Wij gaan 21 december met de kerstcruise op de veendam
naar zuid-amerika en antarctica.
Zijn er nog meer nederlanders die meegaan?
Zijn er ook mensen die weten hoe oud en nieuw gevierd wordt
bij de HAL schepen?
Beste Marbri,
Jullie gaan een hele leuke reis maken. Wij hebben deze reis met de Rotterdam gemaakt, zijn alleen niet naar Antartica geweest.
Wij zelf gaan 20 december met de Volendam van Auckland naar Sydney en gaan voor het eerst ook met kerst en oud en nieuw. Ik kan je dus niks vertellen hierover.
Wij zitten met oud en nieuw midden op zee, ben ook zeer benieuwd hoe dat gaat en zal de antwoorden op jouw vraag dan ook met belangstelling lezen.
Ik hoop dat jullie een fijne reis hebben. Dat hij erg mooi en leuk is (vooral Buenos Aires, en als je daar een Nederlandse gids zoekt weet ik er één) kan ik je verzekeren.
Groet, Yvonne B
Yvonne bedankt voor je reactie.
Wij varen met oud en nieuw tussen de ijsschotsen door,
dus dat is ook heel apart. Het is voor ons ook de eerste
keer met de HAL, wij zijn nu vier keer met Celebrity gegaan
maar je moet ook eens wat anders proberen.
Wij waren eigenlijk van plan om Buenos Aires per fiets te gaan verkennen,
maar een adres van iemand die alles weet daar is ook niet verkeerd.
Ik hoop dat jullie ook een mooie reis hebben, Australie hebben wij nog
nooit gedaan, zal ook wel mooi en warm zijn. Wij kijken nu echt uit
naar onze reis, ik denk jullie ook wel.
Wij gaan nu voor de derde keer met de HAL en vinden het echt geweldig. We gaan in augustus 2010 voor de vierde keer maar dan met de Westerdam vanuit rotterdam naar de noordkaap.
Het adres van de gids is doef0001@planet.nl Het is Patrick van der Doef, dit is een Nederlander die reisboeken over Argentinië en Buenos Aires schrijft. Hij heeft ook een website ontdek Buenos Aires.com Kun je aanklikken op de startpagina van Buenos Aires.
Hallo Marbri en Yvonne,
we hebben beide reizen gedaan met kerst en oud en nieuw, Antartica met de “ROTTERDAM”
was een groot knal feest, en Australie & New Zealand ook met kerst en oud en nieuw een
keer op de “AMSTERDAM” en een keer op de “STATENDAM”
We gaan deze kerst en oud en nieuw onze zevende kerst cruise doen (alle 7 HAL) met de
“ROTTERDAM” in het Panama Canal, maar die van de “STATENDAM” was de leukste.
Vorig jaar zaten we met de feestdagen op de “ZAANDAM” in Hawaii dat was met stip de
slechtste. Of het leuk en gezellig wordt bij jullie ligt geheel aan de crew, de ene Hotel Manager
gaat er geheel voor, de andere denkt wat kan mij het schelen in ga na de kerst naar huis.
Resume, het is nooit vooruit te voorspellen hoe het zal worden, maar van onze zes kerst
reizen waren er vier top, een wat minder “AMSTERDAM” en een beroert slecht “ZAANDAM”
Oud & Nieuw wordt gevierd in het theater, duizenden ballonen hangen in netten tegen het
plafond om 24.00 komen de ballonen naar beneden, champagne gratis, daarna meestal volle bars.
Als jullie nog wat willen weten, mail me maar, en Marbri neem wat warms mee het was bij
ons in Antartica 0 tot 3 graden.
De “VEENDAM” is bijna geheel een Engelse crew, ik bedoel de staff, maar wel een belevenis
met kerst in één groot ijsmuseum te varen.
De “VOLENDAM” een heel fijn schip, diversen keren op gevaren, naar volle tevredenheid.
Ik heb Yvonne al een paar keer antwoord gegeven, maar zij reageert nooit, of niet gezien.
Er zijn met de feestdagen nooit veel Hollanders aan boord, mijn vrouw en ik zijn zelfs een
keer de enigste geweest, maar op de andere reizen gemiddeld 10, is wel prettig.
Hartelijke groeten en alle een fijne cruise gewenst Henk
Hallo Henk,
Bedankt voor je leuke verhaal, zo te lezen ben je maar weinig thuis
met de feestdagen. We moeten maar afwachten wat het wordt, ik heb
wel van een collega vernomen dat de contracten pas weer verlengd zijn
op de schepen, dus ze gaan niet gelijk naar huis. Wij hebben al ingeslagen
voor de kou.(handschoenen, muts, sjaal) Wij hebben ook een Alaska
cruise gemaakt, hier hadden wij dat niet bij ons en daar was het ook -1,
dus een goede leer om niet te vergeten. Wij vinden het niet erg om met
veel amerikanen aan boord te zitten, wij hebben al aardig wat amerikaanse
vrienden op andere cruises er aan over gehouden. Ik hoorde van een
vriendin die zat deze zomer aan boord met 1200 nederlanders, vertrek
vanaf Rotterdam, dat hoeft voor mij nou ook weer niet. Wij wensen jullie
ook een fijne cruise, wij hebben het Panama Canal 5 jaar geleden gedaan
in oktober, was ook fantantisch, dus dat wordt genieten.
