Zeeziekte

• Nienke2010

Hallo allemaal,

Ik ga in augustus voor de 5e keer een cruise maken. Super leuk allemaal, maar tot nu toe ben ik iedere cruise wel 1 of meerdere dagen zeeziek geweest. Dit jaar wil ik dat voorkomen.

Graag hoor ik tips tegen zeeziekte (niet drinken en weinig eten, die ken ik al), pleisters, pillen…

Groetjes Nienke

• Sunnyky

Hallo Nienke!

Hier het beste advies!

Gewoon thuis blijven en Landall Greenparks boeken.

fijne vakantie.

Sunnysky

• Nienke2010

Aan zo'n tip heb ik wat… not…

• sunnysky

Lieve Nienke begrijp me niet verkeerd!

Heb je misschien problemen met het gehoor, want vrienden van mij hebben daar problemen mee en direkt ook met zeeziekte en luchtziektte.

Ik bedoel het zeker niet hatelijk hoor. Wil alleen het beste voor je.(tu)

Ik ga nog even voor je zoeken of er eventueel nog hulpmiddelen zijn maar eh een cruise zonder eten en drinken is geen cruise denk ik.

Liefs en groetjes,

:)Sunnysky

• Nienke2010

Sunnysky,

Ik begreep je dan verkeerd, sorry.

Ik heb niet de hele cruise last van zeeziekte, alleen als er een sterke onderstroom is (oa Noordzee). Toen we een aantal jaar geleden in een tropische storm zaten had ik nergens last van.

En last met vliegen heb ik ook niet.

Groetjes Nienke

• marij

marij op de boot ( ferry) naar engeland windkracht 2 niemand ziek aan boord behalve ik..daar liep ik met mijn kotszakje :(

maar op een cruisschip heb ik daar dus geen last van ( tot nog toe dan hé)

ben ook heel vaak in het vliegtuigziek ( maar ja anders kom je nergens)

maar op de cruise geen centje pijn.

niet te hard roepen natuurlijk ;)

marij

• Ada

Via de huisarts pleisters vragen die je achter je oor plakt.

Hele hordes amerikanen zie je er mee.

Verder verkoopt de ANWB armbandjes die ook tegen zeeziekte schijnen te helpen.

• Anmarie

Heb op internet een stukje gelezen op doubledutch.punt.nl dat Cinerazine (reistabletjes) in combinatie met grote hoeveelheden vitamine C kauwtabletten werkt.

Wij gaan dat in augustus zelf ook proberen in combinatie met Seaband. Twee polsbandjes met een drukpunt op de pols. Deze zijn verkrijgbaar bij de apotheek voor 13,59 euro. Succes!

• Nienke2010

Ik heb van de week bij de huisarts pleisters gehaald. Kijken hoe die werken en anders haal ik op het schip zelf nog wel zo'n armband (verkopen ze daar vast wel).

Na afloop van de cruise vertel ik wel wat ik van de pleisters vond.

Bedankt voor de reacties.

Groetjes Nienke

• Yvonne

Nienke, vraagje, ben je alleen draaierig in je hoofd of loop je ook te spugen? Ikzelf heb af en toe last van de ziekte van Meniere, bij een deining van het schip (voorwaarts en dan lekker schommelen) ben ik erg duizelig en moet dan plat. Als er maar aan 1 kant deining is heb ik nergens last van. Als de pleisters helpen dan hoor ik dat graag. De bandjes helpen in ieder geval en kan je op bijna ieder schip kopen. Tegen heftige ziekte, dus echt je hele maag leegspugen hebben ze bv bij de HAL geweldige pillen.