verdwenen berichten

• Bernadette*

Hebben jullie ook last van verdwenen berichten op dit prikbord?

Van de week zag ik een vraag die ging over het op/afstappen in andere havens dan waarmee wordt geadverteerd ; nergens meer kunnen vinden en vanmorgen waren er ook 2 berichten gedateerd op 7 oktober. Nu onvindbaar……

• Yvonne

Klopt, ik had er 2 geplaatst die in één keer wegwaren. Nu zijn ze er weer. Aan de linkerkant stond dat er tijdelijk geen kalender was, dan zijn ze denk ik met de website bezig.

• Bernadette*

Zou kunnen , maar ze zijn toch geen dagen ermee bezig?

En die vraag over het op/afstappen in andere havens dan vermeldt is helemaal weg….En die vraag vind ik nou net erg interessant, omdat je dan (wanneer je het zelf organiseert) de goedkoopste vliegtickets-luchthaven zou kunnen regelen.

• Yvonne

Ik heb weleens bijeen site meer dan een week geen nieuwe berichten gezien en het is vreemd dat er een bericht verdwenen is. Gewoon de vraag opnieuw plaatsen, je krijgt vanzelf wel weer antwoordt. Misschien kan ik je helpen, wij reizen veel en ik boek zakelijk ook heel veel reizen. Werk zelf niet bij een reisburo ofzo, dus reageer puur als ervaren reiziger.

• Bernadette*

Dank voor het aanbod , maar wat reizen betreft denk ik niet dat je mij veel wijzer maken kan, maar je weet maar nooit.

De vraag was : wanneer je een cruise boekt dan is er een vaste opstaphaven bv Barcelona en een vaste haven waar je het schip verlaat bv Napels. Is het mogelijk omtussentijds op te stappen en tussentijds het schip te verlaten?

Stel het schip vaart van Barcelona - Marseille -Genua -livorno -Civita vecchia-Napels. Zou je zonder extra kosten aan boord kunnen gaan in Marseille en eraf bv in Livorno wanneer het op de terugweg is.

Mijn idee zou zijn ,dat je heel goedkoop op zowel Marseille als Livorno zou kunnen vliegen (pricefighter) . Vaak zijn die kleine luchthavens veel goedkoper en daarom vliegen pricefighters daarop. Ik begrijp, dat je voor meer vaardagen meer betaalt , maar dat is de discussie niet.

Ben ik duidelijk?

• Yvonne

Je bent heel duidelijk. Volgens mij kan je gewoon van boord. Ik heb inderdaad mensen van en aan boord zien gaan/komen terwijl we op de helft van de trip waren. Wij varen altijd met de HAL en je zou het beste eens kunnen bellen. Ze zitten in Rotterdam, zie ook de site. Ze willen natuurlijk wel altijd weten wanneer je eraf gaat, dat is duidelijk. Ik hoop dat ik je hiermee een goed antwoordt heb gegeven.

• Bernadette*

Tja ; dit weet ik ook allemaal na 26 cruises…. het gaat mij erom, of dit een mogelijkheid is die kan maar waar maar weinig mensen gebruik van maken omdat men het niet weet. Ik kan mij voorstellen dat rederijen dit helemaal niet willen, omdat net als vakantiehuisjes de cabins optimaal verhuurd moeten worden.

Misschien zijn er ervaringsdeskundigen? Zou het alleen kunnen bij cruises langer dan 10 dagen? Wie weet het?

• Caroline

Bernadette

Weet wel dat de HAL dit in juli mogelijk heeft gemaakt om in A'dam af te stappen i.p.v. Dover als een soort kennismakingscruise van Kopenhagen naar Amsterdam.

Het ene reisburo vermelde dat al terwijl de ander dat nog moest navragen of afstappen in A'dam mogelijk was. Denk eerder dat het een beslissing is die de rederij neemt.

Hangt misschien van het aantal boekingen af voor een trip.

Caroline

• Bernadette*

Ja ;dat denk ik ook.

Waarschijnlijk is het in principe bij alle rederijen mogelijk maar alleen wanneer de cabin bezetting niet volledig is.

Toch een ideetje om in je achterhoofd te bewaren!