Even alles weer vlottrekken

• ottoline

Hallo Allemaal.

Ik vind het een beetje een dooie boel op het moment.

Vandaar mijn vraag:

Vertel eens wat over je cruise- plannen of over je pas opgedane ervaring met cruises.

Daar begin ik dan.

Wij gaan volgende week zaterdag naar San Francisco

Daar gaan we een weekje toeren, met een huurauto, om te eindigen op 7 november in Los Angeles.

Beide steden gaan we natuurlijk bekijken en zeker weten Disney in Anaheim.

Wat we verder zien, we kijken wel.

In L.A.stappen we op de Coral Princess voor een cruise van 16 dagen door het Panama kanaal.

We eindigen dan in Fort Lauderdal.

Daar nemen we het vliegtuig naar huis met een overstap in Detroit.

Dit was altijd een grote wens, die nu in vervulling gaat.

Alle papieren zijn binnen en eigenlijk kunnen we vertrekken.

Zoals jullie misschien wel begrijpen, ik wordt zo langzamerhand “gek” van mezelf ,bij het idee dat het bijna zover is.

Dit was mijn verhaal….. wie volgt.

Bye bye

• ottoline

Fort Lauderdale bedoel ik natuurlijk

• cruiser

Hallo Ottoline,

Gelukkig gaat je wens in vervulling ,wij hebben in 2008 door het panamakanaal gevaren werkelijk schitterend het was ook mijn wens.

Het is werkelijk apart wij hebben een getuigschrift hiervan gekregen ,ik denk dat alle rederijen dit doen.

Bij deze wens ik jullie een schitternde vakantie toe en een prettige cruise ik zou zeggen geniet ervan!!!!

groeten cruiser

• Ine

Veel plezier en een goede reis toegewenst.

Heb je er aan gedacht de “ESTA”aan te vragen voor toestemming de USA in te komen?

Heb je een route gepland SF naar LA of kijk je het weer even aan?

• Caroline

Mooi vooruitzicht cruisen door het Panamakanaal stond ook op onze verlanglijst maar wij beginnen met een gedeelte door het Panamakanaal dat gaat a.s. januari gebeuren en ook wij kijken daar naar uit. Voor ons stond ook Curacao als bezoek in die route als vereiste ik heb daar een klein jaar gewoond dus wil het graag terug zien.

Maar ook wij hoeven niet lang te wachten voor de volgende cruise want die start 8 november vanuit Barcelona met de NCL GEM nog nooit mee gevaren dus ook dan een nieuwe ervaring.

Nu ik toch aan het schrijven ben even een vraag weet iemand of je met de trein van Miami airport naar de port Everglades Fort Lauderdale kunt reizen of is dat n.v.t. in de States.

• ottoline

Hallo Allemaal,

Dank voor jullie leuke berichtjes.

Caroline: een trein van Miami naar de haven in Fort Lauderdale is echt niet mogelijk.

Wij hebben geregeld bij Cruisetravel, dat we opgehaald worden en daar gebracht worden, net zo makkelijk.

Het ESAT-formulier hebben we al bijtijds geregeld en dus toestemming gekregen.

Onze route tussen San Francisco en Los Angeles staat niet vast, maar de kustweg leek ons erg leuk.

Allemaal nogmaals bedankt voor de reactie en ook natuurlijk jullie een geweldige reis, binnenkort toegewenst.

Groet

• Bernadette*

Caroline ‘kennende’ gaat ze echt niet via Cruisetravel georganiseerd naar Fort Lauderdale .

Laat je met een gratis shuttle vanaf de vertrekhal naar een autoverhuurbedrijf rijden ( eentje die ook in F.L zit ;even google-en).De shuttle busjes rijden continu rondjes . Huur daar een auto en rijdt naar Fort Lauderdale. Ik neem aan dat je zo verstandig bent geweest 1 hotelnacht in te plannen.

Zo zie je ook nog wat van Miami en omgeving. Maak er een leuke middag van.

Dan moet je even ‘kiezen’ .

-Of je brengt je auto terug naar de verhuurder in Fort Lauderdale en laat je weer gratis naar je hotel brengen en neemt de volgende morgen een taxi.

-of je parkeert bij het hotel ( soms $10 per nacht;even vragen) en rijdt de volgende dag de bagage + medereizigers naar de haven en dan zelf terug rijden naar de verhuurder en laat je weer gratis terugbrengen naar het schip. De taxi vanaf hotel Fort Lauderdale naar de haven kost ongeveer $15 . De afstanden zijn niet zo groot in Fort Lauderdale . Ik zou voor de eerste optie gaan.

• marij

hoi ottoline

ik wens je een super leuke mooie vakantie toe.

geniet van je droom en laat ons natuurlijk weten als je terug bent hoe je het hebt gevonden allemaal.

heel veel groetjes en veel cruise plezier

marij

• Caroline

Helemaal bingo Bernadette we doen het lekker zelf, en ja ik heb natuurlijk een hotelovernachting ingepland denk dat het in Miami zal gaan plaats vinden en de volgende dag op het gemakje met een shutlledienst naar Fort Lauderdale als we van boord gaan dan huur ik voor die dag een auto die we weer in Miami inleveren.

Lopen we niet die dag met ons ziel onder de arm. We vliegen rechtstreeks non stop van Dusseldorf naar Miami met Lufthansa.

Ben net terug uit Ede maar ik vond het twee keer niks wat een slechte kwaliteit film na een gezien te hebben geen tweede maar wat nieuwe gidsen verzameld altijd makkelijk.

Groet maar weer

Caroline

• ottoline

Leuk hoor, al die leuke berichten van jullie.

Wij zijn te volgen via. fransenottolinereismee.nl

Bye bye