Officiers-epauletten

• Hans

Hallo,

Kan iemand mij vertellen hoe de epauletten van een scheepsofficier er uit zien? Ik speel over enkele maanden 1e officier in een toneelstuk en ik wil wel dat het plaatje compleet is.

Nog mooier zou zijn als iemand mij zou kunnen vertellen hoe ik aan bovenstaande epauletten kan komen.

Alvast bedankt voor jullie medewerking!

Groet,

Hans

• marij

dat vind ik een leuke vraag…

ik heb me tijdens deze cruise daar eens een beetje in verdiept ( geprobeerd althans)…want ik telde alleen strepen…maar het gaat er ook nog op welke kleur streepje ertussen zit dat geeft aan in welk onderdeel hij zit want je heb niet 1 officier maar elk onderdeel heeft er volgens mij een…

ik moet zeggen dat ik er niet veel wijzer van ben geworden…

maar bij de HAL werd op de tv in de hut bij het schipslognet elke keer een andere streep uitgelicht en vertaald…

ik ben ze nu natuurlijk allemaal al weer vergeten :D

ik zou zeggen zet er gewoon 4 gouden strepen op dan zit je een beetje in de richting volgens mij hahahahahahahaha maar echt verstand heb ik er absoluut niet van (:P)

marij

• Bernadette*

Hans ;zoek en gij zult vinden!

Waarom kom je niet op het idee even te google-en??????????????????

Heb ik dus voor je gedaan en veel informatie gevonden. 1minuut werk!

Ik zou zeggen: doe je best!

• Nienke2010

Volgens mij is die van de kapitein 3 gouden strepen en dan nog een gouden streep erboven met een krul erin. Snap je hem?

Dit is wat ik gezien heb op de laatste cruise (HAL).

• Otto

De epauletten van een 1e Officier van de Koopvaardij bestaat uit een harde epaulet (op tropenuniform) of een passant op normaal shirt en bestaat uit twee gouden galons met daarboven een derde gouden galon met krul. Te koop bij Smit en van Rijsbergen in Haarlem.

Succes