prijsverschil

• Josjev

Hoi ik ben me aan het orienteren voor een cruise.

nog nooit eerder gedaan.

maar nu zie ik bv staan Cruise met Royal Caribbean rondom Cuba

Een 8 daagse cruise op 14-3-10 voor de prijs van 2.322,50 inc vlucht

Maar precies de zelfde cruise alleen op 28-3-10 kost 3.688,50 inc vlucht

bij het zelfde bedrijf waar je kan boeken.

Wat is dat verschil? enge orkanen of zoiets.

En ook kom ik vaak tegen als je de vlucht aan klikt ,dat je maar 1 naam zie staan bv Miami v.v.

Wat betekend dat v.v.

alvast bedankt voor je antwoord.

gr Josje

• ine

Een prijsverschil kan zijn omdat het eind maart drukker is bijv. door vakanties in de USA of NL en omdat er al veel hutten geboekt zijn. (Pasen?)

Ook kan het zijn dat de luchtvaartmaatschappij i.v.m. drukte een hoger tarief vraagt en de stoelen dus duurder zijn..

In Maart zijn er geen orkanen, alleen in de late zomer en herfst.

Miami v.v. betekent dat het schip heen en weer (vice versa) naar Miama vaart, dus begint en eindgit daar.

• Josjev

hoi dankje wel

ik heb gelijk de vakantieperiode nagekeken,maar dat kan het ook niet echt zijn.

Maar ik ben blij dat ik nu de Vtjes snap,dat maak het zoeken een stuk makkelijker.

Maar wat is het moelijk zeg iets uitzoeken,

Ik wil een cruise kado geven aan mijn man op 15 nov zijn we 25 jaar getrouwd.

dus alles moet stiekem ;)

Ik wil wel graag het freestyle concept,we zijn niet zo van de gala.

Fijn deze startpagina ik leer al veel.

groetjes Josje

• marij

hoi josje

je hoeft op geen 1 schip deel te nemen aan de gala als je dat niet wilt….

de avonden vaak 2 ( ligt eraan hoe lang je cruist) dat het formal is kan je altijd ervoor kiezen ergens anders te gaan eten (buffet). je zal niet de enige zijn…

dus daar hoef je een schip of bepaalde cruise niet voor links te laten liggen.

marij

• Josjev

Oh oke dankje wel.

Ik dacht dat er schepen waren van Gala bv de HAL en van niet gala,s zoals de NCL

Vandaag weer veel bekeken er is zoveel keus ,is wel erg leuk die voorpret.

Ik wil het volgende jaar dan gaan cruisen en eigenlijk kunnen we wanneer we willen. dus of het voorjaar of het najaar.

ook het zoeken van wat wil ik zien en welke periode het verstandigs qua weer is is op zich al een hele puzzel.

Wij zijn van de 22/24 graden dat is genoeg types :D

De keuze wordt waarschijnlijk of zuid America of de Caribbean

• marij

de hal is niet van het gala hoor :D

wij hebben in augustus met de hal gecruist en we hadden 3 formal nights in 13 dagen en dan wordt wel van je verwacht dat je in pak komt en dames in coctail of avondjurk, maar een hele nette broek met mooie blouse zegt niemand niks van…

elk schip heeft wel zijn formal nights tijdens de cruise maar het is aan jou de keus om daar aan mee te doen.

wil je het niet ga je gewoon lekker buffet eten.

en de andere dagen is het gewoon eten in het restaurant niks geen gala. wel netjes geen korte broek, dus nette broek polo of overhemd voor de heren en dames ook netjes gekleed…

en dat is eigenlijk wel van toepassing op de meeste schepen.

wil je echt in je korte broek eten dan ben je aangwezen op het buffet of andere eetgelegenheden op het schip waar dit geoorloofd is. meestal op het lido dek… maar ook dit geld voor bijna alle schepen.

marij