september

• Josjev

ik heb 2 leuke aanbiedingen gezien voor het Caribische gebied alles inclusief zelfs vlucht.

Maar beidde zijn in september.

mijn vraag is dat is toch het orkaan seizoen?

Ik vraag me af of het daarom aanbiedingen zijn.

wie is er wel eens in september daar heen gegaan,en heb je last gehad

gr Josje

• HenkLo

Beste Josje,

ja,… het hurricane-season is van 1 juni tot 1 november.

ja,… daardoor zijn er vaker aanbiedingen, met name omdat Amerikanen erg bang zijn ( en die maken toch 75-80 % van de cruisers uit ).

Of je er last van hebt :… nee,… meestal niet, het schip vaart om de stormen heen, dus komt je soms niet in de havens/eilanden waar je heen zou willen.

Of je blijft een paar dagen in een haven liggen, of het schip vaart van de storm weg en blijft op open zee, op veilige afstand.

Ook wordt soms je cruise verlengd, of verkort door de stormen.

Al met al dus onzeker, maar….. wel vaak goeie aanbiedingen.

En tussen juni-november zijn veel cruise-weken (20 tot 22) , dus bij 5-6 stormen toch veel dat gewoon doorgaat, zonder problemen.

B.t.w. naast mij zijn er wellicht meer geinteresseerden voor leuke aanbiedingen, dus welke aanbiedingen betreft het ???

Groet,

HenkLo.

• bel

Ik heb toch een iets andere mening cq ervaring hierover.

Ik ben zowel in augustus als in november gaan cruisen in de carribean.Wat betreft de orkanen geef ik Henklo wel gelijk daar past het schip zijn route wel op aan.Echter de zgn randen en naweeen van zo'n orkaan moet je niet onderschatten.Het kan flink waaien en meestal geeft dat dan ook heel slecht weer met enorme regenbuien.Zelf heb ik een persoonlijke nare ervaring op Barbados meegemaakt.Ik wilde samen met mijn vrouw (weliswaar ongeorganiseerd) het tropische regenwoud bezoeken Wij hebben hiervoor twee bussen nodig gehad om er te komen.Eenmaal aangekomen begon het te regenen wat op zich wel aardig was regen in het regenwoud maar binnen tien minuten stak er een storm op die het eiland totaal veranderde.Deze kwam echt uit het niets het werd aardedonker en het hele eiland werd een grote massa water.Zie dan maar eens terug te komen geen taxi geen bus niets meer en de boot wacht echt niet op je.Wees gewaarschuwd met deze orkanen het klinkt onschuldiger dan dat het in werkelijkheid kan zijn.

• ada

Het kan dus ook voorkomen dat het schip door een orkaan een of meerdere havens zal overslaan en je meer zeedagen hebt.

Bovendien kan dan eventueel jouw terug vliegreis ook anders moeten en je dat zult moeten omzetten.

Ik heb in Florida 2 x een orkaan meegemaakt en dat was zeker niet prettig. De hele infrastructuur onbruikbaar, wegen gesloten e.d.

Persoonlijk zou ik het risico niet nemen.

Toevallig is het dit jaar erg rustig geweest, maar voorgaande jaren kwamen zelfs meerdere orkanen achter elkaar.

• haco

NIET DOEN!!!

Kijk even op deze pagina http://www.nedcruise.info/storm.htm

Er zijn genoeg overige aanbiedingen buiten het hurricane seizoen!

Gr.

Haco - www.nedcruise.info

• bel

HoHo niet doen is ook wel zwaar overdreven

Ik ben meerdere malen in dit seizoen geweest en zou zo weer gaan

ik denk alleen dat je je even goed moet laten voorlichten en je voorbereiden op wat natter weer

maar 45 graden in de zomer is ook niet voor iedereen prettig hoor !!!

• Josjev

Bedankt allemaal

Dat word dus geen september voor mij,want ik ben best een bangerd :X ik heb het liefst alles onder controle

jaren geleden met storm op zee gevaren van Engeland terug naar Nederland, inplaats van 24;00 aankomst werd het 6:00 in de ochtend.

we moesten midden in het schip gaan zitten en alle winkelschappen vlogen op de grond en de alarmen van de auto,s gingen af.

we heben 2 dagen met zeebenen gelopen.

Dus het word dan toch april of mei,

• Josjev

oh de aanbieding is van lifestyle cruise

op 11 sept 2010 Cruise-schip Liberty of the Seas

Westelijke Caribbean

geheel verzorgd 10 dagen