rolstoeltoegankelijk, welk schip???

• welo

Ik ben op zoek naar een super goed toegankelijk schip.

daarwaar ook de kamers met balkon aangepast en dus ook het balkon toegankelijk is

iemand ervaring, tips

kan ik aan boord hiervoor wat extra regelen..etc

het betreft een middellandse zee cruise voor 30tigers op honeymoon

• marij

beter dat je hier een goed reisburo voor inschakelt.

• welo

dat dacht ik al , maar wil op het reisbureau niet overspoelt worden en wilde wat vor werk doen

• marij

ik zou me eerst eens verdiepen in welk gebied je wilt gaan cruisen.

dan kijk je voor de periode dat je wilt gaan.

dan heb je al gefilterd en kijk eens wat er dan overblijft.

en ga daar mee aan de slag.

en tja dat je niet te formeel wilt cruisen ,staat een beetje haaks tegenover dat je wel luxe wilt cruisen.

op de luxere schepen heb je toch wel een paar formele avonden waar je verwacht wordt een pak met stropdas te dragen op zijn minst ( bij het diner in het restaurant dus)

op de niet formele avonden, en je wilt in het restaurant eten is toch ook een nette lange broek met overhemd of nette polo een must.

in je korte broek is echt not done. ik denk niet dat je erin zou komen met een korte broek (td)

je kan wel bij veel schepen ( maar ook niet allemaal) buffet eten kiezen ( ook lekker hoor) en dan kan je natuurlijk wel in je T shirt gaan eten.

of je kan het eten in je hut laten komen dan kan je nog wel in je pyama eten ;)

maar het eten in de restaurants is net geweldig…. en ik vind die formele avonden ook echt bij het cruisen horen.

bij sommige rederijen is het minder formeel. maar ik kan je uit ervaring zeggen, dat er bij de minder formele carnival b.v. toch wel 80% van de mensen met die speciale avonden in het pak gaat, en dames lang of coctail. uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

suc6 met je keuze :)

• yannicken

Ben rolstoelgebonden en ga 15 oktober op mijn vierde cruise,ze zijn allemmaal goed toegankelijk en ze willen je overal mee helpen om van boord te gaan als je niet met de groep mee kunt ,moet je een beetje creatief zijn, wij komen met veel lol overal,en beleven altijd wat

• welo

Goed om te lezen

Ik heb ondertussen ook geboekt….

heel veel plezier, waar ga je deze keer naar toe? en waar ben je al geweest???

groetjes