hoi mensen
net terug van mijn eerste HAL cruise met de rotterdam naar de baltic see….
en wat me erg opviel bij de HAL en daar stond ik echt versteld van…dat daar niet echt de excursies aan je worden opgedrongen…..
met het welkomspraatje werd er al niet gezegt van als je niet aan boord bent we wachten niet we varen weg zorg dat je op tijd komt dus maak de tours met ons…. dat viel me al op…wel werd er natuurlijk gezegt om op tijd te komen… en de hele cruise 12 dagen is het 1 keer gebeurd dat er 2 hutten werden omgeroepen…
bij de HAL heb je natuurlijk de praatjes over de ports en prijze ze ook hun excursies aan..
maar elke avond stond er in ons postvakje bij de deur.. een stadkaartje met waar het schip lag en alle bezienswaardigheiden…straatnamen en alles… een ports beschrijving erbij van alle mooie dingen die je zou kunnen gaan zien op eigen gelegenheid…
en elke dag stond chris onze gids bij de gangway om mensen die op eigen houtje iets ondernamen van informatie te voorzien …welke trein…welke bus…welke kant… hoeveel minuten het was lopen….echt van alles kon je vragen…. ook kon je chris op het schip raadplegen om te helpen….dat vond ik toch wel een heeeeeeeeeeeeeeeel mooie service van de HAL…..en niemand die zei van je moet een tour met ons doen het is gevaarlijk als je dat niet doet…zelfs in sintspetersburg niet…..
wat dat betreft heb ik de HAL (teminste met onze reis) ervaren als minder comercieel als andere cruisemaatschapijen…en niet alleen met dit maar ook met foto`s ,speciale bekers, er werd je gewoon niets opgedrongen of mooier voorgeschoteld als dat het was..( zodat je erin trapte) wat ik als erg prettig heb ervaren…
soms dacht ik zelfs mensen hier zouden jullie big money mee kunnen verdienen…mijn man zei je moet hier comercieel directeur worden hahahahahahahahaha ik heb echt flink wat dingen gezien waar ze echt geld mee zouden kunnen verdienen als ze daar meer reclame mee zouden maken aan boord… wat dus niet werd gedaan..
dat is denk ik de elegantie ik weet het niet…
maar dat vind ik wel de juiste benaming voor een cruise met de HAL elegant….
helemaal niet stijf juist super gezellig hebben we het gehad…
het nederlandse tintje vond ik echt iets hebben een soort thuis is die nederlandse vlag op je schip…. ook al weet ik dat het onder carnival valt….
ik wijk helemaal af van de vraag van mijn post….maar als ik eenmaal ga tikken ben ik zo een eind weg ..
dus mijn vraag hoe heb jij het ervaren bij de cruises die jij hebt gemaakt daar ben ik wel erg benieuwd naar…
bij carnival werd je dus overal gewaarschuwd dat het gevaarlijk was en dat je het zeker niet moest doen ( niet dat ik me daarvan toen iets heb aangetrokken hoor) maar het haalt twijfelaars niet over de streep… en dat vond ik dus bij de HAL wel…
daar werd ook veel op eigen gelegenheid gedaan moet ik zeggen..
groetjes marij