Hallo, we hebben zojuist een aanbetaling gedaan aan Bob Zweig voor een cruise met de Carnival Victory met vertrek op 24 januari 2010 vanaf San Juan.
Normaal zoek ik altijd ALLES van te voren uit en boek vervolgens (heel zeker) op het reisburo.Nu probeer ik natuurlijk ook alles van te voren uit te zoeken, maar er zijn een aantal dingen die ik niet weet en misschien ook een aantal dingen waar ik nog niet aan gedacht heb. Ik heb nl. nog nooit een cruise gemaakt.
Vraag 1: we komen ‘s nacht aan op het vliegveld. Hoe komen we dan het makkelijkst en goedkoopst bij ons hotel? Zijn de taxi’s te vertrouwen? Hebben ze vast tarief of moet je onderhandelen? Kunnen we dan nog ons vooraf geboekte hotel in of moeten we dat van te voren aangeven?
Vraag 2: We zijn van plan om de 1e nacht in hotel Miramar te slapen. Weet iemand of dat op redelijke afstand ligt (lees: is het te lopen met koffers) van de haven waar de Victory ligt?
Vraag 3: ik heb alvast naar de excursies op de site van Carnival gekeken. Bij veel excursies staat 3 of 4 uur. Duren die dan echt maar 3 uur? En de rest van de dag dan? Ik snap dat je de rest van de dag op het schip kunt doorbrengen, maar vind het zo zonde als je bij zo'n eiland ligt waar je vermoedelijk nooit meer komt.
Vraag 4: nog tips?? Nog iets waar ik niet aan gedacht heb?
Vraag 5: dit is waarschijnlijk een hele domme vraag, maar weet het echt niet. We vliegen heen en terug met 1 stop in New York, Newark waar we in een ander toestel moeten. Moeten we dan de koffers ook van de band halen en opnieuw inchecken of worden die automatisch doorgesluisd?
Hartelijk dank, Karin