excursies op eigen gelegenheid ??? raden ze dat aan of raden ze het af aan boord ???

• ottoline

Hoi Marij en anderen,

Nou daar komt ie,

Wij hebben een keer met de Norgewian gevaren kort, ( 3 dagen) en wat ons daar erg beviel was het chocoladebuffet s'-nachts om 12 uur.

In november varen we voor de derde keer met de Princess cruises en hier onze ervaring.

Het eten vinden wij geweldig, free style, dagelijks( is onze voorkeur) buffet.

Entertaiment is geweldig en heeft heel veel verschillende activiteiten en diverse shows die NIET herhaald worden.

Excursies zijn, net als bij zoveel andere maatschappijen, vooraf te boeken.

Ze worden NIET opgedrongen, wij krijgen dagelijks een krant met alle bezienswaardigheden van de te bezoeken plaats en omstreken, bij excursiebalie verstrekken ze alle informatie die je wilt weten, zonder opdringerig te doen.

Wel worden we natuurlijk gewaarschuwd, kom op tijd, en waar het niet pluis is wordt ook gemeld.

Aan boord worden er foto's gemaakt en natuurlijk bij ieder gang aan wal, worden ze ook gemaakt.

Je mag ze kopen maar MOETEN is er beslist niet bij. heerlijk rustig uit zoeken wat je mooi vind en welke je wilt hebben, afrekenen. echt lekker zonder die opdringerigheid.

Onze maatschappij is dus, zoals jullie begrijpen ,de Princess Cruise Line, en je bouwt , door vaker met de zelfde maatschappij te gaan daar ook privileges op.( die je mag gebruiken als je dat wenselijk vind.) Zoals een versnelde incheck aan de beginhaven.

Leuk van iedereen de ervaringen te lezen.

Allemaal nog heel veel leuke cruises toegewenst en geniet ervan.

Groet Ottoline

• Carrie R

Hoi Henk en Hanneke,

Ik vind het hardstikke leuk zo het kontakt met mede-cruisegenoten bij dezelfde afvaart online te hebben.

Je hebt inderdaad gelijk dat het niet zo leuk lijkt steeds weer bij anderen te moeten aanschuiven, dan zou je ook elke dag weer opnieuw kennis moeten maken met de tafelgenoten.

Je had als voorstel een goede dinnerplaats voor ons tweeen te kunnen reserveren.

Ik wil alsnog proberen om bij het reisbureau deze plaats voor ons om te zetten. Ik had gedacht aan de tweede zitting, dus om 20.00 uur.

Hebben jullie toevallig ook de late zitting. Ik hoor het graag, zodat ik dit alsnog kan proberen dit te wijzigen

Carrie

p.s. een domme vraag misschien: behoren jullie toevallig ook bij de 50 plussers of daar beneden?

• marij

hoi carrie

als je even mij zou willen mailen op dit adres….kruikske48@hotmail.com…

stuur ik even het mail adres van henk naar je…ik heb wat hotmail acounts voor de prikborden, en henk vind het niet prettig om zijn gewone mail adres hier open en bloot te geven….

dus ik zie graag je mailtje tegemoet en stuur je dan het adres van henk…

zodat jullie van alles kunnen bespreken over jullie gezamelijke cruise..

groetjes marij

• Carrie R

Hoi Marij,

Het email adres schijnt niet te kloppen, want hij komt helaas terug.

Carrie

• marij

klopt

sorry foutje :S

kruikske48@live.nl

groetjes marij

• Nienke2010

Wij zijn net terug van 12 dagen Middellandse Zee met de Oosterdam van HAL. Er werd inderdaad niet aangedrongen op excursies, gelukkig.

Het waren nu ook allemaal plaatsen die we makkelijk zelf konden doen, we hebben ook wel een cruise gemaakt in de caribean, en dan vind ik het wel prettiger om een excursie te boeken via de rederij.

We hebben dit jaar 1 excursie geboekt, omdat we op een zondag op Sicilie waren en dat het toen een feestdag was. We hadden thuis al gezien dat het erg lastig zou worden die dag met het openbaar vervoer en we wilden wel iets zien. Dan is een excursie een goede uitkomst. Wel vond ik hem erg duur. Dat heb ik ook op het formulier ingevuld dat we aan het einde van de cruise konden invullen.