Hallo Henk,
wij hebben een keer bij de HAL een verzoek neergelegd voor het volgende,
cruise van Singapore naar Dubai, ons verzoek was om in Mumbai het schip te verlaten,
7 dagen voor het einde van de cruise.
Was geen probleem, je kan eraf waar je wil maar betalen tot Dubai, rede "de cabin staat
7 dagen leeg" dus dat moet je gewoon betalen.
Een paar jaar geleden hadden we een segment van de “World Cruise” geboekt ook HAL.
We lagen voor anker in Monaco, een echtpaar die al 100 dagen aan boord zaten woonde
in Monaco.
Ze bedachten we gaan naar huis, wat moeten we de oversteek van 7 dagen nog aan boord
doen, dus gingen pakken en eraf.
Dit echtpaar had die dag hun “suite” belooft aan een reisleidster van hun reisburo uit de US,
voor de laatste 7 dagen.
Deze dame lag al 100 dagen in een binnenhut, dus de mensen dachten een leuk gebaar te maken.
Nou het ging mooi niet door, zodra de bewoners van een cabin het schip verlaten, is de cabin voor
de HAL, wat in dit geval natuurlijk erg flauw was, had dat mens nog 7 dagen licht gezien.
Vorig jaar ook, op de “Zaandam” bewoners (Russen) van het “Penthouse” gingen halverwegen de
cruise eraf, zij hadden het bekeken op deze hele slechte cruise, en hun penthouse belooft aan
andere Russen, ook dit ging niet door.
Toch raar hé, de cabin is betaald, dus stop ik er iemand in die ik wil, ik spreek nu uit HAL ervaringen,
dit verhaal gaat niet op.
Er komen natuurlijk in iedere haven wel “crew menbers” aan boord, heb je die niet aangezien voor passagiers.
groeten Henk