ook dit kan op een cruise gebeuren

• marij

dit las ik vanmorgen in de telegraaf …

Vaccinatie tegen mazelen op cruiseschip EEMSHAVEN - Alle 2100 bemanningsleden en passagiers van het cruiseschip Equinox, dat momenteel in de Eemshaven in Groningen ligt, worden ingeënt tegen de mazelen. Het zeer besmettelijke virus werd eerder deze week bij twee medewerkers van het schip vastgesteld.

ja als er iets uitbreekt aan boord dan zit je goed…

ik hou men hart vast met die mexicaanse griep de komende tijd :(

marij

• ottoline

Hai Marij,

Wat een toestand dan zeg, allemaal een prikje terwijl je eigenlijk hoort te genieten van een lang verwachtte reis.

Heb medisch advies ingewonnen betreft de Mexicaaanse griep, en de arts vertelde mij , dat je momenteel overal een zelfde kans hebt,een Mexicaans griepje op te lopen.

Wij gaan dus met onze cruise in november 3 stops in Mexico doen, en is het niet veilig op dat moment,

dan zal de boot zijn passagiers op het schip laten.

Wij hebben wel adviezen gekregen betreft voorzorg.

B.v. Hoest NIET in je hand maar in de bocht van je arm, dus andere kant dan je elleboog.

was erg vaak je handen goed en vermoed je een ziekte geval blijf twee stoelen breed van die persoon vandaan.

Dit een een globaal advies.

Verder geen paniek en lekker genieten.

Nou wij gaan dit advies op volgen.hoor.

Allen met angst: probeer van alles te genieten en wees je bewust van de risicos.

Groet Ottoline

• marij

hoi otto line

ja zoiets kan je toch bijna niet voorkomen…

de man van mijn vriendin heeft het ook opgelopen in las vegas een paar weken terug.

en die is zelfs eerst nog gewoon gaan werken omdat hij niet meer had als koorts en flink hoesten en niet ziek genoeg was om thuis te blijven.

en eer dat ze wisten dat het om mexicaanse griep was , was het besmettings gevaar al weer geweken.

en een schip zal echt de haven niet aandoen als er maar enig gevaar is voor de gezondheid daar ben ik van overtuigd.

groetjes marij

ps dat van dat hosten in de bocht van je arm…nog nooit van gehoord… dus bedankt voor de tip (tu)

• Ada

De mexicaanse griep heerst momenteel overal, maar - in tegenstelling tot de naam - vrijwel NIET meer in Mexico!

Ik heb nog steeds de indruk dat we erg bang gemaakt worden. De meeste mensen die het gehad hebben zijn - al dan niet met medicijnen - hersteld. Diegene die het helaas niet overleefd hebben hadden meestal al een slechte conditie of waren ziek.

Destijds zijn ca. 100 mensen in Mexico City overleden, maar die stad heeft wel ca. 25 MILJOEN inwoners…

Zelf heb ik ooit Noro-virus aan boord van een cruiseschip gehad. Ik was een paar dagen doodziek, een afschuwelijke ervaring. Ik denk dat de kans dat je noro aan boord oploopt groter is dan de mexicaanse griep.

Wat betreft de mazelen, de meeste volwassen nederlanders hebben dat in hun jeugd gehad. De jongere generatie is er meestal al voor ingeend.