Boeken via Amerikaanse websites?

• Gerben

Wie kan ons helpen? De cruise-wereld is helemaal nieuw voor ons en we schikken van de enorme prijsverschillen die er op het internet zijn. Welke Amerikaanse websites zijn te vertrouwen?

Onze casus:

Wij willen deze zomer i.v.m. met vliegangst met de boot naar Amerika. In zes dagen willen we met ‘Cunard Lines’ vanaf Southampton naar New York. Op het internet zijn er veel aanbieders van deze reis, met enorme prijsverschillen: Cunard vraagt zelf circa € 2.000 per persoon (enkele reis, buitencabine). Cruise.co.uk vraagt voor dezelfde condities: € 1336. De Amerikaanse websites spannen de kroon en bieden circa € 800 p.p. (cruiseweb.com / smartcruiser.com / cruise.com / bestpricecruises.com / cruiseland.com).

Normaal boeken we alles via het internet, maar de prijsverschillen zijn nu wel erg groot waardoor wij wantrouwig worden. Daarnaast gaat het nu om flinke bedragen. Is dit te vertrouwen? En waar moet je op letten? Kan er ergens een addertje onder het gras zitten?

De hoofdvraag: met welke websites hebben jullie goede/slechte ervaringen? Hopelijk kan iemand ons helpen.

Groet,

Gerben & Miranda

• Bernadette*

Uw vraag is tot nu toe niet beantwoord.( u stelt in 2 weken 3x dezelfde vragen) Alle antwoorden op uw vragen zijn te vinden op dit prikbord. Spit het gewoon eens door op uw gemak en vul bij ‘zoeken ’ (bovenin) bepaalde trefwoorden in . Zoek en gij zult alle antwoorden vinden!

Waarom denkt u zelf dat er prijsverschillen zijn?Ik zal u helpen en schut even uit mijn mouw: koersverschil, agenten die geen overheadkosten hebben, cruisebedrijven die genoegen nemen met per boeking minder winst, maar wel veel boekingen hebben,veel meer concurrentie dan in Nederland, cruiseonly , dure en goedkope periodes , cruisebedrijven met gunstige contracten met rederijen etc etc etc .Maar dit had u ook zelf kunnen verzinnen.

Waarom bent u zo onzeker en wantrouwig ? Addertjes onder het gras? Ik ken ze niet! Misschien kunt u veel beter voor uw gemoedsrust gewoon in Nederland boeken. Alles wordt tot in de puntjes voor u geregeld ;zekerheden zijn íngebouwd en u heeft een stressloze vakantie . Alle websites zijn even goed als slecht te noemen.

Maar goed; doe eens gek en neem een zeker verantwoord risico. Het leven bestaat nu eenmaal uit louter risico's. Maar neem alleen de risico's die u zelf kunt dragen! Wees geen dief van uw eigen portemonnee ;gebruik uw boerenverstand en geniet van uw cruise!

• nedcruise

Nou,nou ik vind mevr. Bernadette wel een beetje erg aggresief antwoord geven. Reisburo medewerkster?

Goed, laten we het bij de feiten houden. Cunard in de VS boeken is een moeilijk geval! Lees op mijn site de ervaringen van de Britse journalist Gillian Glover. Zijn klacht staat op de pag. prijzen tips van mijn website.

Ook al verwerk je de koersverschillen zijn veelal (niet altijd) Amerikaanse prijzen lager en vaak veel lager dan de Europese.

Hoe komt dat? De Amerikaanse markt is van oudsher de meest belangrijkste markt voor cruiserederijen. De distributie van de tickets gaat veel eenvoudiger een aantal zeer grote agenten. Grote cruiseverkopers nemen regelmatig opties op vele hutten, die ze dan zelf maar kwijt moeten zien te raken. Rederijen nemen voor de Amerikaanse markt genoegen met lagere prijzen dan voor de Europese. Zelfs Europese rederijen als Costa en MSC, om er 2 te noemen, doen hetzelfde. Niet onbelangrijk in Europa en vooral in Nederland, zijn er vele kleine organisaties die vaak met tussenpersonen/agenten werken die allemaal de hand ophouden. Tot slot, de belastingen op reizen zijn hoger in de meeste landen van Europa, dan in de VS. Het is toch vreemd, dat je als particulier bv. bij de HAL of MSC in Nederland geen tickets kunt kopen? Voor Amerikanen is het geen enkel probleem dit rechtstreeks bij de rederij te doen. Overigens speelt dit niet alleen bij cruises. Vergelijk maar eens een KLM ticket gekocht in Nederland, of in het buitenland.Voor jullie gemoedsrust zou ik de Cunard cruise maar in Nederland kopen, maar wellicht is ook Duitsland of Belgie een optie! Wellicht ligt hier een schone taak voor de EEG tegen concurrentie vervalsing! Indien jullie meer willen weten zoek svp contact met me via het e-mail adres op de site te vinden. Heb er niet zo'n behoefte aan deze discussie verder op het prikbord te voeren.

• Christina

Nou nou ik vind Bernadette ook, op zn zachts gezegd, zeer onvriendelijk overkomen.

Dit forum is er toch om iets te vragen en ook al is dat een tijd terug al een keer langs geweest …niet iedereen weet dat en voor heel veel mensen is deze site helemaal nieuw.

En dan is het ook nog zo dat je NIET hoeft te antwoorden als je dat niet wil of als je er kriegelig van wordt.

Dus kom op Bernadette een tikkie vriendelijker kan toch wel.

Misschien was het wel nioet zo bedoeld.

En meneer Gerben hoe doet u dat nou als u terug gaat naar Nederland?

Gaat u dan wel vliegen of ook weer met een cruiseboot terug?

Wij hebben al heel vaak geboekt via Vacations to go maar dat gaat voor bepaalde rederijen niet meer vanuit Nederland.

Cruise Direct wil dat weer wel doen.

En ja Cruise Travel is gewoon D U U R…

Groeten

Christina

• Gerben

Dank voor de reactie. Hier kan ik zeker wat mee. Over ‘Vacations to Go’ heb ik al eerder goede verhalen gehoord. Daarnaast zijn velen positief over Bob Zweig (cruiseland.com). Ik zal ze gaan mailen/bellen…

Groet,

Gerben

p.s. En uiteraard gaan we ook terug met de boot…vliegangst verdwijnt helaas niet zomaar. ;)

• cruiser

Hallo,

Zoals al eerder vermeld ,wanneer is jullie voorkeur ,en moet of willen jullie met cunard?

Er zijn diverse mogelijkheden,

laat het even weten via deze site is het mogelijk een prive mailtje te sturen .(ik doe werkzaamheden voor een anvr en sgr reisburo)

groeten en veel cruise plezier,

Ik persoonlijk heb ook al eens geboekt bij vacation to go .

maar dan moet het een aanzienlijk prijsverschil zijn