malariatabletten wel of niet tijdens cruise

• jane

Mijn vraag is de volgende, is het nodig om tijdens onze cruise (caymaneilanden-belize-isla roatan-cozumel) malaria tabletten te slikken?

Dit ook omdat we aan land gaan,De een zegt van wel terwijl de andere zegt dat het niet nodig is.

Als ik zie wat de bijwerkingen van die medicijnen zijn en wat ze kosten(112,00 euro voor 38 tabletten) gaat de zin mij over.

Niet zo zeer voor de kosten maar voor de bijwerkingen vooral. Daar zit ik niet op te wachten.

Wie kan me hierover advies geven??

• ottoline

Hallo Jane,

Voor zover k begrepen heb, heb je alleen malariatabletten nodg als je er in de avonduren bent of nachts.

Maar voor de zekerhed,laat je huisarts of de ggd het even nakjken.

Zij zijn up-to-date, wat dit soort zaken betreft.

Malariapillen, zijn nou eenmaal niet van de gewone pilletjes maar moeten een langere tijd gebruikt worden, een kuur dus, willen ze het goede effect hebben.

Maar als het moet, moet het , want Malaria krijgen is helemaal geen lolletje en je komt er ook nooit meer helemaal vanaf.

Dus arts raadplegen en verder heel veel plezier en geniet over van.

Groet ottoline

• Bernadette*

Geen malaria nodig.

Je blijft in de kuststreek op alle aanlegplaatsen en daar zijn geen muggen. Ga je een jungletocht maken smeer je flink in met Deet . Muggenspul met iets dat tropische muggen afschrikt. Verkrijgbaar bij drogisterijen en HEMA. Trek ook iets aan met lange mouwen en een broek met lange pijpen.

Wanneer je malaria tabletjes zou moeten slikken , dan zouden de Amerikanen voorop lopen en er zou zelfs geeist worden dat je malaria bij je zou hebben anders zou je het schip niet /afkomen.( denk aan gele koorts injectie voor Afrika) Desnoods zouden ze het door het drinkwater doen ( grapje). Dus..maak je geen zorgen ;absoluut niet nodig.

Wanneer je even googled ,kom je schema's tegen waar precies staat aangegeven in welke gebieden in de wereld malaria voorkomt en welke medicatie je voor welk gebied nodig hebt( kan verschillen). Je zal dan zien dat je op cruises (denk ik)nooit malaria medicatie nodig hebt.