onbekende cruise site

• Bernadette*

Ik ken deze site sinds vandaag. Wel goed opgezet zo te zien. Wie weet er meer van? Bestaat hij al lang? Heeft er iemand ervaring met ze ? wwww.captaincruise.nl

Nee, ik heb niks te maken met een reisbureau; voordat er weer iemand hoog in de gordijnen klimt.

Wilde van de week een cruise boeken bij CT . Zij waren zoals gewoonlijk weer heel veel euro's duurder dan een ander. Uiteindelijk zelf vliegtickets geboekt en cruiseonly bij een ander. Ik heb bij 3 Nederlandse organisaties prijzen opgevraagd van cruise en vlliegtickets

Wat mij opvalt is, dat de medewerksters aan de telefoon vaak zo bitter weinig weten, hun afspraken niet nakomen en eigenlijk heel ongeinteresseerd en onverschillig zijn. Dat maakt mij boos…. Hebben jullie ook deze ervaring of hebben ze last van de éindejaars-kerstblues?

Deze site ontdekte ik pas later. Is het een goed alternatief??

• Caroline

Geen ervaring met captaincruise maar de site bestaat volgens mij al even. Heb je VCK travel al eens gebeld?

Als ik zo vrij mag zijn waar gaat de reis heen?

• Ada

Ik heb prima ervaring met zowel VCK als met Cruisefactory.

personeel dat weet waar ze het over hebben en prima service.

kijk eens op hun websites of bel ze. Succes

• Bernadette*

VCK ;niet aangedacht.

De cruise gaat naar Azie en dat is het probleem.

Alles wat buiten het ‘normale’ valt, daar weten ze bijna niks van. En dit is niet de eerste keer dat zoiets gebeurt .

In het voorjaar 2009 ook geen positieve ervaring;ander bedrijf ;andere juffrouw.

Wat dacht je van een juffrouw die heel verbaasd is dat Beijing geen haven heeft en 250 km landinwaards ligt? Niet weet dat alle vliegtuigen in de morgen vanuit Beijing vertrekken en je dus altijd 1 extra dag moet inlassen. Geen idee heeft waar het schip/haven in Bangkok ligt ten opzichte van het vliegveld ? Bijna anderhalf uur rijden dus…. Nu weer iemand die Singapore eigenlijk niet weet te plaatsen en niet weet dat er errug veel water omheen ligt……

Belooft om heel snel te reageren binnen enkele uren en na 4 telefoontjes ( ze belt dus niet terug) iedere keer even ‘bijgepraat’moet worden waar het ook alweer over gaat… (binnen 8 dagen vertrekken dus tijdnood) De volgende dag gewoon zegt:ik heb er niks aan gedaan;vergeten;geen tijd gehad…

Nou ;dan ben ik dus helemaal ‘klaar’met zo'n bedrijf.

Dan denk ik: waar heb je op school gezeten?Wat voor opleidig heb je genoten? Hoe kom je in hemelsnaam aan een baan op een reisbureau op cruisegebied? Wat doe je daar?

Dan word ik weer heel gelukkig van Google…..

• cruiser

Hallo Bernadette,

Wat betrefd de site die je noemd bestaad al een tijd wat betrefd de prijzen zijn absoluut niet de goedkoopste.

Maar wie springt er volgens jou weer in de gordijnen?

Wat betreft jou opmerking over niet alles te weten lijkt mij een beetje logisch,op een reisburo weet ook niet iedereen over alle hotels.

Nederland is echt geen groot cruise land het word maar zeer beperkt gedaan door onze landgenoten.

Ik denk dat de mensen op deze site de meeste tenminste, doorgewinterde cruiser's zijn en veel meer weten dan de gemiddelde reisburo medewerker.

Natuurlijk heeft u gelijk als men de afspraken niet na komt wat betreft het terug bellen,soms heeft dit een oorzaak omdat het een tijd kan duren voordat bde rederij eens heeft gereageerd ,maar bel dan de klant even met de mededeling dat er nog niets is vernomen van de rederij ,

Over het algemeen mag ik niet klagen ,als ik informatie aanvraag bij diverse organisatie's en natuurlijk er zal al tijd wel eens wat gebeuren maar dat zullen we zelf toch ook wel eens hebben bij het uitvoeren van ons beroep?

,groeten Cruiser

• Bernadette*

Nog niet zolang geleden is er door iemand een opmerking gemaakt dat ik wel eens in de reiswereld werzaam zou kunnen zijn. Nee dus.

De voorbeelden die ik geef hebben te maken met je betrokken voelen bij je werk. Wanneer je in de reiswereld werkt mag ik toch verwachten dat je weet waar steden en havens liggen. Dat Beijing geen kustplaats is dat behoor je toch te weten . Topografische kennis is toch wel iets wat ik mag verwachten van een reisbureau medewerker. En….wanneer je dit niet van school en of opleiding hebt meegekregen is het helemaal niet verkeerd daar zelf wat aan te doen. Bekijk in je vrije tijd eens een atlas zou ik zeggen.

Op z'n minst bied je aan;ik bel u terug binnen enkele minuten en zoek het voor u op(internet). Maar op dat idee is nog nooit iemand gekomen. Dat doe ik dus maar zelf, want alles is via Google en Google earth te achterhalen. Maar het irriteert mij wel. Uiteindelijk betaal ik wel de rekening en in mijn optiek is dit soort service een normale zaak.

Natuurlijk begrijp ik dat dingen soms tijd nodig hebben , Maar zeg nooit tegen een klant dat je er niks aangedaan hebt of laat merken dat je niet weet waarover het gaat. De doodsteek voor een bedrijf zo'n medewerkster. En beloof alleen maar zaken die je zeker weet na te kunnen komen. Maak duidelijke afspraken.

Neem liever 1x te veel contact op dan 1x te weinig!

Maar goed;je werkt zelf op een reisbureau en alleen al het feit dat je op deze site meeprikt pleit al voor je. Want hoeveel reisbureau medewerkers zouden hier komen meelezen laat staan reageren? Cruiser; ik vrees dat je een van de weinigen bent. Men zou hier veel kunnen leren van de doorgewinterde cruisers,toch?

• Yvonne

Hoi Bernadette,

Ik boek mijn reizen altijd bij de ANWB telefonisch reisbureau 09009007080. Zij dragen zorg voor alles, ook eventuele visa. Weten veel en geven goeide tips. Of ze veel duurder zijn weet ik niet maar wij hadden nu iets met de vlucht (per ongeluk door hun een dag eerder terug geboekt) zij hebben alles perfect opgelost. Onze cruise in augustus heb ik direct bij de HAL geboekt, qua prijs niet anders dan bij een reisbureau, ook niet minder omdat we meer met hun varen, maar goed, dat doen ze aan boord.

groet, Yvonne

• marga

Wie kan mij vertellen of cruis.com een betrouwbare reisorganisatie is!!

en of ze ervaring hebben met cruis.com

groet, marga