verdwenen berichten

• cruiser

Hallo Bernadette,

Wat ik wel weet (uit eigenervaring) is als de route word aangeboden zoals jij in het voorbeeld aangaf vertrek barcelona en vervolgens marseille enz enz om weer te eindigen in barcelona waar de cruise eindigt.

bestaad de mogelijkheid om b.v ook in marseille in te schepen maar dan eindig je ook in marseille.

maar of het mogelijk is om b.v. in het midden van de cruise het schip te verlaten dat weet ik niet.

Ik denk dat dit bij een 8 daagse cruise ook niet de planning is maar ik denk dat jou vraag is voor b.v. een langere cruise.

Maar binnenkort ga ik naar de cruise beurs en daar zal ik jou vraag eens stellen.

ik denk toch dat je dit bedoeld of niet?

groeten Frans

• Bernadette *

Ja Frans ;dat bedoel ik. Misschien is het voorbeeld verkeerd en moet je een langere cruise als voorbeeld nemen. Mijn idee was om van kleinere luchthavens gebruik te maken en zo goedkope tickets te vinden. Snap je? En dan in de buurt van zo'n vliegveld erop en eraf gaan.

Neem nou Schiphol .Het aantal pricefighters is beperkt. Rotterdam ,Eindhoven zijn wel aantrekkelijk om goedkoop te vliegen. E zo is het overal in de wereld.

• HenkLo

Hallo,

dit berichtje was ik aan het typen toen plots het hele draadje verdween.

Gelukkig doe ik eerst in een docje typen en dan knippen en plakken, door ervaring wijs geworden.

Maar goed, hier het antwoord op het draadje : overal opstappen/afstappen.

In de Middellandse Zee kun je met MSC en COSTA inderdaad op diverse plaatsen (in Italie) opstappen.

Voor ons is dat trouwens een reden om niet meer met deze maatschappijen te gaan ( in de Middellandse Zee ) want het geeft veel “hussle” .

Ook in de restaurants is het erg rommelig met vaak andere passagiers.

En ook de crew is er niet blij mee vertelden ze ons, onder andere omdat ze nu niet 1 keer per week de ‘habits’ van hun passagiers moeten leren kennen, maar nu de hele week door.

Bij andere maatschappijen ( ik weet van Celebrity, RCCL, NCL en HAL ) kan het alleen vooraf op speciaal bezoek. Dat heeft et maken met verzekering en aansprakelijkheid ( van verdwenen passagiers).

Wel is het zo dat je voor de hele cruise betaalt. Dus als je in een weekcruise op dag 4 uitstapt, betaal je gewoon de weekcruise.

Zelfde geldt voor langere cruises.

Als je inderdaad alleen kortere cruisjes wilt maken kun je via Easycruise , als die nog bestaat, deelstukjes doen, als een soort ferry-dienst.

HenkLo.

• Henk van der Linden

Hallo Henk,

wij hebben een keer bij de HAL een verzoek neergelegd voor het volgende,

cruise van Singapore naar Dubai, ons verzoek was om in Mumbai het schip te verlaten,

7 dagen voor het einde van de cruise.

Was geen probleem, je kan eraf waar je wil maar betalen tot Dubai, rede "de cabin staat

7 dagen leeg" dus dat moet je gewoon betalen.

Een paar jaar geleden hadden we een segment van de “World Cruise” geboekt ook HAL.

We lagen voor anker in Monaco, een echtpaar die al 100 dagen aan boord zaten woonde

in Monaco.

Ze bedachten we gaan naar huis, wat moeten we de oversteek van 7 dagen nog aan boord

doen, dus gingen pakken en eraf.

Dit echtpaar had die dag hun “suite” belooft aan een reisleidster van hun reisburo uit de US,

voor de laatste 7 dagen.

Deze dame lag al 100 dagen in een binnenhut, dus de mensen dachten een leuk gebaar te maken.

Nou het ging mooi niet door, zodra de bewoners van een cabin het schip verlaten, is de cabin voor

de HAL, wat in dit geval natuurlijk erg flauw was, had dat mens nog 7 dagen licht gezien.

Vorig jaar ook, op de “Zaandam” bewoners (Russen) van het “Penthouse” gingen halverwegen de

cruise eraf, zij hadden het bekeken op deze hele slechte cruise, en hun penthouse belooft aan

andere Russen, ook dit ging niet door.

Toch raar hé, de cabin is betaald, dus stop ik er iemand in die ik wil, ik spreek nu uit HAL ervaringen,

dit verhaal gaat niet op.

Er komen natuurlijk in iedere haven wel “crew menbers” aan boord, heb je die niet aangezien voor passagiers.

groeten Henk

• cruiser

Hallo zeevaarders,

Wij hebben het afgelopen jaar de oostzee cruise en baltische staten gedaan het werd aangeboden met vertrek en aankomst Kopenhagen.

Maar het schip deed na kopenhagen Kiel aan ,wij hebben gevraagt of het mogelijk was om in kiel in en ontschepen te doen .

dit was mogelijk en vervolgens zijn we met de auto naar kiel gereden.

met vriendelijke zeegroeten,Frans

• HenkLo

Nee, Henk, het waren niet -alleen- crewmembers.

Voor MSC en Costa kun je voor hun Middellandse Zee Cruises gewoon bij veel reisburo's opgeven en boeken vanaf welke haven je wilt vertrekken, starten voor je rondje.

Ik zag zelfs al dat je met de Sinfonia (MSC) ook in Valencia kunt opstappen, en vandaar je “rondje” maken.

Bij een transatlantische oversteek die wij maakten, konden wij na heel veel moeite een reeds geboekte en betaalde balcony-cabin overnemen van een mevrouw hier uit de streek, die vooraf wegens ziekte al gemeld had dat zij niet kon gaan.

Er was aan boord geheel geen begrip voor en na 3 dagen mochten wij -gelukkig- toch die hut nemen.

Ik denk zelf dat men geprobeerd heeft om deze hut -aan boord- alsnog nogmaals te verkopen i.h.k.v. een upsell, want wij spraken later iemand die daarvoor benaderd was.

Groet,

HenkLo.