leuk, niet te formeel, en wat kost het aan boord eigenlijk

• welo

wij willen volgend jaar een cruise gaan maken ( honeymoon)

en ik zie door de bomen het bos niet meer…

wie kan me informeren :

wij zoeken,

- prachtig schip, goed rolstoel toegankelijk

- niet te formeel, mijn lief heeft een hekel aan pakken en stropdassen

- niet te veel toeslagen nog aan boord

- voorkeur voor diner aan kleine tafels, niet te druk

wat kost het eigenlijk als je eenmaal aan boord bent?

wat kosten de drankjes,( bier, wijn, fris, water)

hoe zijn de toeslagen voor de restaurants

de sportfaciliteiten ,

enz

ik hoop dat jullie me wat meer inzicht kunnen geven

• ottoline

Hallo Welo,

Wat een geweldig vooruitzicht.

Pas op voor het cruisevirus, ( als je eenmaal gecruist hebt, wil je nml NIET anders meer) hahaha.

Wat een moeilijke ziektocht he? die eerste keer.

Ga naar een goed cruise-reisburo zoals Cruise Travel,(www.cruisetravel.nl)

die kunnen je werkelijk alles vertellen, uit jarenlange eigen ervaring.

Welke vraag wij ook hebben cruise travel beantwoord hem voor ons.

Onze ervaring heeft ons een trouwe cruiseklant gemaakt van de Princess Cruise line.

Heel veel succes met je zoektocht, en ik ben er van overtuigt dat jullie een geweldige Honeymoon

tegemoet gaan op een cruise naar jullie keuze.

Heb je vragen tzt over de Princess cruise line die ik mogelijk kan beantwoorden, vraag het me.

groet ottoline

• haco

Hallo Welo,

Misschien kan deze site veel van je vragen beantwoorden. www.nedcruise.info. Indien er nog vragen overblijven kun je een mailtje zenden en zal ik proberen er een antwoord op te geven.

Mvrg,

Haco

• welo

beste otteline,

bedankt voor je reactie

kan je me informeren over de kosten aan boord, wat kosten de drankjes, ik las in de andere topic iets over een dranken kaart

en hoe formeel is de kleding buiten de gala avonden?

is 24 roomservice inclusief

heb je toevallig de oostzee gedaan???

groetjes

• ottoline

Hallo Welo,

Wij hebben alleen caraibische gevaren.

De prijslijst voor drankjes zit niet in mijn hoofd, maar zijn duurder dan aan land, ze hebben immers het alleen recht en drinken doet elke passagier.

Een cocktail kost al snel 8,50 dollar.

Frisdrank ed al snel 2,50 dollar.

Met drankenkaart kan je de hele reis drinken wat je wilt aan cola sprite en sinas, voor een prijs 25, dollar.

Aan boord van de Princess schepen, is bv ook een ijsshop,

en na aankoop wordt dit bijgeschreven op je rekening.

De 24 uurs roomservice is gratis, al het eten zit bij de prijs in.

Netjes aangekleed kan je overal eten overdag,( niet in zwemkleding, daar eet je niet in). voor de avondmaaltijd word verzocht je te kleden. Nette kleding zoals rok of jurk of mooie broek,voor dames en langebroek met polo of t-shirt voor heren, of pak,

Op de Formele avond, waar je aan MAG deelnemen is kleding een ander verhaal, dat is sjiek.

Bij princess cruise komt 10,50 pppd, op de rekening erbij voor service, die kan je laten veranderen in een ander tarief, als fooi voor het personeel.

Hopelijk heb je wat aan deze antwoorden, wil je meer weten, benader me .

Succes met het uitzoeken .

groet Ottoline

• han

ik wil weten of er een cruise is die van af thailand naar nederland vaart met tussen stops het lijkt mij fijn om met mijn kinderen per schip naar nederland te varen en dan ook nog iets te zien van de wereld voor mij is het de laatste keer ik ben al 60jaar en heb enkelejaren gevaren en dit wil ik delen met mijn kinderen moeder is overleden!

de vraag is! hoe duur kan een reis zijn en hoe lang is de vaar tijd van thailand nederland is het te doen als je niet te veel geld hebt het vliegen vind ik niets vandaar a.u.b geeft u daar and woord op dank u hjhan en de kinderen

• Bernadette*

Nee Han ;er gaat geen enkele cruise van Bangkok naar Amsterdam.

U zou de afstand in stukjes kunnen varen ,maar ik denk dat daar een heel hoog prijskaartje aan zal hangen stel dat het u lukt cruises te vinden die op elkaar aansluiten.

Maar probeer eens: www.cargoshipcruises.nl. Dit zijn vrachtschepen met passagiers accomodatie.

• T.1964

Hallo

Ik vind inderdaad cruisetravel een goed reisbureau zoals dat er meerdere zijn

Maar pas op dit was voor mij de cruisereis waar ik ook het meest voor betaald had omdat ik weinig ervaring nog had hierin

Het is zeker de moeite om ook bij ander reisorganisaties te kijken het kan je echt veel geld schelen

Ik heb mijn laatste ries geboekt in Duitsland en dat is me erg goed bevallen maaaaaaar…..ik betaalde 1/3 van de prijs die ik in Nederland anders moest betalen en ik kreeg er echt niets minder om

Bij o.a. MSC cruises ben je niet verplicht de kosten voor het personeel te betalen je kan het ook zelf doen daar ben je vrij in alleen je moet het even aangeven bij de acounted van het schip dat is alles

groetjes

• HenkLo

Beste T.1964,

kun je wellicht wat/dat reisburo('s) uit Duitsland vermelden, want daar heb ik ook wel interesse voor. En ik denk veel anderen ook.

Merci,

HenkLo.

• bel

Voor een ieder die denkt te veel te betalen bij een nederlands cruisereisbureau

kijk eens op www.vacationstogo.com

soms scheelt het niets of bijna niets met nederland en soms zit er echt een leuke aanbieding bij.

mijn ervaring is het boeken van een europese cruise blijf bij een nederlands reisbureau

het boeken van een cruise vanuit america bezoek zeker even de bovengenoemde site

mij is het in iedergeval goed bevallen.

even een fictief e-mail adres aanmaken en je krijgt alle gewenste aanbieding binnen eventueel ook in euro's

ps voor onervaren cruisers zou ik dit even niet doen.

groetjes bel