Groetjes
Hoi Henk,
Ik had je al een paar keer terug gemaild, maar soms houdt het op, dan heb je niet veel meer te melden. Sorry dat je het zo verkeerd hebt begrepen, dat was niet de bedoeling hoor, ik hecht veel waarde aan je ervaringen.
Ik heb ook een paar keer op deze site gevraagd of er nog meer mensen met de Volendam gaan maar krijg maar geen antwoordt, kan zijn dat mensen dit prikbord nog niet ontdekt hebben of we zijn toch de enigste Nederlanders. Zo zit ik ook op de Hong Kong prikpagina, daar is het helemaal stil. Wij vliegen 17 december naar Hong Kong en heb die vraag gesteld, blijkbaar zijn wij de enige, lekker leeg vliegtuig zou je denken, maar niets is minder waar, hij zit helemaal vol, het zou zo leuk zijn om ervaringen met elkaar te delen en bv in Hong Kong waar we een overstap van 8 uur hebben iets leuks te ondernemen voor je verder vliegt naar Auckland. Maar goed, ik ben blij dat jij zo hebt genoten op de Volendam, wij gaan voor het eerst met dit schip. De Rotterdam is voor ons “ons bootje”, komt ook omdat we Rotterdammers van geboorte zijn en het was de eerste boot waar we mee vaarden. De Maasdam vonden wij minder, wel een hele leuke kapitein. Volgend jaar gaan we met de Westerdam naar de Noordkaap, vanaf Rotterdam, dus daar zitten dan ook veel Nederlanders op.
Groetjes, Yvonne B (er was nog een andere Yvonne, dus maar een B achter mijn naam gezet.)
Hallo Yvonne (B),
wij hadden beide keren in New Zealand ook maar een paar Hollanders aan boord, er waren wel 1000 Ausi's maar dat zijn niet de slechtste,
als je hun kleding op formal avonden buiten beschouwing laat.
Geniet vooral van Tauranga, dit is een “getijde” haven, dus je kan alleen binnen met hoogwater, ik zie dat jullie daar tot 22.00 liggen geweldig.
Je ligt met de kop van het schip aan het strand en 200 meter van de stad.
Shuttle bussen waren in New Zealand allemaal gratis, dat komt je hebt daar geen cruise pieren, dus je ligt overal op haven terrein en daar mag
je niet lopen, vandaar de gratis shuttle bussen.
Jullie hebben ook een overnachting in Sydney, ook heel leuk ga wel even (als je geen hoogtevrees hebt) over de boog van brug lopen, geweldig.
Bij onze trip met kerst wordt de gehele crew (staff) vervangen, deze vasten crew members zijn ook graag thuis met de feestdagen, dus maar
hopen dat alles goed verloopt, vorig jaar op de “ZAANDAM” dus niet.
Maar ik weet welke nieuwe crew members er aan boord komen, het zijn niet de slechtste zij zijn toch verantwoordelijk of je cruise een succes
wordt of niet, normaal is het niet zo belangrijk welke crew members er aan boord zijn, maar met de kerst reis is dat heel belangrijk.
In Melbourne staat de tram voor de cruise pier (lijn 9) een hele leuke stad, als je van winkels houd, veel echte oude Engelse gebouwen.
Wat ik wel hoop voor jullie dat je beter weer treft als wij, beide keren met de oversteek van New Zealand naar Australie windkracht 9 á 10
op een gegeven moment gingen we nog maar 2 mijl per uur, dus de eerste aanloophaven (Hobart op Tasmanie) overgeslagen, tijd gebrek.
Wij hebben veel familie in Auckland, New Zealand het weer op dit moment is prima, en ze (verwachten) een mooie zomer daar.
Ons “bootje” is ook de “Rotterdam” we gaan nu voor de achtste keer mee op dit schip, en alle keren was succes verzekerd.
Alleen misschien een min puntje aan onze kerstcruise, de “Rotterdam” gaat op 19 Nov voor een nogal ingrijpende verbouwing in het droogdok
in Freeport, Bahamas zij moet 15 Dec klaar zijn onze cruise begint de 16 Dec.
Van alle HAL kanten wordt hier aan getwijfeld, dus misschien zijn ze nog hutten aan het betimmeren tijdens onze cruise, maar we hopen op
het beste, anders een borrel meer drinken en we horen niets meer, de cruise was ook een geweldige aanbieding, misschien daar door.
Als jullie een eigen tafel willen hebben in de dining room mail even prive, geef ik je het mail adres van de Maitre'D aan boord van de “VOLENDAM”
We wensen jullie een prachtige reis toe, en mooi weer groeten Henk
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?