We willen in mei 2010 vanuit savona met costa een cruise maken.
Is het mogenlijk om de auto bij de terminal te parkeren en weet iemand wat dat kost voor 8 dagen?
Ik weet niet hoe je naar Savona toe wilt gaan , maar wij hebben het zo gedaan.
-Met low cost aireline voor weinig naar Nice bv vanuit Rotterdam. www.lowcostairelines.nl
-Dan in Nice de bus nemen naar het station. Bus 99 stopt voor de uitgang van het aankomsthal en gaat rechtstreeks naar het station! Duurt 20 minuten ;4 euro p.p .Bus gaat 20 min over het hele uur. Er is ook nog een andere bus ;een stadsbus kost :1 euro p.p, maar gaat niet rechtstreeks natuurlijk. Maar je moet op tijd zijn voor de trein!
-Treinkaartje naar Savona voor 2 personen :28 euro. Dan heb je besproken plaatsen . Ietsje goedkoper kan ook , maar dan moet je gewoon een plaats gaan zoeken. Je kan nu bij het raam zitten in de 4 persoons coupe. Het is een prachtige treinreis helemaal langs de kust . Duurt bijna 2,5 uur.(Kan je ook via internet regelen; wij hebben kaartje aan loket gekocht) Je moet onder het perron doorlopen helemaal naar de andere kant voor deze trein.
-Uitstappen Savona en ongeveer 15 minuten lopen naar Hotel Riviera Suise. Een beetje achterhaald hotel , maar wel leuk! 2 personen 70 euro inclusief ontbijt.
-De volgende morgen lopen naar de haven. Wandeling 15 minuten. Je kan je bagage al inleveren vanaf 10.00 uur en dan Savona gaan bekijken.
Savona is een leuk oud stadje. Prachtige winkelstraat met arcade bogen zodat je droog of in de schaduw kan lopen. Er zijn veel restaurantjes ,maar weinig hotels.
Wanneer je vroeg vertrekt vanuit Nederland kan je het in 1 dag doen. Maar let op:
De trein gaat om 14.05 vanuit Nice .Tel daar de 2,5 uur treinreis bij op dan wordt het erg krap om op tijd aan boord te komen. Je moet dan op het station een taxi nemen. Lopen is te ver .
Er gaat ook een trein om 16.02 maar dan overstappen in Ventimiglia. en een om 18.05.
Er zullen ongetwijfeld ook in de ochtend treinen gaan , maar daar heb ik geen informatie over. Vraag op de Frankrijk pagina .
Costa deelt in de terminal nummers uit. Die nummers geven toegang tot het ‘aan boord gaan’ .Tuin niet in een hoog nummer! Vraag een laag nummer; ze doen maar wat. Beetje aandringen en het lukt. Stel je bagage is om 10,00 uur al afgegeven en je hebt nummer 15 ;Dan mag je pas om laat in de middag aan boord . De keren dat wij er waren: complete Italiaanse chaos. Organiseren is niet hun sterkste kant. Dus:laag nummer vragen!!!!
Dit is een heel verhaal. Lijkt misschien ingewikkeld , maar is wel volledig en ach ;het valt reuze mee!
Nog een kleine tip.
Neem altijd in je handbagage je zwemspullen mee. Geen handdoeken , want die zijn al ter beschikking.
Vaak duurt het uren voordat je je koffers in je cabin hebt terwijl je de cabin al toegewezen hebt gekregen. Ben je ( bij Costa laag nummer) snel aan boord ,dan kan je al gebruik maken van de zwembaden en hoef je niet in je reiskleding de dag verder door te komen wachtend op je bagage…..
Hoi,ik ben zowel in het Nh hotel geweest alsook mijn auto voor de cruise geparkeerd.
het NH hotel is een keurig en nieuw hotel,dit hotel ligt op loopafstand van de afvaart en de parkeerplek.
Deze is ruim en makkelijk de dag te boeken,de prijs ben ik vergeten.
Savona is een leuke plaats om even een terrasje te pakken of wat te eten of naar het strand te gaan.
Van hieruit heb je een prima start om te gaan ,alles zal prima lukken ,ik ben ook met de costa gegaan en alles was op een uitstekende manier geregeld.
Heel fijne vakantie
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?