engels tegen elkaar. wie je daar ook aansprak je kreeg in heel goed engels antwoord terug. terwijl er van allerlei nationaliteiten aan boord werken.

het kan natuurlijk ook zijn dat ze een beetje sjaggie waren van die honderden mensen die aan boord kwamen om van alles te zien… maar net dan moet je je best doen om mensen ervan te overtuigen dat ze jou schip moeten kiezen…

ook was het gewoon minder netjes… een ober met een te grote broek die op de grond hing. zijn kruis hing bijna op de knieen…dat vond ik net iets minder . eigenlijk vind ik mezelf nou een zeikert :D maar je zag dat verschil gewoon !!

al met al een leuk schip maar niet ons ding. en als ik de prijzen vergelijk kan je voor hetzelfde geld en soms zelfs nog goedkoper toch een leukere maatschappij vinden denk ik. ( lees leuker voor ons dan )

we hadden in het theater ook een leuke show en informatie van cruise travel. maar ik vond die cruise director van costa echt zo maar gebrekkig engels praten we moesten heel goed luisteren wilden we hem verstaan.

we hebben echt een hartsikke leuke dag gehad… ik had het niet willen missen een leuke manier om eens kennis te maken met iets waar je eigenlijk niet veel van weet. en nu dus wel een beetje.

en dat mensen dit wel iets vinden is absoluut oke…. snap ik best… maar wij vonden het niet ons ding…

je hebt ook mensen die carnival niks vinden en dat vonden wij ook super oke (tu) maar ik snap ook de mensen die dat niks vinden…

dit jaar gaan we met de HAL ik ben benieuwd wat we daar van gaan vinden B)

het is maar goed dat we niet allemaal hetzelfde leuk vinden want dan zat 1 schip het hele jaar vol ;)

maar nogmaals een heel leuke manier om eens kennis te maken met een andere maatschappij.

cruise travel bedankt voor de super goed georganiseerde heel leuke dag.

we hebben echt genoten. (tu)

marij

• ottoline

Precies zoals Marij beschreef.

Leuk om meegemaakt te hebben.

Wij vonden het ( maar dit is een Persoonlijke mening) erg protserig, niet onze smaak.

Verder was de dag geweldig georganiseerd door Cruise Travel.

Groet Ottoline

• Harold.

Mijn ouders en schoonouders zijn vandaag geweest op de Costa Mediteranea.

Het schip vonden zij erg mooi maar ze misten een kopje koffie aan boord en ook was er geen mogenlijkheid om een broodje te krijgen en dan is het een lange dag.

• jacomina

Beste cruisebezoekers,

Ook ik ben met m'n dochter vandaag geweest en wel op de costa mediterranea.

Inderdaad het was goed georganiseerd maar van 10.30 tot iets van 14.00 op de boot was toch wel erg om honger van te krijgen en dus hadden we ook wel wat willen eten.

Ze hadden ook de entree ietsje duurder kunnen maken zodat je een hapje mee had kunnen eten.

Het zelf rondlopen n.a.v. een stencil met tekst vonden wij prima, je kon dus zelf ergens blijven staan, kijken of zitten wanneer je zin had.

Maar deze boot is niet mijn boot, als alle costa's zo zijn kies ik de volgende keer niet voor costa cruises.

Het was allemaal veel te protserig, de wandversiering, de lampen (verlichting) , veel frutsels enz.

Indeling niet altijd even gezellig/efficient.

Neen, volgende keer ga ik misschien wel weer met MSC cruises, hun boot, de Lirica vond ik veel mooier ook de hutten waren daar van kleur veel frisser.

Ben wel blij dat ik het gezien heb, weer een ervaring rijker.

Greet.

• Ada

Ook wij bezochten de Costa mediterrenea en vonden het een prima georganiseerd bezoek. het idee dat jezelf met een beschrijving op eigen tempo het schip kun bezoeken was prima. beter dan in een groep verplicht (soms in grote snelheid) rond te lopen.

het schip viel ons erg mee, best wel veel kunst en een warme aankleding. Ik begrijp de opmerking van protsering niet helemaal.

Alleen inderdaad erg italiaans getint, ofschoon ik best veel duits hoorde spreken bij de passagiers. Geen idee hoe het uitpakt tijdens een cruise, want zoals bijv. van MSC hoorde ik klachten over de (te) grote hoeveelheid italianen aan boord waardoor de rest van de passagiers zich wat “”ondergesneeuwd" voelde.

Dat broodje kon ieder voor zich al in de terminal kopen, maar inderdaad een lunch (tegen betaling) was een leuke optie geweest.

Maar onze voorkeur blijft voorlopig nog bij HAL en Celebrity.

• ottoline

Hallo allemaal.

Even als uitleg:

Het Personeel vond ik bijzonder aardig en behulpzaam,

zat zelf die dag in een rolstoel en werd keer op keer geholpen waar nodig.

Ook kreeg ik regelmatig de vraag van andere bezoekers of ik geholpen wenstte te geworden, erg lief en vriendelijk.

De taal die er gesproken werd door personeel was overwegend goed Engels, perfect.

De Protserigheid, is zeer persoonlijk.

Het schip was erg groot en bijzonder leuk van stijl en indeling.

Kort om “ een leuke dag ” goed georganiseerd door Cruise Travel.

Was heel gelukkig dit te mogen meemaken.

Onze keus is en blijft de Princess Cruise Line.

Ook zeer persoonlijk.

Groet Ottoline

• nienke2010

We zijn ook de cruisedagen geweest, maar dan op zaterdag. Het is een mooie manier om andere schepen te zien dan de rederijen waar je zelf mee gaat. Onze conclusie is dat we nooit met een Costa schip zullen gaan. Veel te druk qua aankleding.

Onze favoriet blijft Celebrity, alhoewel we over een paar weken met HAL weggaan.

• marij

hoi nienke

welke bestemming ga je met de HAL en met welk schip ??

marij

• nienke2010

We gaan met de Oosterdam van Barcelona naar Venetië.