slecht nieuws uit de v.s

• cruiser

Hallo cruiser's,

Dit is dus een bevestiging van wat we eerder hebben kunnen lezen.Ik ben bezig met het uitzoeken voor een cruise van een klant ,ik heb nu info opgevraagt rechtstreeks bij de rederij.(v.s.)

Maar tot op heden nog geen antwoord gekregen ik doe dit namens het reisburo dus via de officele weg met anvr en sgr nummer.

Wij kunnen de cruise wel boeken via een andere weg maar willen het zo voordelig mogelijk maken voor de klant.

We krijgen vaker aanbiedingen door van rederijen ,maar deze verschillen van land.

als voorbeeld ,de actie van msc 2e persoon voor de helft van het pesto tarief (vroegboek tarief , actie is inmiddels afgelopen,vervolgens kreeg de klant van ons ook nog zijn 5% extra korting ) deze aanbeding was alleen geldig voor de Nederlaandse markt en niet voor andere landen deze actie heeft ons veel klanten gebracht uit belgie.

Ook andere rederijen werken tegenwoordig zo.

Het is zelfs ook al bij de pakket reizen ,hotel vakantie's dat er een groot prijsverschil inzit,daar wij in de grensstreek zitten merken wij dit goed, (ook hier soms enorme prijsverschillen zeker in de vakantie periode )

daar wij een zeer groot aantal contractenhebben met touroperators en cruiseconsulenten(travelers) kunnen wij zeer scherpe prijzen aanbieden.

Met de v.s. kunnen wij echter niet concureren daar de prijzen vaak heel scherp zijn maar hopen in de toekomst toch ook hier een contract te kunnen gaan sluiten.

met vriendelijke groet, cruiser

• Henk van der Linden

Hallo Frans,

Waarom zijn de prijzen zo scherp in de USA ??

1e in 2008 waren er 13,2 miljoen Amerikaanen die een cruise geboekt hebben,

zet dat af tegen dat handje vol Nederlanders.

2e ieder reisburo krijgt ongeveer 25% commissie van de rederijen , dit verdwijnt

in Nederland meesstal geheel in de zakken van de reisburo's, in de USA wordt

heel vaak 20% aan de klant gegeven, met zoveel reizigers heb je toch een flinke winst.

3e in de USA zijn honderden cruise reisburo's, hier op twee handen te tellen (weinig concurrentie)

Resumé: wij blijven de zakken vullen van o.a. Cruise Travel & Zeetours, ik noem er zo maar

een paar, of we openen allemaal een postbus in New York (of elders in de USA)

Zolang de reisburo's hier in Nederland haar klanten blijven zien als melkkoe blijven we

teveel betalen.

Voorbeeld, een cruise vriendin gaat volgende week met ons mee op reis, ze boeken een hotel

voor haar in Fort Lauderdale + 2 transfers, airport hotel en hotel schip kosten $80,00.

Laat dit hotel nu een shuttle hebben van airport naar hotel en hotel schip “gratis”

ze proberen hier in Nederland deze dame toch weer voor $ 80,00 op te lichten.

Wij zijn zo slim, door ervaring om dit even te checken, maar hoeveel mensen doen dat niet.

Maar met pijn in het hart zullen we toch de volgende cruise in Nederland moeten boeken,

dus Frans maak leuke prijzen, je mag gerust wat verdienen maar wij zijn geen melkkoe.

Wij gaan volgende week varen met de “Rotterdam” en daar zit dagelijks zo'n verkoper achter

zijn desk die cruisen verkoopt, maar wel uit de US reisgids.

Voor de grap ga ik proberen om via hem een cruise te boeken, eens kijken naar zijn reactie,

als hij het goed doet verwijst hij mij naar de HAL in Rotterdam, jullie lezen het resultaat als

we terug zijn op 5/1

• T.1964

Nu praten we over de VS

Maar waarom kan ik met mijn goldcard wel de 10 % korting krijgen in Duitsland en niet in Nederland tijdens het hoogseizoen???

En dan betaal ik ook nog eens de helft voor een hut en dan zeggen ze in Nederland nee je krijgt geen korting want het is al een aanbieding

Dit noem ik nu misbruik maken van de onwetende mens triest

Dus in Nederland vragen ze toch er naar om over de grens te gaan en dan is de service nog ook veel beter dan in Nederland en dan kreeg ik nog eens 100 euro tegoed voor de volgende cruise die ik bij hun boek

En waar ik boek in Duitsland kan ik zo zien of er nog een hut vrij is zo niet is die ook van het internet

groetjes en veel cruise plezier in 2010

• HenkLo

Beste Henk van der Linden,

inderdaad benieuwd naar de reactie als jullie terug zijn.

Heel veel plezier gewenst op de cruise met de Rotterdam.

Wij doen het wel met een lang weekend Berlijn, 17-21 dec.

Ook leuk hoor !!

Groet,

HenkLo.

• cruiser

Hallo Henk.van der Linden,

Op de eerste plaats wil ik u even uit de droom helpen van de 25% commissie die een reisburo krijgt volgens u.

