Princess Cruise Tips gevraagd

• welo

We zijn eruit we gaan met de Star princess volgend voorjaar de oostzee verkennen

De keuze voor dit schipt is o.a gevallen op de goed erolstoel toegankelijkheid

Heeft iemand nog leuke , handige intressante tips over een verblijf op een Princess schip?

dingen die leuk zijn om op voorhand te weten, leuke extra's handige weetjes, je kent het wel of misschien info over waar we vooral voor op moeten letten etc

ik ben heel benieuwd na jullie ervaringen met de princess

• ottoline

Hallo Welo,

Goede keus, super.

Wij, mijn man en ik, beide 55 +, genieten al jaren van de Princess cruises.

Wij gaan komend november onze 4e cruise maken, waarvan de 3e keer met de Princess.

Vinden dit een heerlijke ontspannen manier van vakantie vieren.

Onze cruise gaat deze keer vanaf L.A. naar Fort Lauderdale, door het Panamakanaal.

Geniet van deze trip en probeer NIET onder het cruise virus uit te komen, wat bijna zeker is, je loopt het op.

Wat ik bedoel is, een keer gecruised dan wil je niet anders. Onze ervaring en ik denk van wel meer mensen.

Veel tips kan ik niet geven, maar een ding wel: geniet van alles wat je overkomt.

Veel plezier .

Ottoline

• Bram zander

Hoi jongens,

Wij zijn (61-57-34) ook met het Cruise virus besmet. (Zoon van 34 ook besmet) De laatste cruise was via Barbados geweldig…..Met de Sea Princess…

Ons totaal staat inmiddels op 8…..

Tip: probeer ook eens de Royal Carribean, is wel leuk tussen al die Yanks in.

Kijk ook eens naar de door mij geinstalleerde youtube filmpjes…. er komen er nog meer en is nog niet compleet.

Hier staan de eerste 4 vakantie filmpjes. Ik heb het in stukken moeten hakken omdat

je bij Youtube filmpjes van Max 10 minuten kunt plaatsen.

Hier zijn de eerste 4.

http://www.youtube.com/watch?v=-UnJZHtcKf4 Film 1

http://www.youtube.com/watch?v=TZTWyLAAVaA Film 2

http://www.youtube.com/watch?v=6VhBvk8Uuvo Film 3

http://www.youtube.com/watch?v=gZtjuy0QIVE Film 4

Gr Bram

• ottoline

Hallo Bram,

Wat een leuke filmpjes zeg,

en zo herkenbaar allemaal.

De meeste door jouw gefilmde eilanden hebben wij ook bezocht.

Wat een geweldige vakantie toch he? dat cruisen.

Fijne Jaarwisseling en je filmpjes bekijk ik graag.

In afwachting van de volgende filmpjes

Ottoline

• Esther

Hallo Welo,

wij zijn afgelopen zomer met de Emerald Princess naar de Oostzee geweest en dat is ons heel goed bevallen.

Elke dag was er een high tea in het restaurant met heerlijke sandwiches en zoetigheden (scones;hmm).

De hele dag door kan je in het buffetrestaurant thee en koffie krijgen.

Neem eens een lemonade bij de lunch; heerlijk fris.

De plaatsen rond de Oostzee zijn ook prachtig.

Als je vragen hebt, hoor ik het wel

Esther

• welo

hoi esther

wat leuk te lezen dat jet je zo goed bevallen is

mag ik vragen welke diner keuze je had, traditioneel of any time, en hoe laat je dan ging?

zijn de kosten aan boord hoog voor consumpties

waren de steden goed te doen vanaf het schip of hebben jullie veel excursies gemaakt of benje zelf op pad geweest

is koffie en vooal thee gratis

is het verstandig om een sodakaart te kopen?

alle tips en adviezen zijn welkom

groetjes wendy

• Esther

Hoi Wendy,

wij hadden anytime dining en dat is ons prima bevallen. Je kon gaan eten waar en wanneer je wilt. Je kan naar het buffet maar ook naar het a la carte restaurant.

Wij hadden een soda-card gekocht zodat we onbeperkt frisdrank konden drinken (deze was geloof ik 45 dollar) voor de reis van 11 dagen.

Wij zijn overal zelf op pad geweest; behalve in Sint Petersburg. Daar hebben we een georganiseerde excursie gemaakt en dat is echt wel aan te raden. Anders zit je met je visum en in de haven is geen taxi te krijgen en er rijdt geen bus.

De overige plaatsen zijn prima zelf te doen:

Stockholm: shuttle bus

Helsinki: met de bus van het openbaar vervoer naar het centrum

Tallinn: lopend vanaf het schip

Oslo: lopend vanaf het schip

Gdynia: met de bus naar het station en daarvandaan met de trein naar Gdansk

Koffie en thee zijn de hele dag verkrijgbaar.

Princess is ons qua eten en drinken heel erg goed bevallen….

• Esther

.