Excursies Royal Carribean

• Yvonne

Hallo,

Wij willen in maart een cruise maken met Adventure of the seas van Royal Carribean in de Carribean. Nou heb ik een hele brochure van de website van Royal Carribean gedownload met heel veel excursies. Ik twijfel alleen een beetje of we die nu wel vooraf moeten boeken of kun je het goedkoper ter plekke regelen en scheelt het dan echt veel? Kan iemand advies geven?

Groeten.

Yvonne

• Bernadette*

Omdat er niemand reageert op je vraag dit antwoord.

Excursies geregeld door de rederij zijn altijd erg duur. Het voordeel is , dat je vaak meer ziet dan dat je het zelf organiseert. Je wordt per bus van links naar rechts gebracht ;daar hangt natuurlijk een pittig prijskaartje aan. Voor niks gaat in de cruisewereld alleen de zon op……..

Waneer je alles zelf organiseert ben je misschien wel 70-80% goedkoper uit. Nadeel is dat je beperkt bent in wat je op een dag kan doen/zien. Is dit je eerste cruise in dit gebied ,is alles nieuw voor je , dan zou ik alles zelf doen tenzij je echt iets speciaals zien wilt.

Overal zijn plaatselijke VVV's die buiten of soms op het haventerrein excursies aanbieden tegen veel lagere prijzen;je moet wel even onderhandelen natuurlijk. Je kan je dag dan zelf indelen en bent baas over je eigen tijd. Vaak wandel je het haventerrein af en stap je zo op een lokale bus, taxi oid.

De eilanden in de Caribean zijn wat cultuur betreft niet zo uitgebreid. De dingen die de moeite waard zijn om bekeken te worden zijn vaak in de hoofdstad en die is klein dus alles makkelijk zelf te doen.

Misschien moet je even melden waar je precies heen gaat zodat we je gericht advies kunnen geven wat de moeite waard is!

Daarbij gebruik de zoekfunctie bovenin . Tik: excursies en alle data in . Er is al vaak naar gevraagd en op geantwoord.

• marij

zelf doen is idd stukken goedkoper .en vaak ook leuker…en je kan je echt toespitsen op de dingen die jij wilt zien..en bent niet aan tijden gebonden met geplande excursies van het schip.

bij de HAL ( tenminste bij de rotterdam afgelopen augustus) is op het schip ook iemand die je daarmee kan helpen..

je kan hem op het schip al raadplegen en om advies vragen op bepaalde uren.

maar hij staat ook altijd bij de gangway de eerste uren van binnekomst in de haven..je kan hem vragen hoe je ergens het beste heen kan gaan,hij heeft een plattegrondje voor je van van de stad waar je op dat moment bent.helpt je met openbaar vervoer keuze…dat vind ik dus een super service….

of RCCL dit heeft weet ik niet maar zo wordt havens op eigen gelegenheid bezoeken wel een stuk gemakkelijker gemaakt.

en het ligt er natuurlijk ook aan naar welk gebied je gaat.

ook online kan je al veel van te voren regelen als je op eigen gelegenheid de boel wil verkennen.

suc6

marij