Was dat maar waar,!!!!!!!! ik durf u te zeggen en wel zeer eerlijk te bekennen dat het nog niet eens de helft is van wat u schrijft .

Als u een cruise of andere reis boekt bij een reisburo krijgt het reisburo nog niet eens de helft van de commisie die u net noemd b.v.van cruisetravel,of zeetours ,een reisburo kan ook niet rechtstreeks boeken bij de rederij (zijn het wel aan het proberen) dit is hetzelfde bij de gewone ,normale pakket reizen b.v. weekje gran cannaria of turkije enz. ook hier krijgt een reisburo niet eens de helft van de commisie die u net noemde van b.v. holland international, oad ,neckermann, enz,enz.

Dan wat betrefd de transfer die u net noemde daar heeft u inderdaad gelijk in men neemt een hotel overnachting in fort lauderdale en de shuttle van het vliegveld naar het hotel is gratis dit word gedaan door het hotel,dit vertellen wij onze klanten ook ,wat betrefd de transfer hotel-schip is niet gratis en word (vaak) niet door het hotel gedaan .

Maar wij adviseren onze klanten dit ter plekke te regelen ,als jer aan de hotel balie vraagt word je hiermee meestal goed geholpen.

Ook vertellen wij dat het esta formulier gratis is ik weet dat sommige grote touroperators hier 45$ voor vragen maar ook wij vertellen dat dit gratis is te downloaden.

De reden dat cruise's in de v.s. goedkoper zijn dan in europa heeft ook te maken met de recessie in de v.s en er veel minder amerikanen op dit moment op vakantie gaan.

Engeland ( meeste cruiser's van europa) heeft ook zeer veel cruiser's tegenover de rest van europa maar ook hier gaat het slecht.

Wij denken dat nederlanders veel cruisen,maar dit is absoluut niet waar ik vind dit jammer ,het is op dit moment wel de enige brache op vakantie gebied die in de lift zit ,maar er gaat maar een schijntje van de Nederlanders cruisen.

Ook dit heeft te maken met de prijs,Duitsland is op dit momnet ook redelijk in opkomst (dit ziet u b.v. aan de reclame van msc tijdens de formule 1 wedstrijden in duitsland).

Wij zoeken dan ook altijd voor onze klanten naar de goedkoopste mogelijkheid, en uiteraard de beste ,

Wat betrefd de prijzen voor een europese cruise deze liggen in de v.s. meestal hoger dan in europa qua prijs (uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd ) zkere voor rederijen als msc,,costa, louis cruiselines.

En men moet niet vergeten de dollar koers.

Want laten we eerlijk zijn als de koers euro/dollar andersom was dus voor 1 euro 65 dollar cent dan waren de prijzen in de v.s. hoog.

als v.b 10 jaar geleden in de v.s een cola voor ca. 4,00 gulden wat dachten we toen ?

groeten cruiser

I

• Henk van der Linden

Hallo Frans,

Cruise Travel & Zeetours hebben echt 25% commissie van de rederijen, maar de reisburo's waar zij

aan verkopen krijgen van hun 10%, maar ik denk dat toch 90% van de cruisen rechtstreeks bij

boven genoemde worden geboekt, en zolang zij de markt in handen hebben betalen wij als consument

gewoon teveel.

Ik heb onze cruise gekocht bij een Holland International reisburo, omdat ik uit principe niet

met boven genoemde reisburo's zaken wil doen.

En ons hotel in Fort Lauderdale “Comfort Suites Airport & Cruise Port ” heeft echt een shuttle

vanaf hotel naar het schip “gratis”

Europa cruisen blijven duur reden: havengelden, brandstof en proviand zijn duurder als elders.

Fijne feestdagen en goede zaken voor 2010

• cruiser

Hallo Henk,

Natuurlijk geloof ik u als u zegt dat dit hotel een transfer aanbied hotel- schip maar ik denk dat u zeker met u ervaringen dat dit meer een uizondering is als een regel.

Wat betrefd de commissie die zeetours en cruise travel krijgen daar kunt u gelijk in hebben dit weet ik niet maar die 10% die kloppen wel ,en daarvan geven wij dus 5% retour aan de klant (met ankoop van kaart eenmalig 6 euro dit zijn de kosten van de kaart zonder geldigheids duur dus geen verloop datum)

Als u die cruise bij ons had geboekt dan had u die 5% gekregen .

Ik wens u een zeer goede cruise vakantie toe en fijne feestdagen en een gezond 2010.

met vriendelijke groeten

• welo

hoi henk

ik lees net je reactie dat je bij holland international hebt geboekt omdat je geen zaken wens te doen met zeetours

dan moet ik je toch uit je droom helpen want zeetours is net als H.I van TUI

dus maakt geen bal uit, hangt allebei onder de zelfde paraplu

dit even ter info

• Ine

Even een aanvuliing, Zeetours is NIET meer van Holland International, maar ca. 2 jaar geleden afgestoten en overgenomen door een klein bedrijf dat opgezet is door diverse mensen uit die industrie.