gala Kleding

• welo

Ik ben benieuwd wie van jullie op de Princess een gala ( captains diner) bij ge woond heeft

Maakt de kleding deze avond anders, of is er nog meer wat het speciaal maakt? ( langer dineren. live muziek, andere gerechten???)

En indien je hier naar toe gaat ( zijn we wel van plan) zijn alle dames dan in het lang of mag cocktail jurkje ook

mag het gekleurd zijn of is het voornamelijk zwart?

bij een 11 daagse cruise heb je dan 2 van deze avonden? en wanneer zijn die meestal

ik hoop dat iemand me kan informeren

• Bernadette*

Wij hebben op verschillende Princess schepen een gala avond meegemaakt.

-Trek aan wat je thuis zou dragen bij een kerstdiner.Lang ,kort,jurk,blouse-rok-broek; maak niet uit als het maar feestelijk is.Alle kleuren van de regenboog zie je.

-Natuurlijk maakt het uit wanneer iedereen zich voor deze avond speciaal heeft aangekleed (zelfs de obers!);mooie kleding , sieraden ,kapsels etc.Het geeft een feestelijke sfeer.

-Het diner duurt niet langer ;er zijn immers 2 zittingen en het personeel wil ook opruimen en naar bed! Voor hen is het werk en iedere week feest……

Een uurtje van te voren is er een zgn :receptie. Je kan je laten voorstellen aan de kapitein. De arme man moet dan honderden handen schudden .Je staat in een hele lange rij en de bedoeling is dat je een handje geeft,je naam prevelt en vooral doorloopt en geen praatje begint. Daar is geen tijd en geen interesse voor!

Het bedienend personeel loopt rond met schalen met hapjes en voor iedereen is er een glas met of zonder alcohol.

-Het menu is wel speciaal. Vaak kreeft en alles een beetje meer bijzonder.Op sommige schepen gaat het licht bij het dessert bijna uit en komen alle obers met een brandende geflambeerd grote ijstaart oid binnen onder geklap en begeleidt door muziek. Vaak is er life muziek van een strijkje;maar niet altijd! Maar dit zie je steeds minder;jammer!

-Meestal is de eerste gala avond bij een1 1 daagse cruise de derde of vierde avond. De tweede gala avond is altijd de een na laatse avond voor vertrek. De allerlaatste avond moet je immers inpakken etc. De avonden worden aangekondigd in het dagelijkse nieuwskrantje of /en er ligt een uitnodiging op je bed .

• Bernadette*

Nog vergeten te vertellen. Er zijn fotografen aan boord die je overal proberen te fotograferen. Ook op de gala avonden. Er is de mogelijkheid een mooie statie foto van jezelf en/of de hele familie te laten maken. Ik dacht dat ze ongeveer 20 euro per stuk kosten.

Vaak kan je met de kapitein op de foto tijdens het voorstellen op de receptie.

• welo

het is me helemaal duidelijk dank je voor de info