Eerst dacht ik; waarom kijkt Smit niet even bij de zoekfunktie?
Ik heb er een beetje een hekel aan wanneer prikkers naar ‘de bekende weg’ vragen en automatisch verwachten dat er een duidelijk en goed antwoord komt. Je kan best een beetje moeite doen door informatie eerst zelf te proberen te vinden door bv de zoekfunktie goed te gebruiken. Er is heel veel informatie over allerlei onderwerpen beschikbaar!
Voor de zekerheid ik heb de zoekfunktie gebruikt om informatie, die ik zelf geplaatst heb, (dus zeker weet dat die informatie er is) te vinden. Op verschillende dagen en tijdstippen. En het resultaat was: niks; hij deed het niet! Sinds de modernisering blijkt de zoekfunktie niet te functioneren! Sorry Smit!
Heb het de webmaster gemeld en het is hem ook opgevallen en bekend dat de zoekfunktie niet werkt.
Misschien kunnen meer prikkers een klacht neerleggen bij hem, zodat er wat aan gedaan gaat worden?
Nu mijn antwoord aan Smit.
-Napels :Je loopt makkelijk de haven uit .Lokale bussen stoppen vlakbij de haven. Ga naar rechts .Er is een mooi zeeaquarium ,zeer de moeite waard. En u kunt de trein nemen, na 20 min .lopen ,naar Pompeii. De trein stopt 10 m van de ingang. Leuke treinrit van 40 minuten. Zoek verder even op Google voor entreprijzen. Of neem de ferry naar Capri(op loopafstand).9.10 u ,11.10u . De ferry naar Sorrento (op loopafstand) 50 min. varen ;10 euro, daar de bus voor 1 euro naar ‘boven’ naar Sorrento en bij het station de bus voor de bekende Amalfiroute, Heen een weer; erg de moeite waard. Dan met de trein weer terug van Sorrento naar Napels. 4 euro.
Tja; wat het ‘gevaar’ betreft. Laat je niet zo gauw bang maken! Ga niet in rare straatjes lopen en zorg er niet ‘beroofbaar’ uit te zien.
Een goede tip is : Plak in je broekband een zakje met klitteband vast. Doe daar je pasjes en geld in. Stop een oud portemonneetje in je zak/tas met wat euro's erin. Als je dan toch beroofd wordt dan roven ze dat portmonneetje maar. Wij zijn al 5-6 x in Napels geweest en hebben ons nooit onveilig gevoeld.
-Palermo :schip ligt midden in de stad. Er warm! Neem parapluutje mee tegen de zon! Tussen de middag is alles dicht.12.00-15.00
Palma : Schip ligt redelijk in de stad. Maar je moet toch een eind lopen .
Barcelona: er gaat een haven shuttle voor 1,50 euro naar het standbeeld van Columbus. Te ver om te lopen wanneer het schip ver de haven in ligt.
-Marseille : er is een havenbus. De laatste keer 5 euro pp. Je kan ook gaan lopen . Bij de ruine toren aan het eind/begin van de haven is een lokale bushalte.
Tunis; weet ik niet.